*

Wirvana

• **
  • 70
  • the ear to hear
Sony cdp-x777 ES zonder custom index op het display
« Gepost op: 11 februari 2018, 17:40:07 »
Beste mensen!

Vandaag wilde ik mijn Sony cd-speler aan iemand verkopen...kwam speciaal van ver voor dit apparaat!
Hij vond het model toch iets anders lijken dan hij had verwacht...naar mijn apparaat grondig te hebben bestudeerd kwam hij erachter dat de functie custom index (dat hij aangeeft hoeveel nummers er op een cd staan) mist.
Ik heb hem een paar jaar ook gewoon zo gekocht onder de noemer: hij is nog helemaal 100% zonder dit zelf te missen of erbij stil te staan dat er iets miste.

Heeft er iemand ervaring met deze speler + display?
Of iemand in het algemeen ervaring met displays?

Vanavond ga ik hem opschroeven om zelf te kijken wat het probleem kan zijn.

*

KT88

• 28078
  • Emeritus Technicus
Re: Sony cdp-x777 ES zonder custom index op het display
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2018, 18:04:53 »

Is dat niet gewoon in- en uitschakelbaar met een knopje op de afstandbediening ofzo?
Bedoel je de index-nummering zoals op de foto te zien is, direct rechts naast de track-indicatie?

Overigens zijn er maar weinig CDs met een indexering.....ik heb op de ca. 1500 CDs misschien 3 of 4 waar dat op zit.
En als het CD-tje het niet heeft, geeft de speler ook niets aan.

Beetje dom van die mijnheer om zo'n schitterende machine te laten staan voor zoiets onbenulligs.
Audiodidact

*

morph

• 13832
« Reactie #2 Gepost op: 11 februari 2018, 18:55:43 »
Ik heb ook niet zo heel veel cd's met indexnummering, maar je hebt er echt wel eentje nodig om de nummering te zien werken.

Enkele voorbeelden die me zo te binnen schieten:
10cc - Original Soundtrack (in het eerste nummer, eerste cd-versie, phonogram)
Jean-Michel Jarre - Oxygene 7-13 (sony)
Focus - Moving Waves (eerste cd-versie, in het nummer Eruption, phonogram)
Pink Floyd - DSotM (mfsl)
Pink Floyd - Atom Heart Mother (mfsl)
Rush - 2112 (mfsl)

En er zijn vrij veel klassieke cd's in eerste instantie met index uitgebracht.
Zelfs de eerste paar "Jonge mensen op weg naar het concertpodium" die je tijdens de klassieke "platen"week bij je aankoop kreeg, bevatten indexen.

*

Wirvana

• **
  • 70
  • the ear to hear
« Reactie #3 Gepost op: 11 februari 2018, 20:03:07 »
ja het lijkt zo logisch KT88 dat er een knop voor moet zijn op deze machine gezien de opties.
Maar de enkele opties die ik over het scherm heb zijn aan en uit en een playmode waarbij hij niet onverwachts vrolijk een hoek uit springt om te shinen als nooit te voor.
Als ik goed naar het scherm kijk zie je wel dat de nummerweergave in het scherm verwerkt zit.

En bij de foto die KT88 heeft geleverd zie je ook geen nummer weergave.....mysterieus...
Het kan toch niet zo zijn dat ze bij zo'n model wat vergeten zijn!

KT88: ik heb inmiddels 4 broertjes van de Tesla's goldpin ecc88 weten te verzamelen en beide met witte opdruk klinken het beste.

*

KT88

• 28078
  • Emeritus Technicus
« Reactie #4 Gepost op: 11 februari 2018, 20:23:59 »
Als ik me niet heel erg vergis, zie ik in het display een "7" staan, zijnde de track-aanduiding.
Dat bedoel jij met "nummerweergave", neem ik aan?

Daarnaast de index-aanduiding, die op "1" staat. En daarnaast weer de verstreken tijd in minuten en seconden.
Dus dat lijkt allemaal te werken, tenminste bij de machine van de foto.
Wat geeft jouw speler dan wel of niet aan?

