*

muziekfreak

• **
  • 74
  • Niet veel temelden!
Arnie Nudell -Infinity (RIP)
« Gepost op: 3 februari 2018, 13:23:30 »
Beste mensen wellicht laat maar toch, gezien ik dit allang had gepost op de amerikaanse audio-sites. En hier er niets over kan vinden, en wat ik persoonlijk TOCH belangrijk vind. Gezien deze man een bijzondere speaker-bouwer/designer was. Arnie Nudell helaas is afgelopen november op 80tig jarige leeftijd overleden. Nu kun je fan zijn van zijn werk, of niet dat doet er niet toe niemand hier die de historie kent kan onkennen dat deze man een van de beste (lees EEN VAN DE) referentie systemen heeft gebouwd in de audio business. PS audio USA gebruikt zijn zeer zeldzame IRS systeem als referentie voor de speakers/producten die hun verkopen. Dat zegt genoeg, die oude speaker prijzen zullen opzeker de pan uitrijzen door zijn overlijden.

Voor de wat jongere mensen onder ons, verwar de echte infinity speakers niet met de nieuwe chinese meuk die je nu kunt kopen.

Ik vind het toch zeker op een forum, belangrijk dat hij toch even erkent wordt. Met dank aan Paul McGowan CEO en founder van Ps audio en Arnie nudell beste vriend voor het gebruik maken van zijn fotos. Paul heeft zo'n beetje alle crossovers van Genesis/infinity IRS/KAPPA/SIGMA enz systeem ontworpen, super aardige man.

Paul naast de IRS referentie systeem die meeste van ons alleen maar in een natte droom kennen

Arnie nudell met co-founder van infinity Cary Christie

Ik ben bijzonder blij dat ik zijn werk heb mogen eigenen en nog doe, en vooral ook nog altijd een warm hart voor zal hebben. Deze man heeft baanbrekend werk gedaan voor de audiowereld, zijn rijke invloed op de speaker-wereld zal ook nooit vergeten worden. En mag ook niet vergeten worden. Ik hoop dat andere zijn werk als voorbeeld nemem zoals Paul en zijn werk voorzetten in een zekere zin.

Moderators als dit in het verkeerde rubriekje zit, mijn excuses  :police:

« Laatst bewerkt op: 3 februari 2018, 13:28:46 door muziekfreak »

*

richard

• 3828
Re: Arnie Nudell -Infinity (RIP)
« Reactie #1 Gepost op: 3 februari 2018, 23:31:13 »
Een niet onverdienstelijk ontwerper van luidsprekers.
Genoeg is beter.

*

J.B.L

• 3605
Re: Arnie Nudell -Infinity (RIP)
« Reactie #2 Gepost op: 4 februari 2018, 14:19:39 »
RIP, Infinity IRS Epsilon waren veruit de mooiste speakers die ik ooit heb mogen horen. Niks kwam in de buurt...