*

Daan1

• *
  • 11
Vraag audio switch
« Gepost op: 28 januari 2018, 20:46:19 »
Beste

Ik ben met een modificatie bezig waarbij ij een platenspeler naar twee aparte outputs wil sturen namelijk hoofdtelefoon versterker met phono box  en naar een quad 33 303. Nu vind ik audio switch met meerdere inputs maar een output. Ik wil juist omgekeerd heeft iemand tips?

Thanks

*

Heintje

• 1564
Re: Vraag audio switch
« Reactie #1 Gepost op: 28 januari 2018, 23:14:57 »
Ja. Niet doen.

Op de manier waarop jij het gaat aansluiten, "ziet het element de ingangssecties van de Phonobox en de Quad parallel aan elkaar aangesloten zitten". Dat is een te lage impedantie en daar lijdt je geluid onder: door de te grote belastings-impedantie (= te lage weerstand) wordt het wordt mat en je raakt door de te grote capaciteit van de parallelgeschakelde kabels en inganssecties een deel van je hoog kwijt.

De optie die je tegenkomt, een omschakelkastje, zal mogelijk een beter resultaat geven, al blijft ook dat juist voor een Phonosignaal een onwenselijke toestand.

*

analogman

• 389
  • Muziekliefhebber/ingenieur/audiofiel
« Reactie #2 Gepost op: 29 januari 2018, 10:09:45 »
Wat is precies de bedoeling? Ik zou de phonobox niet gebruiken en de hoofdtelefoonversterker op de tape-out van de Quad 33 aansluiten.
Wat eventueel ook zou kunnen is de phonobox aansluiten op een lijningang van de Quad en op de hoofdtelefoonversterker. Wel even checken dat ze allebei ongeveer dezelfde ingangsimpedantie hebben.

*

Daan1

• *
  • 11
« Reactie #3 Gepost op: 29 januari 2018, 18:06:46 »
Dank je wel voor de iunfo. Dus als ik het goed begrijp is een schakel kast niet mogelijk?

Fe phono op de tape out werkt niet op mijn quad.

Is het wel mogelijk om gewoon een pro ject phono e box in combi met phono head box en de platenspeler?

*

groovy.

• 11688
  • Old school audio.
« Reactie #4 Gepost op: 29 januari 2018, 18:17:01 »
Wellicht met een mengpaneel,met mm mc aan boord.
Een idee maar geen advies ::)
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1. Acoustical 2800 All Balance. Lenco b51 Burn & Jones Super. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404 Jerry mod.  Cabasse Prao.

Be fair to each other. True love,mean no harm. The human touch means so much.

*

Daan1

• *
  • 11
« Reactie #5 Gepost op: 29 januari 2018, 18:54:24 »
Ja kan ook andere optie is gewoon streds de platen speler even ontkoppelen en switchen zo vaak luister ik ook niet via de koptelefoon