Bluetooth
« Gepost op: 7 maart 2018, 10:51:27 »
Hallo!

Ik heb een vraag, realiseer me dat het niet helemaal binnen het onderwerp van dit forumdeel valt, maar hoop toch dat er hier expertise genoeg zit om een antwoord te geven of om me te verwijzen naar een plek waar ik wel een antwoord kan vinden.

Ik ben me aan het oriŽnteren op een goede bluetooth receiver, dus een kastje dat een audiosignaal via bluetooth ontvangt en uitgangen heeft om het op een reguliere versterker aan te sluiten.

De twee enige eisen die ik stel is geluidskwaliteit en latency, of beter: een zo hoog mogelijke geluidskwaliteit en een zo laag mogelijke latency. Dit laatste omdat ik het ook wil gebruiken om een muziekinstrument te versterken. Ik wil mijn iPhone als geluidsbron gebruiken (er een pianotoetsenbord op aansluiten en als synthesizer gebruiken) om er muziek mee te maken. Dan is het van het allergrootste belang dat de latency gruwelijk laag is: de minste vertraging kan het totaal onbruikbaar maken als muziekinstrument.

Mijn vraag: bestaat dit? En zo ja: kunnen jullie me tips geven? Fijn zou ook zijn als ik het ergens kon uitproberen, zeker als het om prijzige apparatuur gaat.

Alvast hartelijk bedankt!

Groet, Roel

Re: Bluetooth
« Reactie #1 Gepost op: 7 maart 2018, 11:12:24 »
Ik kwam ooit dit tabelletje tegen

Plantronics BackBeat Pro 2   latency 
Wired   7 ms
SBC   173 ms
aptX   166 ms
aptX (Low  Latency)   34 ms