Netwerk valt steeds uit Onkyo tx-nr809
« Gepost op: 4 maart 2018, 14:19:46 »
ben ik weer !
onze onkyo is 2 jaar geleden gerepareerd in Elst, nieuw hdmi board.
nu is het zo dat toch wel regelmatig bij receiver de netwerkverbinding kwijt raakt.
er komt dan  Weergave onmogelijk op het scherm te staan.
of ethernetkabel niet aangesloten. zou dit weer het bekende probleem zijn ????
of zou het aan instellingen kunnen liggen.
op de app van telefoon staat dan No item of device does not respond.
voor de rest doet alles het gewoon goed.

*

Roots

  • *****
  • 1808
  • I have Reggae Mylitis.
Re: Netwerk valt steeds uit Onkyo tx-nr809
« Reactie #1 Gepost op: 4 maart 2018, 17:59:13 »
Het eerste wat mij te binnen schiet is dat je ethernetkabel te strak gebundeld is met andere kabels, vooral met de CAI kabel.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

Wim72

  • *****
  • 1462
Re: Netwerk valt steeds uit Onkyo tx-nr809
« Reactie #2 Gepost op: 4 maart 2018, 18:28:53 »
TX-NR809 is van 2011 en heeft helaas naar huidige maatstaven van zichzelf zeer trage dataverbindingsmogelijkheden...

Re: Netwerk valt steeds uit Onkyo tx-nr809
« Reactie #3 Gepost op: 4 maart 2018, 19:40:11 »
Als kabels te dicht bij elkaar zitten, heeft dit dan zoveel invloed? We hebben wel snel internet. Weet niet hoe snel de netwerk kaart is.
Valt er dan niets aan te doen?

*

Roots

  • *****
  • 1808
  • I have Reggae Mylitis.
Re: Netwerk valt steeds uit Onkyo tx-nr809
« Reactie #4 Gepost op: 4 maart 2018, 19:53:45 »
Ik heb wel eens een netwerkkabel en een CAI kabel door 1 buis getrokken..Met als resultaat: Continu drop outs...CAI kabel losgekoppeld en het drop out probleem was opgelost.

Ik kan mij dan ook voorstellen dat als jij je kabels netjes strak getyrapt langs een plint heb lopen dat....
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

wrieh

  • ****
  • 301
  • Camel :D
Re: Netwerk valt steeds uit Onkyo tx-nr809
« Reactie #5 Gepost op: 4 maart 2018, 20:02:37 »
Plug de netwerkkabel is opnieuw in de versterker, gebruik je een switch? of heb je je versterker direct aan het modem hangen?
Platenspelert: Technics SL-D202 + Nagaoka MP-110;
Versterkert: Akai AM2600 + B&W DM220i;
CD-Spelert: Kenwood DP-47;
Cassettedeck:Kenwood KX-54

Re: Netwerk valt steeds uit Onkyo tx-nr809
« Reactie #6 Gepost op: 4 maart 2018, 20:08:58 »
Ik heb de versterker rechtstreeks aan het modem.  Netwerk kabel en coax van mediabox lopen wel vlak langs elkaar achter plint.

*

Roots

  • *****
  • 1808
  • I have Reggae Mylitis.
Re: Netwerk valt steeds uit Onkyo tx-nr809
« Reactie #7 Gepost op: 4 maart 2018, 22:25:21 »
Even een ander netwerkkabeltje los over de vloer proberen dan weet je snel genoeg of dat het probleem is.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

Re: Netwerk valt steeds uit Onkyo tx-nr809
« Reactie #8 Gepost op: 5 maart 2018, 18:04:53 »
heb er een nieuwe kabel tussen gezet, en bij de coax vandaan gehaald.
tot nu toe loopt het nog !
allemaal bedankt voor de goede tips !!!

