Heb mijn oude SL-1900 van de zolder gehaald.
De armlift zat vast en heb dat opgelost met hulp van een Youtube video die precies
liet zien hoe je de oude vet-muk moet verwijderen en opnieuw ingevet. Dat probleem is opgelost.
Alles weer in elkaar gezet en toen bleek dat als ik de draaitafel startte de naald zo'n 5mm naast de LP neerkwam.
Volgens een gedownload service manual kan er, met de klok mee, aan een schroef worden gedraaid die zichtbaar
wordt na verwijderen van de mat op ongeveer de 2 uur positie. Zie foto:

En een foto van dezelfde schroef maar dan zonder plateau.

Door een gat in het plateau kun je dan deze schroef verzetten.
Aldus gedaan, maar er veranderde helaas niets, arm blijft naast de LP vallen.
Alles weer los gehaald en gekeken of er misschien iets niet goed is gegaan bij het terugplaatsen van de arm-unit.
Leek als ik ben kon ik daar niets ontdekken. Is er iemand hier die hier meer over kan zeggen?

Graag zou ik ook willen weten hoe je de voetjes verwijderd, ik zie op de service manual en aan de binnenkant van de kast een schroefje door de bodem naar binnen komen maar van onderaf zie ik geen schroefje. Is die afgeplakt misschien? Zie foto's:

Alvast bedankt voor de input.
« Laatst bewerkt op: 4 februari 2018, 16:04:26 door TheMaestro »
"Arcam A32, Arcam CD33, Thorens TD166 MKII met Nagaoka MP-200, Technics SL-1900, Lenco L-78, Monitor Audio RS6.
"The message is in the music"

*

Opa S.

• 7237
  • Grote audiokrijger
    • Second Life Audio
Re: Zijn hier Technics SL-**** experts? Lees dan verder a.u.b.
« Reactie #1 Gepost op: 4 februari 2018, 12:12:17 »
Heb je misschien de verkeerde schroef gesteld? Er staat me bij dat sommige draaitafels twee schroeven hebben. Of wellicht dat je de schroef verder in- of terug moet stellen dan je nu gedaan hebt.
Je zou eens kunnen kijken of je de werking van het mechaniek kan ontleden voor jezelf, dan zie je ook veel beter wat er eventueel mis gaat.

Maak eens een paar foto's van die voetjes? Dan kunnen we makkelijker meedenken.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

Re: Zijn hier Technics SL-**** experts? Lees dan verder a.u.b.
« Reactie #2 Gepost op: 4 februari 2018, 16:11:36 »
Heb je misschien de verkeerde schroef gesteld? Er staat me bij dat sommige draaitafels twee schroeven hebben. Of wellicht dat je de schroef verder in- of terug moet stellen dan je nu gedaan hebt.
Je zou eens kunnen kijken of je de werking van het mechaniek kan ontleden voor jezelf, dan zie je ook veel beter wat er eventueel mis gaat.

Maak eens een paar foto's van die voetjes? Dan kunnen we makkelijker meedenken.

Hoi, dank voor je reactie. Heb foto's geplaatst, misschien is het nu wat duidelijker?
Ik heb de schroef zelfs zo ver gedraaid dat het niet meer verder kon.
"Arcam A32, Arcam CD33, Thorens TD166 MKII met Nagaoka MP-200, Technics SL-1900, Lenco L-78, Monitor Audio RS6.

*

Opa S.

• 7237
  • Grote audiokrijger
    • Second Life Audio
Re: Zijn hier Technics SL-**** experts? Lees dan verder a.u.b. Nu met foto's.
« Reactie #3 Gepost op: 4 februari 2018, 17:39:31 »
Direct links naast de arm zit een stelschroef, heb je die gebruikt?

Die pootjes hebben inderdaad geen schroef, kende ik ook niet. Geen idee hoe je dat er af zou moeten halen, wellicht van de andere kant?
Misschien dat er nog andere mensen hier zijn die dit type kennen? Ik weet toch best wat van Technics, maar dit is nieuw voor me.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

« Reactie #4 Gepost op: 4 februari 2018, 19:08:50 »
De schroef direct links van de arm is de juiste schroef volgens de manual, de andere is voor het afstellen van de arm op het eind van een plaat.

« Reactie #5 Gepost op: 4 februari 2018, 20:17:35 »
Direct links naast de arm zit een stelschroef, heb je die gebruikt?

