probleem met 'ARC'
« Gepost op: 29 januari 2018, 21:04:03 »
Hallo, ik bezit een yamaha RX-v2067 en heb wat problemen met 'ARC'. De hdmi kabel steekt in de av2 op tv (waar er trouwens) arc opstaat. Op de receiver steekt die in slot 1. Arc staat op 'on' maar als ik de receiver af zet, heb ik geen klank meer op de tv.De 'standby trough' staat op on.
Ik geraak er niet wijs uit. Ik heb al alles geprobeerd wat er in de handleiding staat.
Wat doe ik verkeerd?

bedankt voor jullie reacties.

*

Heintje

• 1394
Re: probleem met 'ARC'
« Reactie #1 Gepost op: 30 januari 2018, 00:58:53 »
Je hebt de TV in de verkeerde HDMI aansluiting op de receiver gestoken.
Op pag. 28 van je gebruiksaanwijzing staat dat je "ARC-capable TV with HDMI" moet worden aangesloten op aansluiting 1 (de linker) van de twee gegroepeerde HDMI-aansluitingen:

Lees de tekst bij het derde bolletje ...

;D

« Reactie #2 Gepost op: 30 januari 2018, 12:44:54 »
deze steekt wel degelijk in de linker aansluiting.

*

Heintje

• 1394
« Reactie #3 Gepost op: 30 januari 2018, 16:45:00 »
Daarom je TS nog eens nagelezen.
Blijkbaar communiceert je TV niet met de receiver en daarvoor moet aan TV-zijde "Anynet" aan staan en aan de receiver-zijde het equivalent daarvan k.
Misschien moet je dat eens nakijken; zodra de TV de receiver niet meer (aan) ziet, schakelt de TV dan terug over naar het TV-geluid.

*

seoman

• 1006
  • No Comment
« Reactie #4 Gepost op: 30 januari 2018, 17:54:00 »
Hallo, ik bezit een yamaha RX-v2067 en heb wat problemen met 'ARC'. De hdmi kabel steekt in de av2 op tv (waar er trouwens) arc opstaat. Op de receiver steekt die in slot 1. Arc staat op 'on' maar als ik de receiver af zet, heb ik geen klank meer op de tv.De 'standby trough' staat op on.
Ik geraak er niet wijs uit. Ik heb al alles geprobeerd wat er in de handleiding staat.
Wat doe ik verkeerd?

bedankt voor jullie reacties.

Wat Heintje zegt
CEC moet aanstaan
of wat voor een naam daar ook aan gegeven wordt.
Je ARC werkt blijkbaar alleen reageert de TV nog niet op het weg vallen van de arc ontvanger.

Helaas wordt over deze functie heeeeeeel slecht gecommuniceerd omdat bijna niemand de HDMI benaming gebruikt.
De een noemt het HDMI control de ander weer anynet, weer een ander ....link
maar het gaat dus om dit:
CEC (Consumer Electronics Control) 

geef effe het type TV dan kunnen we misschien achterhalen hoe het bij die fabrikant genoemd wordt.

Een van de effecten is dat je TV afstandsbediening je reciever gaat bedienen. Kei handig!

Samsung AnyNet+
    Sharp Aquos Link
    Sony BRAVIA Link en BRAVIA Sync
    Toshiba CE-Link en Regza Link
    LG SimpLink
    Panasonic HDAVI Control, EZ-Sync en VIERA Link
    Phillips EasyLink
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2018, 17:58:38 door seoman »
Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

« Reactie #5 Gepost op: 28 april 2018, 22:55:03 »
> Een van de effecten is dat je TV afstandsbediening je reciever gaat bedienen. Kei handig!

... als het werkt, want heel vaak werkt het niet. En vergeet niet dat ARC 2.0 is, en vaak niet in / uitgeschakeld kan worden zonder CEC tegelijk in / uit te schakelen.

Ik vind het een drama en heb het overal uitgezet. Was de ellende zat. Ik geloof dat het goed gaat (kan?) werken als alles van het zelfde merk is, maar moet je eerlijk bekennen dat ik nog geen setup heb gezien waarbij het allemaal foutloos werkt.

Was er niet een opvolger / nieuwe versie van CEC aangekondigd, en zou die niet verplicht worden? <shudder>
... When in troubles, when in doubts, run in circles, scream and shout...

*

Heintje

• 1394
« Reactie #6 Gepost op: 29 april 2018, 12:17:55 »
De waarheid gebiedt te vertellen dat ik lang heb zitten zoeken naar de juiste settings voor mijn Samsung UE40D7000 TV en Onkyo 555 receiver (van de laatste wordt het bedieningsgemak al iets beter als je een wat nieuwer model hebt), maar het werkt hl fijn zo.
Het enige ongemak is dat het inschakelen van de combinatie lang duurt (een halve minuut) door al het "ge-onderhandel" tussen de apparaten onderling.