*

hrcc

• 642
Re: Beste 3D nearfield speakers?
« Reactie #30 Gepost op: 15 maart 2018, 05:50:29 »
Ik heb die Jbl ukkies zowel op het buro van mijn zoon als in mijn huiskamer gehoord en als je maar zorgt voor de juiste hoogte is het 3d beeld prima.
Waarbij ik heb gemerkt dat je niet de tweeter maar liever nog de woofer bijna op oorhoogte moet hebben voor het mooiste beeld.

Maar ik denk dat er vele 5/6/7 inch tweeweg speakers zijn die dat doen mits je ze maar op de juiste plek zet, een goede opname doet ook wel iets natuurlijk  ;D
De eerste keer dat ik dat ervaarde was met de impact 2 van Translator, ik "zag" Johnny Cash met zijn gitaar, heel bijzonder.

En staan breedbandertjes niet ook bekend om hun holografische kwaliteiten ?
De Needle deed dat hier thuis iig uitstekend
vriendelijke groet,
cees

luistert allen naar fip radio: jazz en wijde omstreken !

*

a.b.

• 8962
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #31 Gepost op: 15 maart 2018, 07:21:48 »
KEF Reference 201/2

Uitmuntend afstraalgedrag.

Ruimtelijkheid, vaak ook gehoord als 3D, bereik je juist wel in kamers met veel zijwand reflecties en luidsprekers die maar want rondtoeteren. Hoe meer je luidsprekers direct afstralen, zoals bovengenoemde, en hoe meer nearfield je zit, hoe kleiner dit effect. Maar als je eeuwig doordempt en in een soort overkapping gaat zitten zoals bij Jerry, is 3D toch weer mogelijk. Alles daar tussenin, is een compromis.

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

chansig

• 10655
Dutch & Dutch 8M, Sonos, SPL min Phonitor, ZMF Blackwood

*

luxman

• 1115
  • Indy
« Reactie #33 Gepost op: 15 maart 2018, 09:07:41 »
Ik heb die Jbl ukkies zowel op het buro van mijn zoon als in mijn huiskamer gehoord en als je maar zorgt voor de juiste hoogte is het 3d beeld prima.
Waarbij ik heb gemerkt dat je niet de tweeter maar liever nog de woofer bijna op oorhoogte moet hebben voor het mooiste beeld.

Maar ik denk dat er vele 5/6/7 inch tweeweg speakers zijn die dat doen mits je ze maar op de juiste plek zet, een goede opname doet ook wel iets natuurlijk  ;D
De eerste keer dat ik dat ervaarde was met de impact 2 van Translator, ik "zag" Johnny Cash met zijn gitaar, heel bijzonder.

En staan breedbandertjes niet ook bekend om hun holografische kwaliteiten ?
De Needle deed dat hier thuis iig uitstekend

Ik deze JBL tjes nu ook al dikke 3maanden hier staan ,de ene keer direct op de cd speler  dan weer op  een Nikko 7075 Receiver (  voorvesterker) aangesloten ,en moet zeggen ben dik tevreden met wat hun weergave ,ze staan ongeveer 1,75m. elkaar en luisterafstand ongeveer 1,90 m .  Wat ik nog niet heb geprobeerd is om ze enkel met een van mijn vinyldraaiers (phonoprť) te beluisteren . Maar al met al een goede luidspreker voor het geld ,wat betreft de aanschaf van deze speakers ,nog geen enkele minuut spijt van gehad ,en ik kan ze zeker aanraden .Natuurlijk zoals altijd dit is mijn oordeel ,iemand anders zal hier weer totaal anders over denken .
Pioneer A 7. amplifier
NAD D3020. Hibryde Digital amp.
Onkyo. DX. 7555  cd player
Pro-ject. Debut Carbon.
Sony PS 2250 .

Fostex FE206 E Fullrange .
Visonik Convection 1
Wharfdale Glendale 3 XP

*

Rood

• 10409
« Reactie #34 Gepost op: 15 maart 2018, 11:11:20 »
Hoe klinken ze Not Tjoeb ?

*

Roots

• 1821
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #35 Gepost op: 15 maart 2018, 22:12:22 »
Morgen krijgen we antwoord... Dan wordt de 2e geleverd. ^-^
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

Not Tubeless

• 2946
  • Zukke grote wappers jonguh!
« Reactie #36 Gepost op: 16 maart 2018, 08:21:07 »
Wijsneus.

Vandaag iets meer moed gehad en er eens even voor gaan zitten met mín griephoofd.

