*

itcb

• 182
Re: Deze pre-amp goed genoeg ?
« Reactie #15 Gepost op: 9 november 2017, 22:19:13 »
Ik dacht dat het element iets met de pre-amp te maken had.

*

ShaggyNL

• 1211
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
« Reactie #16 Gepost op: 9 november 2017, 22:52:35 »
Correct. Daarom wil je eigenlijk, wanneer je toch een losse Phono versterker koopt, vaak even kijken wat er goed bij past.

Daarnaast moet het element ook nog eens goed samengaan met de arm van je draaitafel. Nu geloof ik wel dat een hoop goedkope all-round elementen op bijna alle Technics armen gaan zonder al te veel bijwerkingen. Maargoed, dat was niet de vraag van het topic.

We worden nu zo wel nieuwsgierig wat het resultaat zal worden, straks.
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Audio Physic | Yamamoto Soundcraft

*

geerd

• 5410
  • scheun ja
« Reactie #17 Gepost op: 9 november 2017, 23:47:03 »
denk dat het wel een mm zal zijn en de voorversterkers kunnen dat allemaal en anders heb ik wel een trafo te koop
les is more

*

Rubble

• 10378
« Reactie #18 Gepost op: 10 november 2017, 07:38:40 »
Correct. Daarom wil je eigenlijk, wanneer je toch een losse Phono versterker koopt, vaak even kijken wat er goed bij past.

Daarnaast moet het element ook nog eens goed samengaan met de arm van je draaitafel. Nu geloof ik wel dat een hoop goedkope all-round elementen op bijna alle Technics armen gaan zonder al te veel bijwerkingen. Maargoed, dat was niet de vraag van het topic.

We worden nu zo wel nieuwsgierig wat het resultaat zal worden, straks.
itcb wil gewoon lekker plaatjes draaien en is niet op zoek naar de ultieme element/arm combinatie met een ideale resonantie frequentie en een top of the bill volledig instelbare phono pre, vermoed ik.
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

geerd

• 5410
  • scheun ja
« Reactie #19 Gepost op: 10 november 2017, 10:41:40 »
zoals zo veel mensen als het maar muziek maakt
les is more

*

itcb

• 182
« Reactie #20 Gepost op: 18 februari 2018, 00:35:41 »
Jammer,het bromt toch ook met de pre-amp Behringer PP400.Hij is geplugd in de video-ingang,vernam ik.
Beter andere ingang,tape of aux ?

*

Rubble

• 10378
« Reactie #21 Gepost op: 18 februari 2018, 09:45:28 »
Jammer,het bromt toch ook met de pre-amp Behringer PP400.Hij is geplugd in de video-ingang,vernam ik.
Beter andere ingang,tape of aux ?
De mijne is volledig stil. Gisteren nog heel fijn plaatjes mee grdraaid. Heb je de aardedraad van de draaitafel op de versterker of de Behringer aangesloten?
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

groovy.

• 11568
  • Old school audio.
« Reactie #22 Gepost op: 18 februari 2018, 10:08:01 »
Aux proberen.
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1. Acoustical 2800 All Balance. Lenco b51 Burn & Jones Super. Luxman l507s. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404 Jerry mod.  Cabasse Prao. Rodec sm200.

Focus on the good.

*

d'Oh!

• 3637
  • Mijn ringvingers zijn nog het meest bij de pinken
« Reactie #23 Gepost op: 18 februari 2018, 10:33:34 »
Ik gebruik deze. Prima dingetje voor de prijs (rond de 50 e. nieuw). Nix brom ook. Voeding zit op de contactplug.

« Laatst bewerkt op: 18 februari 2018, 10:35:08 door d'Oh! »
Nad 2400 (amp) Nad 117 (preamp) Nad C440 (tuner) Nad 613 (cass.) Philips 22GA312 (TT) Philips CDR870 (cd rec)
Sony CDP C545 (cd) Sony DVP-NS400D (dvd/cd) Mission M32i (ls)

*

kanniks

• 3360
« Reactie #24 Gepost op: 18 februari 2018, 17:33:16 »
Ik kan zowel de Behringer PP400 als de Art DJ Pre II geluidstechnisch niet aanbevelen. Uit de TCC TC-750 kwam duidelijk beter geluid en die zit in dezelfde prijsklasse. Of toch iets meer betalen voor een Cambridge, NAD of Pro-ject phono pre. Anders zou ik zelf liever de HK receiver vervangen door een (2e hands) stereoversterker met phono-pre, maar als de HK receiver voorziet in multichannel geluid is dat natuurlijk geen optie.

*

itcb

• 182
« Reactie #25 Gepost op: 19 februari 2018, 14:12:11 »
Heeft het niks te maken met de gekozen (video)ingang ?