Storend geluid na aansluiten Technics SL-1900
« Gepost op: 8 maart 2018, 23:00:04 »
Daar mijn Thorens omgebouwd moet worden heb ik [ voorlopig ] mijn nieuwe Nagaoka MP-200 onder mijn Technics SL-1900 gehangen. Deze had ik pas opgeknapt en weer aan het spelen gekregen.
Vanmiddag alles aangesloten en elpeetjes gedraaid en genieten tot ik op een gegeven moment dacht wat te horen. Volume omlaag gezet en er was nu duidelijk een "ge-plopper" hoorbaar, het meeste uit n kanaal maar ook wat zachter uit het andere kanaal.
Alle aansluitingen nagekeken, cinches zitten goed in de phono ingang van mijn Arcam A32 en het aarde draadje van de SL-1900 heb ik vastgezet aan het daarvoor bestemde schroefje op mijn A32. Vreemd genoeg hoorde ik dit geluid niet toen mijn Thorens er nog aan hing. Ik hoor het "gebrom / geplopper" ook als de SL-1900 uit staat en de A32 wel op "Phono" staat. Vreemd. Ik heb nu bij wijze van "probeer es wat " een andere headshell via de Baai gekocht met nieuwe 4 kleuren bedrading. Misschien dat het daar aan ligt, de bedrading in de Technics headshell is tenslotte bijna 40 jaar oud. Iemand misschien nog een andere suggestie? Ik houd mij zeer aanbevolen. Ik hoop niet dat mijn phono-trap defect is.
"Arcam A32, Arcam CD33, Thorens TD166 MKII met Nagaoka MP-200, Technics SL-1900, Lenco L-78, Monitor Audio RS6.
"The message is in the music"

*

Rubble

• 10378
Re: Storend geluid na aansluiten Technics SL-1900
« Reactie #1 Gepost op: 9 maart 2018, 07:39:01 »
Haal je SL eens los van de versterker. Als ie dan ook ploppert weet je genoeg.
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

« Reactie #2 Gepost op: 9 maart 2018, 20:17:45 »
Haal je SL eens los van de versterker. Als ie dan ook ploppert weet je genoeg.
Hij doet het enkel als de speler op de phono ingang is aangesloten, ook als de speler uit staat. Als ik deze los haal is het ge-plopper ook weg. Kun je deze leek nog wat op weg helpen?
"Arcam A32, Arcam CD33, Thorens TD166 MKII met Nagaoka MP-200, Technics SL-1900, Lenco L-78, Monitor Audio RS6.

*

Rubble

• 10378
« Reactie #3 Gepost op: 9 maart 2018, 20:21:03 »
Even de headshell losdraaien en de 4 contactjes op de headshell n in de arm schoonmaken. Kan nog wel eens helpen. De 4 contactjes op de headshell met beetje spuug natmaken is een quick & dirty testmethode.  ;)
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

« Reactie #4 Gepost op: 9 maart 2018, 20:39:20 »
Even de headshell losdraaien en de 4 contactjes op de headshell n in de arm schoonmaken. Kan nog wel eens helpen. De 4 contactjes op de headshell met beetje spuug natmaken is een quick & dirty testmethode.  ;)
Gaan we effe proberen. Heb trouwens nieuwe headshell met leads besteld.

« Reactie #5 Gepost op: 9 maart 2018, 21:02:39 »
Gaan we effe proberen. Heb trouwens nieuwe headshell met leads besteld.

Nee, haalde niets uit. Contactjes ook wat beter aangeknepen voor betere bevestiging op de pinnetjes, maar maakt niet uit.

*

Rubble

• 10378
« Reactie #6 Gepost op: 9 maart 2018, 21:18:05 »
Hmmmmm. Raar probleem. Het lijkt toch in de tafel te zitten, als het niet is als je hem afkoppelt. Er kan op veel plekken iets misgaan. Armbedrading, de solderinkjes naar de cinch kabels, de cinch kabels zelf. HEb zelf eens een kabel vervangen, een van de pluggen zorgde voor gekraak. Het is iedere keer weer wat uitsluiten. Een andere headshell zal ook weer wat meer zeggen.