Ik ondervind een onprettige boost in de laagste akkoorden van bv een bas. Die klinken echt hard. Dat komt zeker door de plaatsing. Eigenlijk te dicht bij de muren en de br poort zit helaas achterop. Met de Tannies heb ik hier geen last van. Je kunt bij de 305ís de low end - of + 2dB geven. Op min 2dB is het wat aangenamer. Ook nog de poorten dichtgestopt, dan is het helemaal weg maar mis je verder wel laag. Als laatste nog andere stands eronder waarbij de speakers op spikes staan. Dat bracht bij een set Elacs het laag helemaal onder controle en nu is t ook beter. De pluggen zijn weer uit de poorten en de filtering weer op -2dB. Nog net niet goed. Erg jammer.

Maar dan de staging: ge-wel-dig. Bizar. Het lijkt wel spatial stereo dat vroeger op mín Philips boombox zat! Maar dat is het niet, want de speakers zijn niet onderling verbonden. Het is echt wat in de opname zit wat op een erg stabiele manier voor je neergezet wordt. Je kunt de geluiden bijna vastpakken. Echt te gek!! 

Blijven ze? Dat weet ik nog niet...
If it got no swing, it ain't my thing...

*

groovy.

• 11568
  • Old school audio.
« Reactie #37 Gepost op: 16 maart 2018, 10:33:54 »
Tja,je zit wel met een griephoofd te luisteren.
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1. Acoustical 2800 All Balance. Lenco b51 Burn & Jones Super. Luxman l507s. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404 Jerry mod.  Cabasse Prao. Rodec sm200.

Focus on the good.

*

Rubble

• 10378
« Reactie #38 Gepost op: 16 maart 2018, 10:36:47 »
Wijsneus.

Vandaag iets meer moed gehad en er eens even voor gaan zitten met mín griephoofd.

Ik ondervind een onprettige boost in de laagste akkoorden van bv een bas. Die klinken echt hard. Dat komt zeker door de plaatsing. Eigenlijk te dicht bij de muren en de br poort zit helaas achterop. Met de Tannies heb ik hier geen last van. Je kunt bij de 305ís de low end - of + 2dB geven. Op min 2dB is het wat aangenamer. Ook nog de poorten dichtgestopt, dan is het helemaal weg maar mis je verder wel laag. Als laatste nog andere stands eronder waarbij de speakers op spikes staan. Dat bracht bij een set Elacs het laag helemaal onder controle en nu is t ook beter. De pluggen zijn weer uit de poorten en de filtering weer op -2dB. Nog net niet goed. Erg jammer.

Maar dan de staging: ge-wel-dig. Bizar. Het lijkt wel spatial stereo dat vroeger op mín Philips boombox zat! Maar dat is het niet, want de speakers zijn niet onderling verbonden. Het is echt wat in de opname zit wat op een erg stabiele manier voor je neergezet wordt. Je kunt de geluiden bijna vastpakken. Echt te gek!! 

Blijven ze? Dat weet ik nog niet...
Bij staan ze in een woonkamer. Een cm of 30 van de muur af. Genoeg laag voor de hele ruimte, dus ik denk dat jouw ruimte wat roet in het eten strooit. Zit er geen toonregeling op die Ekjoefees?
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

Not Tubeless

• 2946
« Reactie #39 Gepost op: 16 maart 2018, 14:58:15 »
Beetje met de br poort rommelen en het klinkt prima.

Nee de Ekjoefees heeft dat niet nodig...

*

Rubble

• 10378
« Reactie #40 Gepost op: 16 maart 2018, 15:03:27 »

Nee de Ekjoefees heeft dat niet nodig...
;D ;)
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

Not Tubeless

• 2946
« Reactie #41 Gepost op: 25 maart 2018, 15:37:30 »
Een week op proef:

Amphion Athene2
Kef LS50

Allebei mooi maar om verschillende redenen.

*

Rubble

• 10378
« Reactie #42 Gepost op: 25 maart 2018, 15:47:58 »
Leuk man! Heb je ook nog het verschil tussen Accuphase en Cyrus versterking onderzocht?

Rodney Dangerfield

*

Not Tubeless

• 2946
« Reactie #43 Gepost op: 25 maart 2018, 15:55:10 »
De Cyrus heeft kuren met de ingangsselector. Kraakt soms als een beschuitje.

*

minplus

• 7743
  • relax, don't do it
« Reactie #44 Gepost op: 25 maart 2018, 18:59:53 »
Een week op proef:

Amphion Athene2
Kef LS50

Allebei mooi maar om verschillende redenen.

Vertel. Ik ben benieuwd.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right