Ja, die "witte" Tesla's zijn heel fijn. Geniet ervan! ;)
Audiodidact

*

Wirvana

• **
  • 70
  • the ear to hear
« Reactie #5 Gepost op: 11 februari 2018, 20:55:21 »
Beste KT88

Ik ben bang dat ik al aanvoel wat het daadwerkelijke probleem is....
Je hebt namelijk de playmode: continue, shuffle, program en c. index....op de foto van jouw staat hij op "program"

Hoort er niet onder "c.index" een plaatje te staan van het in vakjes aangegeven nummers die de cd heeft?
Dat heeft de Sony cdp-x555 ES namelijk wel.
Ik moet toegeven als ik goed in het scherm loer het niet verder gaat als 10 nummers die niet in vakjes staan.
Ik krijg het vermoeden dat onder c.index je een keuze kunt maken onder 10 bewaarde nummers?

*

Wirvana

• **
  • 70
  • the ear to hear
« Reactie #6 Gepost op: 11 februari 2018, 22:11:17 »
OPGELOST!

*

minplus

• 7741
  • relax, don't do it
« Reactie #7 Gepost op: 11 februari 2018, 22:12:55 »
Hoe?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Wirvana

• **
  • 70
  • the ear to hear
« Reactie #8 Gepost op: 11 februari 2018, 23:02:59 »
Nou, omdat de 1 t'm 10 onder c. Index (in de display) enkel is voor nummers die jezelf van een album heb opgeslagen als favoriet.
Telkens als je dit album in de cd-speler doet weet de speler nog welke nummers jij hebt aangemerkt en kun je zoweer afspelen.
Deze speler is blijkbaar niet uitgevoerd met een ruimte waar hij de nummers van een cd in blokjes aangeeft op de display.

*

KT88

• 28078
  • Emeritus Technicus
« Reactie #9 Gepost op: 11 februari 2018, 23:58:37 »
OK......ja, ik heb die speler niet meer, en sowieso gebruik ik dat soort functies nooit.
Audiodidact

*

morph

• 13832
« Reactie #10 Gepost op: 12 februari 2018, 09:34:34 »
O, nu herinner ik me het inderdaad weer. Sony had bij veel spelers een rechthoekig rastertje op het display, waarin de nummers stonden. Zij noemen dat de calender. Bij programmeren bleven dan die gekozen nummers branden. Bij sommige spelers kon je die keuze permanent opslaan.
Bij Philips en Marantz heette die programmeeroptie FTS (Favorite Track Selection). Een permanent geheugen, dat van een honderdtal cd's de programmeervolgorde onthoudt zodat bij inleggen van een van die cd's gekozen kon worden voor normaal afspelen óf in die voorgeprogrammeerde versie.

Het leuke was bij (ondermeer) de cd782 van Philips dat je daarmee ook begin- en eindtijden binnen tracks en ook de indexnummers kon programmeren. Daarmee heb ik destijds "Lovesexy" van Prince in andere volgorde kunnen afspelen.

*

Wirvana

• **
  • 70
  • the ear to hear
« Reactie #11 Gepost op: 12 februari 2018, 10:42:11 »
Inderdaad KT88....zulke functie gebruik ik ook niet vaak en opvallend dat deze speler het zo op deze manier heeft ingedeeld gekregen op het display...
Maar ik heb hem weer te koop staan op mp.

Haha lekker "sexy" Morph  ;)
En inderdaad zou je dit bij vele cd's kunnen instellen.
Bedankt voor het geheugensteuntje

*

KT88

• 28078
  • Emeritus Technicus
« Reactie #12 Gepost op: 12 februari 2018, 11:22:38 »
Maar ik vind 400 toch echt wel weinig voor deze tank.......al is het inderdaad moeilijk om CD-spelers te verkopen op dit moment.
Er zal i n de toekomst wel weer een opleving komen, net zoals dat bij vinyl is gebeurd.

Ik zag een TEAC VRDS10 voor 200 euro......eigenlijk zou ik ze allemaal op moeten kopen nu.
Audiodidact

*

Wirvana

• **
  • 70
  • the ear to hear
« Reactie #13 Gepost op: 12 februari 2018, 21:34:26 »
Ik geef je helemaal gelijk KT88, koop maar eens een nieuwe speler voor dit geld!
De marktwaarde ligt op het moment niet erg hoog en laatst stond dit model al een paar keer op mp.

Ze worden uiteindelijk steeds zeldzamer!

*

minplus

• 7741
  • relax, don't do it
« Reactie #14 Gepost op: 12 februari 2018, 22:37:48 »
Erg mooie machine. Helemaal als ie alles pakt.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right