B&W DM2 series 2 midrange MR100 defect?
« Gepost op: 2 februari 2018, 19:59:21 »
Hallo,

Heb pas een set B&W DM2 series 2 aangeschaft, nu blijkt dat ze niet helemaal 100% zijn, ben nog niet zo n audiofiel en iets te goed qua vertrouwen geweest door ze niet eerst te luisteren. Ik denk dat de mid range speaker niet 100% is. Heb hem er voorzichtig uitgehaald en bekeken maar zie niets los of stuk, alles ziet er goed uit. de speaker doet het wel maar het verschil met de andere MR 100 in de andere speaker is dat hij bedompt klinkt. Wat zou het kunnen zijn en is het te fiksen? Ik heb ook een paar KEF corelli 1051 speakers geprobeerd van een vriend maar vind deze B&W toch een stuk mooier, warmer ook gezien de vrij grote ruimte waarin ze staan komen ze mooier uit qua geluid. iemand een tip of idee? Alvast vriendelijk bedankt! Groet

*

d'Oh!

• 3633
  • Mijn ringvingers zijn nog het meest bij de pinken
Re: B&W DM2 series 2 midrange MR100 defect?
« Reactie #1 Gepost op: 6 februari 2018, 15:06:42 »
Altijd om "ff beluisteren" vragen!! Maar de verkoper is een zak om enig defect niet te vermelden... tenzij je ze heel goedkoop hebt aangeschaft. Als ie dof klinkt, zal eerder de tweeter de geest hebben gegeven. Ook het kwetsbaarst van het trio. De DM II heb ik altijd een raar ding gevonden, die na de (veel) beter klinkende gewone DM2 of DM2a kwam. Vind bijv. ook de Corelli beter klinken dan de DMII, hoewel ie minder laag heeft.

Kan zijn dat de tweeter dezelfde is als die in DM10 en DM22. FF checken op internet of zo.
Nad 2400 (amp) Nad 117 (preamp) Nad C440 (tuner) Nad 613 (cass.) Philips 22GA312 (TT) Philips CDR870 (cd rec)
Sony CDP C545 (cd) Sony DVP-NS400D (dvd/cd) Mission M32i (ls)