*

luxman

• 1112
  • Indy
Sony PS 2250. Stroboscoop verlichting
« Gepost op: 6 februari 2018, 13:13:33 »
Hallo . Ik heb een vraag m.b.t mijn Sony PS 2250 vinylspeler  . Helaas is nu mijn stroboscoop verlichting er nu helemaal mee gestopt Het is mij nu gelukt om dit lampje/fitting uit mijn Sony te halen, het lampje en fitting bestaat uit een geheel met 2 dunne kabeltjes ,de enigste info die ik heb is dat er op de fitting de naam Elevan staat vermeldt ,ik weet dus ook niets over wattage /voltage .
Mijn vraag luidt dan ook waarmee zou ik de kappotte verlichting kunnen vervangen .?

Alvast bedankt voor e.v.t. reacties .

Mvg .Luxman .
Pioneer A 7. amplifier
NAD D3020. Hibryde Digital amp.
Onkyo. DX. 7555  cd player
Pro-ject. Debut Carbon.
Sony PS 2250 .

Fostex FE206 E Fullrange .
Visonik Convection 1
Wharfdale Glendale 3 XP

*

Opa S.

• 7088
  • O<erveendfant terrible, presumed preppy
    • Second Life Audio
Re: Sony PS 2250. Stroboscoop verlichting
« Reactie #1 Gepost op: 6 februari 2018, 13:41:57 »
Pas op met die lampjes, waarschijnlijk staan ze onder volledige netspanning.

Volgens het schema van de US versie (een Europees schema kan ik niet zo snel vinden) staat het (neon!) lampje in serie met een 5,6k 1 Watt weerstand op 120 Volt.
De vraag is hoe dat in de EU versie zit. Je zou even moeten kijken of je de weerstand kunt vinden en welke waarde die heeft. Je kunt ook even de spanning meten die er op staat (AC!).

De lampjes zelf kan je doorgaans wel bij Conrad bestellen, je hebt ze in groene en rode/oranje uitvoering, ze worden daar waarschijnlijk glimmlampe genoemd.
Sommigen hebben al een weerstand aangesoldeerd, om ze voor 230V geschikt te maken. Daarom moet je ook even kijken naar die weerstand die er al in zit.

With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

Opa S.

• 7088
  • O<erveendfant terrible, presumed preppy
    • Second Life Audio
« Reactie #2 Gepost op: 6 februari 2018, 13:56:27 »
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

« Reactie #3 Gepost op: 9 februari 2018, 07:24:01 »
Ik hou echt van het vuur van de vreugde. Ik vind het erg leuk, het is heel goed, het is een heel leuk ontworpen plezier.