*

Frits

• 427
  • HiFi is emotie
Re: Pro-Ject topkwaliteit (yeah right)
« Reactie #30 Gepost op: 5 februari 2018, 14:58:42 »
In elk geval niet goed voor je naald. I.v.m. massa traagheid krijgt de naald bij het omhoog gaan meer te verduren. Verder een slechte zaak dat men bij Pro-Ject in hun massa productie de kwaliteit controle niet goed heeft staan, wat blijkt uit deze misser.

Voor mij een reden om niet 1,2,3 met Pro-Ject in zee te gaan. Bij een dealer het product checken voor meenemen, via internet zou ik bij hun nu sowieso niet kopen.
Oude(re) spullen van Scott, Denon, Hepta en Rel.

« Reactie #31 Gepost op: 5 februari 2018, 16:25:13 »
Lekker gefundeerde meningen hier op basis van een joeptjoep filmpje. Beetje zielig.

Dit ook foutje van de kwaliteitscontrole?
https://www.youtube.com/watch?v=gM3S-owyPNQ

En in zee gaan met een platenspeler zou ik zeker niet doen  8)

*

morph

• 13915
« Reactie #32 Gepost op: 5 februari 2018, 16:56:05 »
Lekker gefundeerde meningen hier op basis van een joeptjoep filmpje. Beetje zielig.

Dit ook foutje van de kwaliteitscontrole?
Hoewel het lastig te achterhalen is of een geplaatst filmpje en het commentaar klopt, zou ik, wanneer de eigenaar in de bijgaande tekst spreekt van een "previous owner", de conclusie van kwaliteitscontrolefoutje al minder snel durven trekken.

*

Rubble

• 10391
« Reactie #33 Gepost op: 5 februari 2018, 17:09:01 »
Precies. Dit soort dingen zijn meestal te wijten aan een val.
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

Opa S.

• 7331
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
« Reactie #34 Gepost op: 5 februari 2018, 19:35:41 »
Een echte of een van het voetstuk, that's the question.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

kanniks

• 3360
« Reactie #35 Gepost op: 5 februari 2018, 20:39:45 »
Die Technics wobble is ook wel ff een factor tig kleiner dan die pro-ject zwengel, dus appels met peren vergelijken. En 99% zeker door fysieke impact van deze tweedehands ex DJ speler. Met de toestand van een SL-1200 is af fabriek doorgaans heel erg weinig tot niets mis. Precieze fabricage, hoog afwerkingsniveau en keurig afgestelde armlagers enzo.

Dat kan je van de Pro-jects niet zeggen, dat bevindt zich op een ander niveau. Op zich niet onlogisch omdat het machinepark van zo'n Pro-Ject natuurlijk een hoger hobbygehalte heeft dan dat van Technics of andere serieuze Japanners. Dat kan op zich prima, goedkope platenspelertjes maken met plateaus van schijfjes MDF enzo, maar dan moet je kwaliteitscontrole wel heel goed zijn. Maar ja, dat kost geld he. Dus je krijgt bij Pro-Ject maar al te vaak te maken wobbles, armpjes met rammelende lagers, zoemende aandrijfmotortjes en fineer met omkrullende hoekjes. Als je dat allemaal niet hebt is zo'n Pro-ject best in orde en kan je er echt met heel veel plezier plaatjes mee draaien hoor. Maar de kans dat het zich af fabriek op het niveau van een serieuze Japanner bevindt is gewoon niet zo groot.
« Laatst bewerkt op: 5 februari 2018, 20:42:24 door kanniks »

*

geerd

• 5499
  • scheun ja
« Reactie #36 Gepost op: 5 februari 2018, 20:45:33 »
een SL-1200 is af fabriek doorgaans heel erg weinig tot niets mis. Precieze fabricage, hoog afwerkingsniveau en keurig afgestelde armlagers enzo.

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
les is more

*

Opa S.

