Mopads ("monitor pads")
« Gepost op: 8 februari 2018, 12:36:23 »
De bijbehorende speakerstands voor bij mijn speakers vind ik te duur, en dat zijn ze naar verhouding ook t.o.v de prijs van mijn speakers. Mopads kun je echter al voor 20 - 30 euro kopen.
Zou de klank van je speakers veel vooruit gaan als je die mopads eronder zet, of is het nutteloos?

Hier een voorbeeld van Mopads: https://www.bax-shop.nl/studio-monitor-isolatie/auralex-mopad-monitorisolatie

Re: Mopads ("monitor pads")
« Reactie #1 Gepost op: 8 februari 2018, 14:14:36 »
Er zijn twee totaal verschillende benaderingen in omloop

Spikes: het idee is om een zo stabiel mogelijke koppeling met de ondergrond te maken.
Deze benadering is populair in de audiofile wereld.

Visco elastisch: probeer het apparaat zoveel als mogelijk te ontkoppelen van de ondergrond.
Bij speakers voorkomt dat de ondergrond als resonator gaat werken.
Deze benadering is populair in de pro-wereld.

Een leuk experiment is om even langs een bouwmarkt te gaan, die hebben voor een zacht prijsje anti-trillingsmatjes voor wasmachines.
Plaats je speakers op zon matje en kijk (of beter hoor) of het wat doet.

Re: Mopads ("monitor pads")
« Reactie #2 Gepost op: 8 februari 2018, 14:32:42 »
Er zijn twee totaal verschillende benaderingen in omloop

Spikes: het idee is om een zo stabiel mogelijke koppeling met de ondergrond te maken.
Deze benadering is populair in de audiofile wereld.

Visco elastisch: probeer het apparaat zoveel als mogelijk te ontkoppelen van de ondergrond.
Bij speakers voorkomt dat de ondergrond als resonator gaat werken.
Deze benadering is populair in de pro-wereld.

Een leuk experiment is om even langs een bouwmarkt te gaan, die hebben voor een zacht prijsje anti-trillingsmatjes voor wasmachines.
Plaats je speakers op zon matje en kijk (of beter hoor) of het wat doet.
Ik heb Auralex Mopads besteld. Als het niks doet of als ie niet goed is kan ik hem binnen 60 dagen retourneren bij Bax-shop.

Hij was maar 29,- (en 32,- inclusief verzendkosten) dus dan is het wel het proberen waard.