*

kanniks

• 3359
Re: Storend geluid na aansluiten Technics SL-1900
« Reactie #30 Gepost op: 22 april 2018, 22:56:36 »
Dat wist je toch al? Op 8 maart schreef je dit:

Ik hoor het "gebrom / geplopper" ook als de SL-1900 uit staat en de A32 wel op "Phono" staat. Vreemd.

Ik gok nog steeds op storing van buitenaf, dat kan via de lucht zijn of via de stroomtoevoer, schakelende voedingen, led dimmers en dat soort enge dingen.

Maar het kan natuurlijk ook in de phono-pre zitten. Of dat echt een defect is of conform spec weet ik niet, ligt een beetje aan de sterkte van de plopperdeplop. Als je dat alleen heel heel zachtjes hoort bij stille passages op luid volume afgespeeld dan kan Arcam vinden dat het binnen specificatie is. Toch even een andere phono pre proberen, even ergens lenen?

Trouwens, je zei ook dat je het niet hoort als je hem afkoppelt. Maar dan betekent het nog steeds niet dat het aan de speler ligt. Dat kan zijn omdat de Arcam de ingang automatisch dempt (mute) op het moment dat er niets op aangesloten is, dan hoor je nog plopperdeplopper afkomstig van de interne Arcam phono pre, noch plopperdeplopper van een externe storingsbron. Het kan ook zijn omdat alléén met aangesloten kabel het geheel een geschikte "ontvanger" is voor de externe storingsbron.
« Laatst bewerkt op: 22 april 2018, 23:01:44 door kanniks »

« Reactie #31 Gepost op: 24 april 2018, 15:10:30 »

Ik hoor het "gebrom / geplopper" ook als de SL-1900 uit staat en de A32 wel op "Phono" staat. Vreemd.

Ik gok nog steeds op storing van buitenaf, dat kan via de lucht zijn of via de stroomtoevoer, schakelende voedingen, led dimmers en dat soort enge dingen.

Maar het kan natuurlijk ook in de phono-pre zitten. Of dat echt een defect is of conform spec weet ik niet, ligt een beetje aan de sterkte van de plopperdeplop. Als je dat alleen heel heel zachtjes hoort bij stille passages op luid volume afgespeeld dan kan Arcam vinden dat het binnen specificatie is. Toch even een andere phono pre proberen, even ergens lenen?

Trouwens, je zei ook dat je het niet hoort als je hem afkoppelt. Maar dan betekent het nog steeds niet dat het aan de speler ligt. Dat kan zijn omdat de Arcam de ingang automatisch dempt (mute) op het moment dat er niets op aangesloten is, dan hoor je nog plopperdeplopper afkomstig van de interne Arcam phono pre, noch plopperdeplopper van een externe storingsbron. Het kan ook zijn omdat alléén met aangesloten kabel het geheel een geschikte "ontvanger" is voor de externe storingsbron.

Ja, ik heb al zoveel dingen geprobeerd, had er even geen erg in dat ik dat al geprobeerd had.
Ik denk dat ik voor die paar tientjes misschien beter een aparte voorversterker kan kopen.
Of ik begin weer van voren af aan om alles uit te sluiten.

"Arcam A32, Arcam CD33, Thorens TD166 MKII met Nagaoka MP-200, Technics SL-1900, Lenco L-78, Monitor Audio RS6.
"The message is in the music"

« Reactie #32 Gepost op: 24 april 2018, 21:05:38 »

Ja, ik heb al zoveel dingen geprobeerd, had er even geen erg in dat ik dat al geprobeerd had.
Ik denk dat ik voor die paar tientjes misschien beter een aparte voorversterker kan kopen.
Of ik begin weer van voren af aan om alles uit te sluiten.

Ik kwam vandaag een mede-forummer tegen op MP en heb een pre-amp overgenomen, wordt dus een “by-pass” operatie door ‘m aan te sluiten op de AUX. Ik laat nog effe weten hoe het dan klinkt.
"Arcam A32, Arcam CD33, Thorens TD166 MKII met Nagaoka MP-200, Technics SL-1900, Lenco L-78, Monitor Audio RS6.

*

Rood

• 10408
« Reactie #33 Gepost op: 24 april 2018, 21:10:24 »
Sprak vrijdag iemand die onlangs ook een SL 1900 had opgeknapt . Iets met boter op het lager als ik mij niet vergis .
Liep als een trein volgens hem .