*

wrieh

  • ****
  • 301
  • Camel :D
Re: Netwerk valt steeds uit Onkyo tx-nr809
« Reactie #9 Gepost op: 8 maart 2018, 19:51:51 »
Als een nieuwe kabel trekken lastig is zou je ook kunnen proberen er nieuwe RJ45 plugjes aan beide kanten op te zetten, ik werk als IT-er en 80% van de kabelproblemen zijn daar mee op te lossen vaak wordt er een dure kabel getrokken en wordt er dan een plastic plugje van 10ct opgezet. Een goede (Metalen) plug doet vaak wonderen.
Platenspelert: Technics SL-D202 + Nagaoka MP-110;
Versterkert: Akai AM2600 + B&W DM220i;
CD-Spelert: Kenwood DP-47;
Cassettedeck:Kenwood KX-54

*

seoman

  • *****
  • 967
  • No Comment
Re: Netwerk valt steeds uit Onkyo tx-nr809
« Reactie #10 Gepost op: 9 maart 2018, 00:58:37 »
Als een nieuwe kabel trekken lastig is zou je ook kunnen proberen er nieuwe RJ45 plugjes aan beide kanten op te zetten, ik werk als IT-er en 80% van de kabelproblemen zijn daar mee op te lossen vaak wordt er een dure kabel getrokken en wordt er dan een plastic plugje van 10ct opgezet. Een goede (Metalen) plug doet vaak wonderen.

Daarbij wil ik aanvullen dat stekkers regelmatig gebruikt dienen te worden!
Problemen met verbindingen? probeer altijd eerst even de stekker een paar keer er in en er uit te halen. (aan beide zijdes!!)
 
Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

Re: Netwerk valt steeds uit Onkyo tx-nr809
« Reactie #11 Gepost op: 10 maart 2018, 13:38:40 »
Dat er een betere plug aan zou moeten kan ik me zeker iets bij voorstellen. Ook aan het het opnieuw inpluggen.
Kabel die er aan zit is overigens ook veel te lang. En opgerold,  zou dit ook een oorzaak kunnen zijn?

*

wrieh

  • ****
  • 301
  • Camel :D
Re: Netwerk valt steeds uit Onkyo tx-nr809
« Reactie #12 Gepost op: 10 maart 2018, 16:58:25 »
Dat er een betere plug aan zou moeten kan ik me zeker iets bij voorstellen. Ook aan het het opnieuw inpluggen.
Kabel die er aan zit is overigens ook veel te lang. En opgerold,  zou dit ook een oorzaak kunnen zijn?

In de theorie zou een CAT5E kabel 110 Meter mogen zijn. Praktijk ligt anders, ik heb goede CAT5E kabels 150M zien halen met een stabiele verbinding. Maar ook slechte kabels van 30M problemen zien opleveren. Deze lag vanuit een huis naar een grote stal, lag onder de grond tegen een 3-fasen stroomkabel en elke keer als de melkrobot aanging viel het internet weg.
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2018, 17:00:18 door wrieh »
Platenspelert: Technics SL-D202 + Nagaoka MP-110;
Versterkert: Akai AM2600 + B&W DM220i;
CD-Spelert: Kenwood DP-47;
Cassettedeck:Kenwood KX-54


*

Wim72

  • *****
  • 1462
Re: Netwerk valt steeds uit Onkyo tx-nr809
« Reactie #13 Gepost op: 10 maart 2018, 21:23:06 »
Dat er een betere plug aan zou moeten kan ik me zeker iets bij voorstellen. Ook aan het het opnieuw inpluggen.
Kabel die er aan zit is overigens ook veel te lang. En opgerold,  zou dit ook een oorzaak kunnen zijn?

In de theorie zou een CAT5E kabel 110 Meter mogen zijn. Praktijk ligt anders, ik heb goede CAT5E kabels 150M zien halen met een stabiele verbinding. Maar ook slechte kabels van 30M problemen zien opleveren. Deze lag vanuit een huis naar een grote stal, lag onder de grond tegen een 3-fasen stroomkabel en elke keer als de melkrobot aanging viel het internet weg.

Ik zou dan direct des duivels die producent/leverancier van de melkrobot opbellen en eisen dat men het probleem direct oplost of een nieuwe robot leveren! >:(