Rodney Dangerfield

*

geerd

• 5410
  • scheun ja
« Reactie #7 Gepost op: 9 maart 2018, 21:49:51 »
massa aarde lus probleem massa rechter kanaal zal wel aan aarde liggen in de speler dat kan voor brom en andere problemen zorgen zowel in het rechter als linker kanaal .
mits aanwezig dacht wel bij deze is er nog de kortsluitschakelaar die wel eens wat ongewenst toe kan voegen .
les is more

« Reactie #8 Gepost op: 13 maart 2018, 23:23:46 »
Voor de duidelijkheid, het is niet echt een ge-brom.
Het is meer een "plopper-de-plopper-de-plopper-de-plopper-de-plopper" enz.
Dus niet de geijkte brom of hum waar je veel over hoort.
Dit nog effe ter aanvulling.
Ik heb er een MP3-tje van, dus voor de genteresseerden kan ik het even mailen, ik geloof niet dat ik het bestandje hier kan delen.

*

kanniks

• 3360
« Reactie #9 Gepost op: 14 maart 2018, 00:07:44 »
Klinkt absoluut niet als een brom van de interne voeding van de speler maar als interferentie van een ander zendend toestel als een wifi router, dect toestel etc. van jezelf of van de buren. De SL-1900 functioneert blijkbaar ongewild als een antenne die dat signaal opvangt. Bij je Thorens was het minder / niet hoorbaar maar het kan zijn dat deze bekabeling/behuizing daar dan net minder gevoelig voor is. Probeer het met dezelfde phono pre nog eens uit op een hele andere plek in het huis.

*

Opa S.

• 7247
  • Grote audiokrijger
    • Second Life Audio
« Reactie #10 Gepost op: 14 maart 2018, 07:56:56 »
Een dergelijk probleem had iemand voor wie ik een Luxman L-30 had gereviseerd. Hij wilde al bijna zijn platenspeler weggooien toen bleek dat het noch aan die speler, noch aan de Luxman lag, maar aan een of andere elektrisch apparaat in de buurt, ik meen inderdaad een router. Toen hij die had verplaatst was het geluid, wat hij als motorboot/helikoptergeluid omschreef, verdwenen.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

« Reactie #11 Gepost op: 14 maart 2018, 19:35:46 »
plopper-de pop geluiden hier ook gehad, bleek het wifi signaal van de chromecast te zijn die op de phono pre stoorde. De chromecast een halve meter verplaatst en opgelost.
Living: Harman Kardon: AVR 370, Samsung: UE48JU6000, Dali: Zensor 7 + 1, Mission: 73c, Humax: ihdr-5200, Chromecast,
Dual: 704/Shure V15-III, NAD: PP1, LG: BD570, WD: TV Live Hub, HT-PC: Kodi, Logitech Harmony 525.
Set 2 garage/klushok: Yamaha RX-330, B&W DM5, Mission 760i, Chromecast Audio.

« Reactie #12 Gepost op: 15 maart 2018, 20:56:37 »
Een dergelijk probleem had iemand voor wie ik een Luxman L-30 had gereviseerd. Hij wilde al bijna zijn platenspeler weggooien toen bleek dat het noch aan die speler, noch aan de Luxman lag, maar aan een of andere elektrisch apparaat in de buurt, ik meen inderdaad een router. Toen hij die had verplaatst was het geluid, wat hij als motorboot/helikoptergeluid omschreef, verdwenen.

ik heb een Noxon digitale / DAB tuner met wifi op mijn versterker staan die ook op mijn versterker is aangesloten. zo eentje, zou dat het kunnen zijn wat je bedoelt?

Update: Net de Noxon helemaal afgekoppeld, stroom eraf, FM antenne / COAX eruit , interlinks naar versterker eruit, aan het andere eind van de kamer gezet. Helaas, nog steeds plopper-de-plopper-de-plopper etc......

« Laatst bewerkt op: 15 maart 2018, 22:19:50 door TheMaestro »

*

Opa S.

• 7247
  • Grote audiokrijger
    • Second Life Audio
« Reactie #13 Gepost op: 15 maart 2018, 21:02:07 »
Kwestie van uitproberen. Muurwratten zijn ook notoir (die transformatortjes die je in een stopcontact plugt).
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

« Reactie #14 Gepost op: 15 maart 2018, 22:20:56 »
Kwestie van uitproberen. Muurwratten zijn ook notoir (die transformatortjes die je in een stopcontact plugt).

Alles losgekoppeld van de Noxon. Helaas nog geen oplossing........