Goede studiokoptelefoon voor max 200,-
« Gepost op: 7 februari 2018, 19:37:47 »
Ik weet niet zeker of ik dit op het goede forum vraag, aangezien dit meer een audiofielen forum is i.p.v een studio/music production forum, maar ik stel de vraag toch maar.

Wat is de beste studiokoptelefoon die je voor 200,- kunt kopen? Ik zat zelf te kijken naar de Beyerdynamic DT 880/DT 990/770. Daarvan lijkt de DT 880 me het beste, omdat die volgens het internet neutraal klinkt en het meest neutraal van de drie genoemde modellen. Of de Audio Technica Ath M50x zo goed is als men zegt weet ik niet. Er zijn mensen die klagen dat hij niet zo comfortabel is of dat de toonbalans niet optimaal is voor music production. De M40x schijnt dan weer een betere (neutralere) toonbalans te hebben, maar het comfort is misschien niet optimaal.

De koptelefoon moet goed en neutraal klinken en het comfort is ook een zeer belangrijke factor. Ik moet de koptelefoon uren achter elkaar kunnen dragen zonder dat ik last van mijn oren krijg. De Beyerdynamic lijkt me wel comfortabel.

Ik heb ook een keer in de mediamarkt de Sennheiser HD 569 koptelefoon uitgetest en die koptelefoon beviel me goed, maar het is geen studiokoptelefoon, het is gewoon een consumentenkoptelefoon. Hij heeft wel redelijk natuurgetrouw geluid, maar ik weet niet of de toonbalans neutraal genoeg is om hem voor music production te gebruiken.

Welke studiokoptelefoon zouden jullie me aanraden?

Re: Goede studiokoptelefoon voor max 200,-
« Reactie #1 Gepost op: 8 februari 2018, 14:27:17 »
Veel mensen houden van een stevige bas.
Die krijg je dan ook.
Veel headphones zijn dan ook behoorlijk stevig aangezet aan de bas kant.
Als je daarop gaat mixen, ga je stevig de fout in.

Mogelijk heb je wat aan deze link.
Kun je wat modellen uit proberen.
http://graphs.headphone.com/index.php?graphID%5B0%5D=733&graphID%5B1%5D=3271&graphID%5B2%5D=963&graphID%5B3%5D=&scale=30&graphType=0&buttonSelection=Update+Graph

*

minplus

• 8021
  • relax, don't do it
« Reactie #2 Gepost op: 8 februari 2018, 17:57:02 »
De link werkt hier niet.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

« Reactie #3 Gepost op: 8 februari 2018, 18:07:20 »
De link werkt hier niet.
Welke link werkt niet? De link van Vincent Kars werkt bij mij wel gewoon.

*

minplus

• 8021
  • relax, don't do it
« Reactie #4 Gepost op: 8 februari 2018, 18:32:32 »
Inmiddels wel. Bij de eerste 2 pogingen niet.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

chansig

• 10794
« Reactie #5 Gepost op: 8 februari 2018, 21:27:25 »
Ik heb een bijna nieuwe Focal Spirit Classic liggen. Geen idee of dit een goede studio hoofdtelefoon is. Dat mag je zelf uitzoeken.  ;D

Mocht het zo zijn dan stuur maar een pm.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers