*

Mrzed

• 180
  • "Mooi" is afhankelijk van je referentiekader.
Denon met Dali
« Gepost op: 4 maart 2018, 21:51:08 »
Ik sta op het punt en Denon PMA1500r aan te schaffen, in de hoop dat ik daarmee een stap vooruit doe tov de JVC.
Weet echter niet of het huwelijk tussen Dali en Denon een goed resultaat zal gaan hebben.

Denk dat ik een aardige deal heb weten te sluiten en ga morgen de versterker ophalen. De verkoper heeft me toegezegd dat hij hem spelend klaar zou hebben staan, maar ik ga natuurlijk niet met mijn vloerstaanders lopen zeulen, om ter plaatse te beluisteren. Met andere woorden: als er geluid uit de speakers komt bij de verkoper, dan ga ik morgenavond thuis wel luisteren of die Denon nu goed klinkt of niet... Zo niet, dan verwacht ik de Denon zonder verlies te kunnen doorverkopen.

Mocht er nog iemand willen/kunnen reageren vr morgenmiddag 15:00, dan lees ik graag of ik op bepaalde dingen moet letten ivm deze versterker en wat jullie verwachten van de combo Denon/Dali.
Sky TEC: tec3020
PS3 Marantz CD6000ose
JVC rx-503l Denon PMA1500r
Dali: Opticon 6

*

Roots

• 1883
  • I have Reggae Mylitis.
Re: Denon met Dali
« Reactie #1 Gepost op: 4 maart 2018, 22:18:43 »
Gaat zeer zeker een verbetering zijn. :)

Een zwak punt van de Denon is de ingangskeuzeschakelaar...Let daar op, schakel wat heen en weer, en luister even een half uurtje of het geluid niet wegvalt.

Ik heb zelf de 1500AE, heerlijke versterker ;)
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

Rubble

• 10417
« Reactie #2 Gepost op: 5 maart 2018, 07:53:46 »
Het is wat onzinnig je eigen apparatuur mee te nemen. Je moet het toch in je eigen ruimte horen.
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

Opa S.

• 7377
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
« Reactie #3 Gepost op: 5 maart 2018, 08:11:28 »
Een ander punt wat nog wel eens kan opspelen zijn slechte soldeerverbindingen.

Dat is alleen niet makkelijk te zien als je hem niet openmaakt.

Hier vind je wat meer info over dat probleem; https://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=11718.0

Het is niet echt lastig om het in orde te maken, maar vaak wel behoorlijk wat werk. Als ik zo'n apparaat onder handen krijg combineer ik het met een complete beurt en dan kan hij er weer de nodige jaren tegen.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

Frits

• 430
  • HiFi is emotie
« Reactie #4 Gepost op: 5 maart 2018, 08:31:10 »
Het is een fijne versterker met veel ademruimte. Kan lastige luidsprekers goed aan. Of de Dali een lastige luidspreker is weet ik niet.
Oude(re) spullen van Scott, Denon, Hepta en Rel.

*

Wim72

• 1760
« Reactie #5 Gepost op: 5 maart 2018, 13:31:19 »
Als ik later groot ben wil ik ook een Denon PMA-1500R... :P

*

Roots

• 1883
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #6 Gepost op: 5 maart 2018, 21:30:05 »
En Mrzed, hoe zijn de eerste indrukken ?
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

Mrzed

• 180
  • "Mooi" is afhankelijk van je referentiekader.
« Reactie #7 Gepost op: 7 maart 2018, 17:09:32 »
Ik Heb de Denon nu drie dagen in huis en dat is ook de reden dat ik nu pas verslag kom doen... Mijn toetsenbord staat namelijk twee meter buiten de sweetspot en daar kon ik de afgelopen twee dagen echt niet weg komen  ;D.

Hieronder een verslag van mijn ervaringen tot dusver.

Allereerst de aankoop:
Verkoper woont in een buitenwijk en toen ik aan kwam lopen, kon ik nog geen huisnummers zien. Daardoor dacht ik eerst dat ik bij de buren moest zijn. Door het raam zag ik een bejaard echtpaar en verwachtte een heel verhaal over hoe deze versterker de afgelopen tien/twintig jaar in de huiskamer had gestaan en bedacht dat hij dus hard aan onderhoud toe was. Maar...
Ik moest dus bij de buurman zijn.
Ik belde aan en een magere man met stoppelbaard opende de deur. Hij liet me binnen en stuurde mij achterin de gang naar links. Ik liep voor hem uit, opende de deur die hij me wees en keek zo naar drie sets luidsprekers die naast elkaar in stereo opgesteld stonden tegenover de bank  :o. Op het tafeltje tussen bank en luidsprekers stond de Denon. Tussen de luidsprekers stond allerlei mooie apparatuur waar het nu niet om gaat. Dit was in ieder geval een liefhebber, zo veel stond vast.
Hij vroeg me vervolgens van wat voor muziek ik hield, waarop ik naar eerlijkheid antwoordde dat ik zo'n beetje alles wel kon waarderen. Dus zette hij muziek aan. Ik zag dat het eerste nummer van zz top was en dat "blues" in de titel voorkwam, geen idee hoe de muziek allemaal heet die we daarna hebben beluisterd, maar uiteindelijk heb ik ongeveer anderhalf uur bij hem op de bank naar muziek zitten luisteren.
Hij vertelde me dat hij de luidsprekers zelf had gebouwd en vroeg me of ik kon raden naar welke set we nu luisterden. ik gokte op de grootste vloerstaander, waarop hij in de lag schoot en op de kleinste van de drie wees. Daarbovenop wist hij me nog te vertellen dat dit set het laatste was wat hij had gebouwd, waarbij hij zich had voorgenomen om een zo goed mogelijk klinkende speaker voor een klein bedrag in elkaar te zetten. Hij had daarom gekozen voor een tweeweg systeem met een relatief grote tweeter, zo vertelde hij. Door de tweeter groot te houden, kon hij het kantelmoment vrij laag houden en hield de woofer zich ook echt alleen met de bassen bezig. (het zal allemaal best, ik heb er geen verstand van) Het enige wat ik wel weet, is dat dit set in ieder geval geweldig klonk. Hij vertelde me dat het totaal slechts 400 euro aan materiaal had gekost (dus voor beide speakers). Dit verbaasde me nog meer, aangezien mijn eigen speakers een veelvoud daarvan hebben gekost (per stuk) en ik niet durf te zeggen dat mijn speakers beter klinken.
Vervolgens vertelde hij me dat hij de versterker helemaal had nagezien en dat hij deze van betere torren had voorzien. (zegt mij ook niets, maar ik ben er wel blij om ^-^)

Zoals gezegd heb ik dus geruime tijd bij hem op de bank muziek zitten luisteren via "mijn" versterker en heb na betaling het ding voorzichtig onder een deken vastgezet met spanbanden in de kofferbak.

Thuisgekomen heb ik eerst mijn excuses gemaakt, want de schatbewaarder was niet heel blij dat het zo lang had geduurd. Gelukkig begreep ze het wel, toen ik vertelde wat ik net had meegemaakt. Vervolgens braaf aan tafel en even eten. Daarna natuurlijk meteen de oude versterker van zijn plek getrokken en de nieuwe op zijn plaats... Dat ging dus niet.  :'(
De oude versterker stond in een kastje wat geen stereo meubel is en paste nt. De nieuwe is een paar centimeter dieper (en breder).
Gelukkig vind de schatbewaarder de nieuwe mooier dan de oude, dus deze mag op het kastje komen te staan, onder de platenspeler. (die ook niet in het kastje past :angel:)
Bijkomend voordeel: ze vind dat er een ander kastje moet komen, dus met een beetje geluk en masseren komt er misschien een echt audio meubel. Hoewel, ze wil nog steeds het liefst dat alles achter deurtjes weggewerkt wordt.  ???

En toen ontdekte ik het enige nadeel: er zit geen a/b schakelaar op. Ik heb, terwijl ik aan het zoeken was naar een andere versterker steeds gekeken naar het aantal uitgangen, want ik wilde er per s eentje waar vier luidsprekers op aangesloten konden worden. Dat kan op deze wel, maar je kunt dan vervolgens er niet voor kiezen om twee van de vier uit te schakelen. En dat was nou net wel de bedoeling...
Ik heb er totaal niet bij stil gestaan dat deze vier uitgangen echt bedoeld waren om bi-wire (of is dit bi-amp?) op n set aan te sluiten. :-[

Maar goed, om te beginnen nu dus alleen de Dali's aangesloten en ik ben, zoals in de eerste twee zinnen benoemd, twee dagen niet van mijn sweetspot weg geweest. Wat een genot. :P

Maar daarover later meer, het verhaal is nu wel even lang genoeg... 8)
Sky TEC: tec3020
PS3 Marantz CD6000ose
JVC rx-503l Denon PMA1500r
Dali: Opticon 6

*

Roots

• 1883
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #8 Gepost op: 7 maart 2018, 17:38:04 »
Wat een leuk verhaal Mrzed :)  Dat van die a/b schakelaar stuite ik ook op, jammer dan ^-^
Lekker die JVC onderin het kastje laten staan voor de TV geluiden!

Heel veel plezier met de Denon.

*

minplus

• 8017
  • relax, don't do it
« Reactie #9 Gepost op: 7 maart 2018, 19:51:59 »
X2

Genietze!
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Not Tubeless

• 2947
  • Zukke grote wappers jonguh!
« Reactie #10 Gepost op: 7 maart 2018, 21:26:01 »
Wat een gezellig verhaal! Veel plezier ermee!
If it got no swing, it ain't my thing...

*

a.b.

• 9173
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #11 Gepost op: 7 maart 2018, 21:29:38 »
Ja, leuk verhaal.. Leuk dat iemand zo enthousiast is!

Mooie LS ook die Opticon 6..

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

Rubble

• 10417
« Reactie #12 Gepost op: 8 maart 2018, 18:49:43 »
Ik heb via MP ook menig enthousiast ontmoet. Echt leuke mensen en liefhebbers.
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield