Re: Zijn hier Technics SL-**** experts? Lees dan verder a.u.b. Nu met foto's.
« Reactie #15 Gepost op: 6 februari 2018, 21:53:39 »
Zoals te zien is op mijn foto zit er nog een veer en rubber aan de onderkant vast, ik ben enkel de ronde, zwarte plastic steun kwijt, het eigenlijke voetje zeg maar.
Ik heb er eentje na veel rondvragen op MP op de kop getikt bij Green-Vinyl.com. Er word er eentje opgestuurd.
"Arcam A32, Arcam CD33, Thorens TD166 MKII met Nagaoka MP-200, Technics SL-1900, Lenco L-78, Monitor Audio RS6.
"The message is in the music"

*

Opa S.

• 7237
  • Grote audiokrijger
    • Second Life Audio
« Reactie #16 Gepost op: 7 februari 2018, 08:45:58 »
Ah, ok, maar dat wisten wij natuurlijk ook niet, dat wat je liet zien op de foto's is op andere draaitafels een normaal voetje :)

Maat goed, dan hoeft 't er wellicht toch ook niet af? Alleen het onderdeel overplaatsen?
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

« Reactie #17 Gepost op: 7 februari 2018, 18:15:02 »
Ah, ok, maar dat wisten wij natuurlijk ook niet, dat wat je liet zien op de foto's is op andere draaitafels een normaal voetje :)

Maat goed, dan hoeft 't er wellicht toch ook niet af? Alleen het onderdeel overplaatsen?

Da's inderdaad een overweging maar ik ging ervan uit het hele geval te moeten vervangen.
"Arcam A32, Arcam CD33, Thorens TD166 MKII met Nagaoka MP-200, Technics SL-1900, Lenco L-78, Monitor Audio RS6.

« Reactie #18 Gepost op: 9 februari 2018, 21:37:22 »
Effe een update.
Ik heb een voetje gevonden. Via MP enkele Technics verkopers aangeschreven.
Ik kreeg een antwoord van Green-Vinyl.com terug. Hij had een voetje liggen en wilde die wel verkopen.
Ik was daar blij mee en het voetje kwam keurig van de week binnen.
Vanavond maar eens de Technics wat uitgekleed tot ik aan de binnenkant van het chassis erbij kon.
Er blijkt een simpel metalen borgplaatje te zitten waar het schroefje doorheen is gedraaid.
Heb dat plaatje ontdaan van wat lijm en open gewrikt waarna ik het restant van het oude voetje er onderuit kon halen.
Daarna het nieuwe complete voetje eronder gezet en het metalen borgplaatje om het schroefje heen gedrukt en weer goed klem gezet op het schroefje.
Hier is een link naar een youtube video waarin wordt uitgelegd hoe de armlift gerepareerd moet worden. Heb ik trouwens ook middels deze video op kunnen lossen. In deze video is op bepaalde momenten goed te zien hoe aan de binnenkant de voetjes vast zitten.
Hij staat dus weer op 4 poten! Yeeeeaaaahhhhhh!!!!
https://youtu.be/k0HTskP4Wak

*

Roots

• 1821
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #19 Gepost op: 9 februari 2018, 21:44:26 »
Goed werk Maestro, wat zou je zijn zonder audiofreaks!?
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

« Reactie #20 Gepost op: 9 februari 2018, 21:48:23 »
Goed werk Maestro, wat zou je zijn zonder audiofreaks!?

Het is inderdaad geweldig om hier zoveel hulp en advies te kunnen vinden.
Het is goed toeven hier!