Die pootjes hebben inderdaad geen schroef, kende ik ook niet. Geen idee hoe je dat er af zou moeten halen, wellicht van de andere kant?
Misschien dat er nog andere mensen hier zijn die dit type kennen? Ik weet toch best wat van Technics, maar dit is nieuw voor me.

Dankzij medeforummer Graaffie en bovenstaande werd ik op het goede spoor gezet. Dank aan Graaffie voor de foto. Ik zat aan de verkeerde schroef te draaien, nu werkt-ie weer zoals het hoort. Voetje blijft een probleem, trouwens een puntje van schroefje is aan de binnenzijde van de bodem wel zichtbaar.

*

Opa S.

• 7237
  • Grote audiokrijger
    • Second Life Audio
« Reactie #6 Gepost op: 4 februari 2018, 20:18:45 »
Zou best kunnen dat je de voetjes er gewoon af kan draaien. Wel voorzichtig proberen, anders draai je misschien het rubber stuk.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

« Reactie #7 Gepost op: 6 februari 2018, 17:08:38 »
Zou best kunnen dat je de voetjes er gewoon af kan draaien. Wel voorzichtig proberen, anders draai je misschien het rubber stuk.

Dat gaan we dan rustig proberen. Thanx!

*

Roots

• 1821
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #8 Gepost op: 6 februari 2018, 18:31:20 »
Dit filmpje kan je zien hoe de voeten vastzitten.

https://www.youtube.com/watch?v=k0HTskP4Wak
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

Opa S.

• 7237
  • Grote audiokrijger
    • Second Life Audio
« Reactie #9 Gepost op: 6 februari 2018, 19:53:52 »
Da's een aardig filmpje. Ok, dus die pootjes zitten met een clip aan de binnenkant vast. Die clip moet je er dus uitclippen.

Ik kende dat systeem niet van Technics, weer wat geleerd :) Ook niet dat armliftsysteem trouwens, vrij simpel systeem, maar dat is doorgaans ook het best om te hebben.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

Roots

• 1821
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #10 Gepost op: 6 februari 2018, 20:34:45 »
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

« Reactie #11 Gepost op: 6 februari 2018, 20:42:53 »
Heren, hoe het vastzat had ik wel gezien, mijn vraag is hoe je het los krijgt. Toen ik de ombouw eraf had liggen kon ik ook wel zien dat er sprake was van een soort kleine zelf-tappertjes die aan de binnenzijde door een hierboven getoond metalen plaatje geschroefd zitten, en daar dan weer een likje lijm op.
Als je de voetjes echter van de onderzijde bekijkt zoals op mijn foto's dan zie je geen schroefje zitten, enkel het rubber.
Ik heb ook al aan het rubber gedraaid en dat beweegt wel maar komt niet los, misschien moet ik het eraf trekken? Maar dan ben ik bang het rubber kapot te trekken.

*

Opa S.

• 7237
  • Grote audiokrijger
    • Second Life Audio
« Reactie #12 Gepost op: 6 februari 2018, 20:49:15 »
Volgens mij is het een "flat nut" zoals op de volgende link:

https://www.homedepot.com/p/Crown-Bolt-8-Plain-Flat-Type-Speed-Nut-3-Pieces-43131/202707065

Klopt, dat haalde ik er ook uit. Gewoon van de pin afhalen dus en na vervanging van het pootje er weer op doen.
Kom ik wel gelijk op de volgende vraag, want wat heb je dan gekocht, ik kan me niet voorstellen dat je dit soort voetjes nog ergens kan krijgen...
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

Roots

• 1821
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #13 Gepost op: 6 februari 2018, 20:55:25 »
Als je zeker wil zijn dat je de voeten niet sloopt...Het verende gedeelte van de platte moer om zeep helpen met tang of schroevendraaier.

Het is een zelfborgende platte veer moer die nog eens extra geborgd is door een likje lijm..

Psies Opa...waarom moeten ze eraf?

*

Opa S.

• 7237
  • Grote audiokrijger
    • Second Life Audio
« Reactie #14 Gepost op: 6 februari 2018, 20:57:31 »
Ik zou 't niet om zeep helpen, want je moet die pootjes ook weer monteren. Zie maar eens aan krek dezelfde veer te komen (tenzij ze bij 't pootje zitten, maar dat is dus de vraag).
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/