*

Nicolas

• 18434
  • The more ambitious home installation
Re: McIntosh
« Reactie #30 Gepost op: 7 maart 2018, 16:31:44 »
Prijzen in de USA worden vaak zonder BTW geadverteerd, wat al een stevig deel van die 50% verklaart.
about 0 seconds remaining

*

Heintje

• 1455
« Reactie #31 Gepost op: 7 maart 2018, 22:34:40 »
Logisch, ze hebben daar VAT en zo Europa-gezind is onze grote (?) blonde (?) leider (?) niet ...

;D

*

Bongo

• 128
« Reactie #32 Gepost op: 7 maart 2018, 22:51:39 »
Je begint al met transportkosten, vervolgens invoerrechten en daar bovenop nog de BTW.....

*

minplus

• 7741
  • relax, don't do it
« Reactie #33 Gepost op: 8 maart 2018, 14:57:18 »
Als de prijs via transportkosten (500,-?), invoerrechten en btw van 7500 dollar naar 15000 euro gaat kan ik me voorstellen dat Donald 25% op staalinvoer wil heffen.... :-X
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

« Reactie #34 Gepost op: 10 maart 2018, 01:00:26 »
Allemaal teveel van het goede die losse voor en eindversterkers van McIntosh, persoonlijk zie ik liever dit compact geintegreerd hybride model mijn 2 LS50 speakers aandrijven!

Nu druk aan het sparen en geinformeerd bij de fabrikant of ze het tegen 2046 kunnen leveren als ik het geld bij elkaar heb ;D Men kan helaas niet garanderen of het model dan nog in produktie en leverbaar is... :'(

Het ding ziet er leuk uit, maar na een draai aan de volume knop... toen knapte ik af. Er zit niks geen weerstand aan, voelt plastic en goedkoop aan.

Mag hopen dat die qua klank heel veel beter is, dan zoals die aanvoelt.
Unison Research - Ekco - Oppo - Focal - Auralic

*

Wim72

• 1585
« Reactie #35 Gepost op: 10 maart 2018, 21:19:24 »
Allemaal teveel van het goede die losse voor en eindversterkers van McIntosh, persoonlijk zie ik liever dit compact geintegreerd hybride model mijn 2 LS50 speakers aandrijven!

Nu druk aan het sparen en geinformeerd bij de fabrikant of ze het tegen 2046 kunnen leveren als ik het geld bij elkaar heb ;D Men kan helaas niet garanderen of het model dan nog in produktie en leverbaar is... :'(

Het ding ziet er leuk uit, maar na een draai aan de volume knop... toen knapte ik af. Er zit niks geen weerstand aan, voelt plastic en goedkoop aan.

Mag hopen dat die qua klank heel veel beter is, dan zoals die aanvoelt.

Voor dat soort prijzen moet het als een cijferslot van een bankkluis aanvoelen die volumeknop, al een paar keer gnoemd op het forum dat McIntosh niet meer helemaal is wat het was....

« Reactie #36 Gepost op: 10 maart 2018, 22:28:11 »
Ze maken nog steeds prachtig spul, maar deze instappers moet je laten voor wat het is.

En dat is eigenlijk belachelijk, want dat ding kost 5k en dan wil ik wel die bankkluis voelen.
Unison Research - Ekco - Oppo - Focal - Auralic

*

B. Gehakt

• 7364
  • Ik post niet op woensdag.
« Reactie #37 Gepost op: 11 maart 2018, 09:26:07 »
Nu heb ik laatst een nieuwe Alps-potmeter in de voorversterker geplaatst. Die draait zwaar, mij te zwaar eigenlijk. Gelukkig lijkt het erop dat met het inspelen de draai geleidelijk wat soepeler wordt, fijn dus maar we zijn er zeker nog niet. Tot die tijd moet ik mij de extra inspanning getroosten zonder erover te zeuren. Als ik die ervaring nou afzet tegen de -weliswaar gelimiteerde- ervaring die ik heb met het draaien aan (bank-) kluizen dan draaien die laatste onomwonden vele malen soepeler dan de knoppen van de audioapparaten die ik gewend ben.

Wellicht benadert McIntosh het ideaal van de kluis dus juist wel ...
Kortom ... je weet het niet, je weet het niet.
Deskundige

*

Opa S.

• 7241
  • Grote audiokrijger
    • Second Life Audio
« Reactie #38 Gepost op: 11 maart 2018, 10:02:47 »
Nee, ik vind het ook zeer menslievend van toch zo'n groot US dollars in de ogen hebbend bedrijf dat men ook nog denkt aan de rijke, maar niet te-, oudere; zij die zich geen personeel kunnen veroorloven om de knoppen voor ze te draaien, maar wel last hebben van ischias, artrose of alzheimer. Dat doet me toch wel een traantje wegpinken. -menig
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

jpio

• 4372
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #39 Gepost op: 11 maart 2018, 10:08:59 »
;D
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

minplus

• 7741
  • relax, don't do it
« Reactie #40 Gepost op: 11 maart 2018, 15:01:22 »
Zo ervaar ik het ook. Je had die draaiknop hier wel even mogen smeren want ik voel een lichte weerstand.  ::):-X

Maar ik denk dat je met een Mac-instapper een erg mooi en degelijk apparaat koopt. Het begrip instapper is uiterst relatief.
Alleen had de fabriek in Hemmen, Hassen of Oogeveen moeten staan of evt. Meppel, dan was de prijs veel leuker geweest.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right