JK Active ervaringen?
« Gepost op: 31 januari 2018, 20:16:49 »
Beste medeforumers,

Heeft iemand ervaring of kan iets zinnigs zeggen over de JK Acousticks Active MK2?
Is dit vergelijkbaar met het een of ander? Heb zelf JK nog nooit beluisterd maar wel interesse in zoiets, of zijn er betere alternatieven? Ben zoekend naar een versterker met een mooie soundstage,3D of hoe je het ook wilt noemen..

Bijvoorbaat dank ;)

*

ShaggyNL

• 1200
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
Re: JK Active ervaringen?
« Reactie #1 Gepost op: 31 januari 2018, 22:49:25 »
Goedenavond Starsky,

Je bedoeld de Active I (mono) of Active II (stereo) eindversterkers? Zelf speel ik met de MkI varianten van de Active I, de mono blokken.

Dat is nog zeker een interessante lijn met versterkers wat mij betreft. Ook al is het ontwerp uit de 80's, ze geven een prachtig open en rustig geluidsbeeld. Daarnaast hebben ze zat vermogen voor een hoop luidsprekers. Als je ze eens wil horen ben je welkom in Zwolle.

Met welke apparatuur speel je op het moment?
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Audio Physic | Yamamoto Soundcraft

« Reactie #2 Gepost op: 1 februari 2018, 05:28:45 »
Goedenavond Starsky,

Je bedoeld de Active I (mono) of Active II (stereo) eindversterkers? Zelf speel ik met de MkI varianten van de Active I, de mono blokken.

Dat is nog zeker een interessante lijn met versterkers wat mij betreft. Ook al is het ontwerp uit de 80's, ze geven een prachtig open en rustig geluidsbeeld. Daarnaast hebben ze zat vermogen voor een hoop luidsprekers. Als je ze eens wil horen ben je welkom in Zwolle.

Dank voor het aanbod
Ik bedoel met name de Mk2 versie de dubbelmono

Met welke apparatuur speel je op het moment?

*

ShaggyNL

• 1200
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
« Reactie #3 Gepost op: 1 februari 2018, 07:26:42 »
Ah, oké. De Active II, een pracht stereo blok. Deze heeft wat minder vermogen maar nog steeds een hoop. De klank van de Active I en II lijken dan ook nog steeds op elkaar. (Dat doen de meeste JK Acoustics versterkers ook gelukkig. Schone, snelle en krachtige veraterkers).

De MkII producten zijn bij de Active eindversterkers voornamelijk kleine doorgevoerde "logische" verbeteringen, vergeleken met de originelen. Dus qua versterker schakeling zelf geen grote veranderingen, wat ik heb gehoord. Daarnaast andere interne bekabeling.

Voor meer informatie kan je natuurlijk ook altijd bij Ketelaar zelf terecht. Ze hebben daar ook nog Active eindblokken 2e hands staan (incl. nog weer garantie)
« Laatst bewerkt op: 1 februari 2018, 07:46:54 door ShaggyNL »
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Audio Physic | Yamamoto Soundcraft

« Reactie #4 Gepost op: 2 februari 2018, 18:59:11 »
Is er nog wat bekend omtrent de betrouwbaarheid bij dit soort (oudere) versterkers?

*

ShaggyNL

• 1200
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
« Reactie #5 Gepost op: 2 februari 2018, 23:44:17 »
Deze is ook behoorlijk goed. Mijn set komt van halverwege de jaren 80. Ik weet dat de vorige eigenaar deze veel aan heeft gehad, maar hij komt nog prima door de metingen heen op de testbank bij Ketelaar. En dan nog, wanneer je met een versterker terug bij Ketelaar komt is deze ook altijd in goede handen. Ik kan mij niet herinneren dat iets niet meer repareer baar was.