*

Not Tubeless

• 2946
  • Zukke grote wappers jonguh!
Re: Beste 3D nearfield speakers?
« Reactie #45 Gepost op: 25 maart 2018, 20:04:34 »
Ik zal later deze week een poging wagen. Woorden schieten nu nog tekort (als in ik ben geen recensent).
If it got no swing, it ain't my thing...

« Reactie #46 Gepost op: 25 maart 2018, 20:07:20 »
Ik heb de JBL 305's ook al enige tijd en inderdaad is de plaatsing van de verschillende instrumenten echt fenomenaal. Ook is elk detail van ieder instrument prima waarneembaar terwijl dat bij veel andere speakers een beetje opgaat in de geluidsbrei. Ik heb diverse veel duurdere speakers van gerenommeerde merken in bezit danwel gehoord en het detailniveau en de plaatsing van de instrumenten als bij deze low-budget speakers heb ik nog niet eerder gehoord.  Betreffende het frequentieverloop; dit is uiteraard net als bij iedere speaker in zekere mate afhankelijk van de ruimteakoestiek en de plaatsing. Enigste minpunt aan deze speakers is dat je je dure eindversterker niet meer nodig hebt  ;D
Philips o.a. DFA888, FA880, FT980, FT880, CD850, FC870, AF677, FB563, RH532 (MFB) - Yamaha Home-Cinema - Mission o.a. M72, M70 - Wharfedale Diamond 8.3 - Mordaunt Short Avant 906 - Dual 503 - en nog (heel) wat meer...

*

d'Oh!

• 3637
  • Mijn ringvingers zijn nog het meest bij de pinken
« Reactie #47 Gepost op: 28 maart 2018, 12:44:18 »
Zijn die JBL305 ook in een passieve uitvoering te verkrijgen?
Nad 2400 (amp) Nad 117 (preamp) Nad C440 (tuner) Nad 613 (cass.) Philips 22GA312 (TT) Philips CDR870 (cd rec)
Sony CDP C545 (cd) Sony DVP-NS400D (dvd/cd) Mission M32i (ls)

*

Not Tubeless

• 2946
« Reactie #48 Gepost op: 28 maart 2018, 21:35:01 »
Nee, niet exact. Er zijn wel vergelijkbare speakers van JBL

De Kef LS50 zijn prima speakers. In mijn ruimte heb de br poorten geheel gesloten met de pluggen. Ze doen het fantastisch. Mooie stage, nix mis mee. Alles wat ik er op af stuur komt er prachtig uit.

En toch gaan ze zaterdag retour.

De Amphion Athene2 blijven. Deze hernieuwde kennismaking met dit merk doet de liefde opnieuw opbloeien. (Ik heb de Helium 2 gehad).
Alles klopt ditmaal. Erg fraaie stage,  met Qobus Hi RES streams zelfs buiten de speakers en dat is knap op een breedte van 2,1 meter! Veel beter dan ik de Heliums ooit gehoord heb. De akoestische aanpassingen in het luisterhok werpen hun vruchten af.
Tonaal gewoon goed en het laag heeft nét dat kleine vette randje waar ik zo van hou. En nu heb ik absoluut geen behoefte aan een sub.
Maar het belangrijkste: ik beleef de muziek. Het komt binnen. Het is onvermijdelijk. Ik ga er in op, het eist mijn volledige aandacht. Ik word entertained op een manier die bijna ‘live’ aanvoelt. Heerlijk. Precies zoals ik het ‘lekker’ vind!

*

Wim72

• 1586
« Reactie #49 Gepost op: 28 maart 2018, 21:58:35 »
Ondanks de LS50 zijn kwaliteiten zien we dus dat als het erop aan komt hij het toch moet afleggen in vergelijking met een vloerstaander... Wat eigenlijk ook weer logisch is.

*

Rubble

• 10378
« Reactie #50 Gepost op: 28 maart 2018, 22:04:55 »
Nee, niet exact. Er zijn wel vergelijkbare speakers van JBL

De Kef LS50 zijn prima speakers. In mijn ruimte heb de br poorten geheel gesloten met de pluggen. Ze doen het fantastisch. Mooie stage, nix mis mee. Alles wat ik er op af stuur komt er prachtig uit.

En toch gaan ze zaterdag retour.

De Amphion Athene2 blijven. Deze hernieuwde kennismaking met dit merk doet de liefde opnieuw opbloeien. (Ik heb de Helium 2 gehad).
Alles klopt ditmaal. Erg fraaie stage,  met Qobus Hi RES streams zelfs buiten de speakers en dat is knap op een breedte van 2,1 meter! Veel beter dan ik de Heliums ooit gehoord heb. De akoestische aanpassingen in het luisterhok werpen hun vruchten af.
Tonaal gewoon goed en het laag heeft nét dat kleine vette randje waar ik zo van hou. En nu heb ik absoluut geen behoefte aan een sub.
Maar het belangrijkste: ik beleef de muziek. Het komt binnen. Het is onvermijdelijk. Ik ga er in op, het eist mijn volledige aandacht. Ik word entertained op een manier die bijna ‘live’ aanvoelt. Heerlijk. Precies zoals ik het ‘lekker’ vind!
Geweldig! Mooi om te horen.
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

Roots

• 1821
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #51 Gepost op: 28 maart 2018, 22:38:56 »
Zijn de JBL's al retour afzender?
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

Not Tubeless

• 2946
« Reactie #52 Gepost op: 28 maart 2018, 22:43:10 »
Yep

*

Roots

• 1821
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #53 Gepost op: 28 maart 2018, 22:46:24 »
Je hebt smaak :)
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

d'Oh!

• 3637
  • Mijn ringvingers zijn nog het meest bij de pinken
« Reactie #54 Gepost op: 1 april 2018, 11:56:24 »

Alles klopt ditmaal.

Ik kwam deze site tegen: http://www.knooppuntaudio.nl/amphion/
Dat zal niet lekker verkopen naar landen waar Engels de voertaal of gangbaar is.
Kost tegenwoordig niet veel om een native speaker ernaar te laten kijken.
« Laatst bewerkt op: 1 april 2018, 12:09:56 door d'Oh! »
Nad 2400 (amp) Nad 117 (preamp) Nad C440 (tuner) Nad 613 (cass.) Philips 22GA312 (TT) Philips CDR870 (cd rec)
Sony CDP C545 (cd) Sony DVP-NS400D (dvd/cd) Mission M32i (ls)