*

Opa S.

• 7080
  • O<erveendfant terrible, presumed preppy
    • Second Life Audio
« Reactie #34 Gepost op: 24 april 2018, 21:25:29 »
Boter op z'n hoofd bedoel je neem ik aan...
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

jpio

• 4323
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #35 Gepost op: 25 april 2018, 13:11:20 »
En treinen lopen niet op boter tsss.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

Not Tubeless

• 2946
  • Zukke grote wappers jonguh!
« Reactie #36 Gepost op: 25 april 2018, 13:47:37 »
Een trein loopt nooit.
If it got no swing, it ain't my thing...

*

Tdo

• 10746
  • Smurf?!
« Reactie #37 Gepost op: 25 april 2018, 13:52:08 »
En hoe lang dat lager met boter soepel blijft lopen lijkt mij de vraag die open blijft.

*

jpio

• 4323
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #38 Gepost op: 25 april 2018, 14:23:10 »
Kan me van vroeggah nog herinneren dat een vriend van me, met erg weinig poen, de krukaslagers van zn suzuki gt550 insmeerde met boter. Onder het mom van "vet is vet dus werkt het" werd alles weer 'keurig' gemonteerd. Tot onze verbazing heeft ie daar een dag mee kunnen rijden en 's nachts op een rotonde sloeg alles vast. Vanwege de hoge glooiende randen vloog de motor metershoog door de lucht, na eerst een spoor van 2 cm diep door het asfalt te trekken met een voetsteun.
Motor was uiteraard totalloss en het getrokken spoor moest betaald worden.. Gewoon met geld ja en niet met boter ;D
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

Opa S.

• 7080
    • Second Life Audio
« Reactie #39 Gepost op: 25 april 2018, 16:19:37 »
Geen boter bij de vis dus.

;D
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

Opa S.

• 7080
    • Second Life Audio
« Reactie #40 Gepost op: 25 april 2018, 16:20:26 »
Een trein loopt nooit.

Met boter waarschijnlijk toch.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

Not Tubeless

• 2946
  • Zukke grote wappers jonguh!
« Reactie #41 Gepost op: 25 april 2018, 16:30:32 »
Met boter krijgt ie pootjes/beentjes...

If it got no swing, it ain't my thing...

*

Heintje

• 1418
« Reactie #42 Gepost op: 25 april 2018, 16:37:39 »
Kan me van vroeggah nog herinneren dat een vriend van me, met erg weinig poen, de krukaslagers van zn suzuki gt550 insmeerde met boter. Onder het mom van "vet is vet dus werkt het" werd alles weer 'keurig' gemonteerd. Tot onze verbazing heeft ie daar een dag mee kunnen rijden en 's nachts op een rotonde sloeg alles vast. Vanwege de hoge glooiende randen vloog de motor metershoog door de lucht, na eerst een spoor van 2 cm diep door het asfalt te trekken met een voetsteun.
Motor was uiteraard totalloss en het getrokken spoor moest betaald worden.. Gewoon met geld ja en niet met boter ;D

Vet? Hebben ze daar geen motorolie voor uitgevonden?  :o

« Reactie #43 Gepost op: 25 april 2018, 18:20:57 »
Ik zou ooievaarskuitenvet nemen. ;)

« Reactie #44 Gepost op: 27 april 2018, 01:09:38 »
Vandaag dus de aangekochte Revolver Phono 2 opgehaald. Oooohhh I'm sooooo happy!!!!
Geen "plop-er-de-plop-er-de-plop"meer!
By-pass uitgevoerd en de phono versterker op de DVD ingang aangesloten. Alles stil en lekker zuiver.
Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door de kwaliteit geluid die de Revolver Phono 2 produceert, beter dan de Cambridge 640P die ik voorheen had. Waar de 640P nogal vlak was in de weergave heeft de Revolver een lekkere warme, volle klank zonder verlies van detail. Echt prettig om naar te luisteren. Daarnaast is het prettig dat het volume ook op de Revolver te regelen is. Alleen jammer dat er geen on/off switch op zit, ik kan 'm niet vinden.
Liep er tegenaan via MP, bood 5 tientjes en was de mijne. Zit nu lekker Rogier van Otterloo te luisteren. Genieten!!!!!