• 7331
    • Second Life Audio
« Reactie #37 Gepost op: 5 februari 2018, 21:00:55 »
Beste mods; de vorige reactie svp naar het Grand Café verplaatsen; Geertd speelt foul play met de statistieken!
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

kanniks

• 3360
« Reactie #38 Gepost op: 5 februari 2018, 22:49:13 »
Je kan er wel heel lacherig over doen, het is inderdaad geen high end en geen Sjeutje ofzo met de hoogste audiofiele aspiraties compleet met touw en knoop. Maar heb jij, toen het ding nog geproduceerd werd, dan wel eens een SL-1200 vers uit de fabriek gezien met rammelende lagers?

Overigens, van de Technics plateaus weet ik dat het wel eens kan voorkomen dat iemand hem lekker scheef heeft laten zakken zodat ie niet 100% mooi vlak op de as rust, gevolg die lichte wobble. In zo'n geval los je dat simpel op door het plateau af te nemen en netjes loodrecht weer op de spindle te laten zakken.
« Laatst bewerkt op: 5 februari 2018, 22:55:41 door kanniks »

*

minplus

• 7947
  • relax, don't do it
« Reactie #39 Gepost op: 5 februari 2018, 22:58:46 »
Beste mods; de vorige reactie svp naar het Grand Café verplaatsen; Geertd speelt foul play met de statistieken!

;D
Heeft hij nu een punt? ;D
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Heintje

• 1520
« Reactie #40 Gepost op: 5 februari 2018, 23:25:13 »
Ik las ergens dat een professionele DJ tijdens zijn optredens zelf rondjes draaide door op het plateau van zijn Technics draaitafel te gaan staan.
Nou schat ik zo'n Technics mechanisch wat steviger in dan een Project.

Wellicht is de Project vroeger van een professionele DJ geweest?

;D

*

abovemidpoint

• 634
  • Hoe lang moet je ervoor werken?
« Reactie #41 Gepost op: 5 februari 2018, 23:46:44 »
Stelletje zuurpruimen gewoon een retro model voor platen uit de swinging sixties.

EAR vv Krell KSA 50, Scheu draaitafel SEAC 308 l arm Shure m97xe en een Denon 301, Lumin D1, Carvers , Sony CDP-X3000ES, B77, + Audio Innovations 500 met Monitor Audio Silver line

*

Opa S.

• 7331
    • Second Life Audio
« Reactie #42 Gepost op: 6 februari 2018, 08:16:55 »

;D
Heeft hij nu een punt? ;D

Dat is een zéér scherpzinnige opmerking.

Ja én nee.

Maar het had nee en nee moeten zijn.

Vandaar ook mijn noodkreet op open zee forum.

Beste mods, wat vinden jullie van strafpunten?!

Ik help graag ze uit te delen!

Alhoewel, ik ben wel een beetje "biased".

Beter idee, we vragen KT88 om dat te doen!

>(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

Opa S.

• 7331
    • Second Life Audio
« Reactie #43 Gepost op: 6 februari 2018, 08:20:57 »
Maar on topic, Kanniks heeft natuurlijk helemaal gelijk dat een vergelijk tussen een Technics SL-1200mk2 en een zo'n Pro ject als in het filmpje totaal mank gaat, daar waar het om kwaliteit gaat.

Dat Geertd op zijn werkbank zo af en toe - tegen heug en meug, zoveel is ondertussen wel duidelijk - een totaal afgeragde SL-1200mk2 krijgt en daaruit concludeert dat ze af fabriek zo zijn geleverd, tsja, ik concludeer daar eerder een bepaald intelligentieniveau uit. Gelukkig kan hij wel knoopjes leggen.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

« Reactie #44 Gepost op: 6 februari 2018, 08:29:51 »
Ook het plato van mijn draaier wiebeld als ik er plaat opleg, dus geen zorgen.
Muziek, daar kikker je van op!