Rotel RSX-1562 geeft regelmatig geen geluid
« Gepost op: 14 februari 2018, 19:28:30 »
Mijn vraag
...
Mijn versterker geeft met regelmaat geen geluid. Om dit op te lossen moet ik de versterker minimaal een uur van het stroom houden en dan miraculeus doet de versteker het weer voor een tijd. Weet iemand of heeft iemand het vermoeden wat dit veroorzaakt?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Het gaat om een Rotel RSX-1562 met B&W 704 S2 speakers.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ik kan hier verder heel weinig over vinden op internet

*

Heintje

• 1394
Re: Rotel RSX-1562 geeft regelmatig geen geluid
« Reactie #1 Gepost op: 14 februari 2018, 23:19:31 »
Betreft waarschijnlijk een schrijnend geval van 230-allergie.  8)

*

Roots

• 1812
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #2 Gepost op: 14 februari 2018, 23:43:13 »
In mijn tijd hadden we vriendelijke greeters die bij elke nieuwe aanwas de mensen hartelijk welcome heten.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

seoman

• 1003
  • No Comment
« Reactie #3 Gepost op: 14 februari 2018, 23:55:17 »
al een firmware update gedaan?

Of luister je soms via HDMI
Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

« Reactie #4 Gepost op: 15 februari 2018, 00:04:27 »
@seoman
...
Ik heb een Arcam BDP300 die heb ik aangesloten via HDMI (film) en Coax voor muziek. Dan staan er nog diverse apparaten op aangesloten zoals apple tv, tv, ps4 en allemaal aangesloten met HDMI. Firmware update is ook gedaan.

« Reactie #5 Gepost op: 15 februari 2018, 00:16:20 »
@Heintje
...
Geen idee hoe ik dit moet interpreteren maar wat bedoel je met “230-allergie?”

*

seoman

• 1003
  • No Comment
« Reactie #6 Gepost op: 15 februari 2018, 00:19:41 »
@seoman
...
Ik heb een Arcam BDP300 die heb ik aangesloten via HDMI (film) en Coax voor muziek. Dan staan er nog diverse apparaten op aangesloten zoals apple tv, tv, ps4 en allemaal aangesloten met HDMI. Firmware update is ook gedaan.

werkt geluid via coax wel?
krijg je wel geluid als je geen HDMI monitor aansluit (tv/projector)
heb je nog een analoge bron zonder beeld?

Groeten Simon

« Reactie #7 Gepost op: 15 februari 2018, 00:25:50 »
@seoman
...
Ik heb werkelijk waar alles geprobeerd. Punt is dat wanneer ik m intensief gebruik en dan uitschakel, de eerst volgende keer dat ik hem gebruik geen geluid geeft. Ook in de test optie geeft hij geen geluid. Mijn gevoel zegt dat het een soort veiligheids schakelaar is.

*

seoman

• 1003
  • No Comment
« Reactie #8 Gepost op: 15 februari 2018, 00:37:05 »
@seoman
...
Ik heb werkelijk waar alles geprobeerd. Punt is dat wanneer ik m intensief gebruik en dan uitschakel, de eerst volgende keer dat ik hem gebruik geen geluid geeft. Ook in de test optie geeft hij geen geluid. Mijn gevoel zegt dat het een soort veiligheids schakelaar is.

Dat zou heel goed kunnen. Als 1 van de versterkers gelijkspanning gaat geven omdat er ergens iets niet goed meer werkt dan zal de luidspreker uitgang niet ingeschakeld worden.
Komt er wel geluid uit de pre-outs of koptelefoon?
Kun je het geluid naar de TV sturen? en werkt dat wel?
Groeten Simon

« Reactie #9 Gepost op: 15 februari 2018, 00:43:00 »
Ook dat werkt niet. Koptelefoon heb ik nog niet geprobeerd overigens. Ik denk nu wel om m toch weg te brengen voor reparatie.

« Reactie #10 Gepost op: 15 februari 2018, 07:00:00 »
Je zou nog een algehele (factory) reset kunnen proberen, alles wat je ingesteld had is dan wel weg.
Living: Harman Kardon: AVR 370, Samsung: UE48JU6000, Dali: Zensor 7 + 1, Mission: 73c, Humax: ihdr-5200, Chromecast,
Dual: 704/Shure V15-III, NAD: PP1, LG: BD570, WD: TV Live Hub, HT-PC: Kodi, Logitech Harmony 525.
Set 2 garage/klushok: Yamaha RX-330, B&W DM5, Mission 760i, Chromecast Audio.

*

Opa S.

• 6957
  • O<erveendfant terrible, presumed preppy
    • Second Life Audio
« Reactie #11 Gepost op: 15 februari 2018, 07:01:50 »
Ik zou 'm gewoon lekker ter reparatie wegbrengen.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

« Reactie #12 Gepost op: 15 februari 2018, 14:20:29 »
@goofy
...
Zelfs dat heb ik geprobeerd. Maar bedankt voor het meedenken thnx all.

@opa S.
...
No shit.

*

Heintje

• 1394
« Reactie #13 Gepost op: 15 februari 2018, 20:35:59 »
@Heintje
...
Geen idee hoe ik dit moet interpreteren maar wat bedoel je met “230-allergie?”

Beste DHJL,

Allereerst van harte welkom op dit prachtige forum waar men ook wel eens met een (flinke) knipoog wil reageren.
Mijn eerste reactie was wellicht een beetje onbehouwen, maar dus zo eentje met een knipoog.

Wat ik in mijn reactie bedoelde is dat je versterker niet goed tegen netspanning kan en daarvan regelmatig een uurtje moet bijkomen waarna hij weer even goed werkt. Kortom, een grapje dus.  ;D

Maar nu serieus: dat kan bijna van alles zijn, van een (volgens de interne beveiliging) buiten specs verlopende voeding tot een gecorrodeerd luidsprekerrelais wat na wat rust met wat meer vaart door de oxidelaag heen slaat.
Vandaar dat je nu geen echte oplossing krijgt aangereikt.

Op dit forum zitten enkele hele goede reparateurs en in het algemeen helpt het als je hier een nieuw topic opent met de vraag wie in jouw buurt (vermeld dus even in welke buurt je woont) je versterker zou willen repareren.
Daar reageren in het algemeen leden op die je de juiste kant op helpen.

Succes!

« Reactie #14 Gepost op: 16 februari 2018, 08:47:43 »
@Heintje
...
Allereerst bedankt voor het warme onthaal. Ten tweede, ik begreep de grap maar kwam bij mij eerder sarcastisch over dan dat het humoristisch klonk, maar dat neemt niet weg dat ik het zeer waardeer dat je erop terugkomt. Denk dat iedereen op dit forum zich wel kan vinden dat als ik zeg dat het materiaal waar we over spreken ontzettend duur en weloverwogen word aangeschaft en als er iets mis mee is dat je aan de andere zijde met een bonkend hart een oplossing zoekt. Dan kan zo’n opmerking best raar overkomen😉...desalniettemin, heb ik m aangeboden bij een reperateur en zodra ik weet wat de oorzaak is zal ik die hier delen. Dus nogmaals hartelijk bedankt voor het meedenken.