Re: Goede budget DAC gezocht
« Reactie #15 Gepost op: 11 februari 2018, 03:18:45 »
Citaat van: Deep Bass
Er is wel een koptelefoon ingang aanwezig, maar de koptelefoon versterker van een hifi versterker schijnt meestal niet zo goed te zijn

Dat kan ik zeker beamen. onlangs een Sennheiser HD579 koptelefoon aangeschaft en was in de veronderstelling dat de koptelefoon uitgang van een moderne ge´ntegreerde Denon versterker goed genoeg zou klinken, maar tot mijn verbijstering klinkt de Sennheiser beter als ik 'm op een -notabene- smartphone aansluit waar Spotify opstaat.
De Denon zet het laag te veel aan naar mijn smaak.

Ik dacht eerst dat het de koptelefoon was maar aangesloten op een smartphone is het laag wel snaarstrak.

« Laatst bewerkt op: 11 februari 2018, 03:20:55 door Harold999 »

« Reactie #16 Gepost op: 11 februari 2018, 16:13:17 »
Heeft u de DAC/AMP combi zelf ook?

Nee, nog niet. Heb er zojuist eentje besteld op Aliexpres voor Ç53,-.
Voor die centen een no-brainer als ik de reviews moet geloven. We gaan het meemaken.

« Reactie #17 Gepost op: 12 februari 2018, 21:27:15 »
Ik wil je niet bij voorbaat teleurstellen, maar verwacht niet teveel van zo'n goedkope DAC t.o.v. wat je nu al hebt.

« Reactie #18 Gepost op: 2 maart 2018, 03:00:53 »
Er is wel een koptelefoon ingang aanwezig, maar de koptelefoon versterker van een hifi versterker schijnt meestal niet zo goed te zijn

Dat kan ik zeker beamen. onlangs een Sennheiser HD579 koptelefoon aangeschaft en was in de veronderstelling dat de koptelefoon uitgang van een moderne ge´ntegreerde Denon versterker goed genoeg zou klinken, maar tot mijn verbijstering klinkt de Sennheiser beter als ik 'm op een -notabene- smartphone aansluit waar Spotify opstaat.
De Denon zet het laag te veel aan naar mijn smaak.

Ik dacht eerst dat het de koptelefoon was maar aangesloten op een smartphone is het laag wel snaarstrak.

Ik heb er nu ook een Sennheiser HD600 koptelefoon bij en deze klinkt geweldig op de koptelefoonuitgang van de Denon versterker.
Het schijnt een kwestie van een goede impedantiematch te zijn.