Gemtune x-1
« Gepost op: 14 maart 2018, 08:41:57 »
Hallo allemaal, enkele weken geleden op amazon.de zag ik deze se klasse a buizenversterker de gemtune x-1 .2x 10 watt. buizenbezetting is 2 x el34B van
Psavane hifi series chineees,de vv buis is een dubbel triode russisch, de gelijkrichter is eveneens russisch. uit nieuwsgierigheid, de lage prijs en de positieve ervaringen van gebruikers heb ik hem aangeschaft.Mijn ervaring is ronduit positief.Stereobeeld is behoorlijk breed en diep,plaatsing is ook goed, versterker is doodstil, geen brom of iets dergeljks,het midddengebied, en het hoog klinkt gewoon erg fraai.Normaal speel ik op mn martin logans electromotions met een Bel Canto hoogwaardige klasse d versterker, die veel meer kostte, maar deze is bijna net zo fraai klinkend, als je toch wat aanmerken kan is dat het laag fractioneel iets trager, dikker klinkt. Voor deze prijs  nl 269 euro een dikke aanbeveling mits je speakers hebt vanaf 88 of 89 db gevoeligheid en graag eens een buizenversterker wilt uitproberen. ik heb de MLs nu aangesloten op de 8 ohm aansluiting, misschien dat ze op de 4 ohm aansluiting beter presteren? weet niet . o ja en als de versterker op zn best klinkt , ben je wat uurtjes verder

de foto wil niet,heb toch de juiste code gebruikt

« Laatst bewerkt op: 14 maart 2018, 13:17:00 door Tdo »

*

fusion

• 188
    • Audio Page
Re: Gemtune x-1
« Reactie #1 Gepost op: 14 maart 2018, 16:47:51 »
Ziet er leuk uit, voor de electronicus vaak een leuk begin om eens wat te modificeren cq te verbeteren. Het enige is dat voor de eindbuizen het vermogen wat aan de lage kant is, met 2 X el34 verwacht je toch al gauw 15W class A of 35 W classAB.

« Reactie #2 Gepost op: 14 maart 2018, 19:11:06 »
Ziet er leuk uit, voor de electronicus vaak een leuk begin om eens wat te modificeren cq te verbeteren. Het enige is dat voor de eindbuizen het vermogen wat aan de lage kant is, met 2 X el34 verwacht je toch al gauw 15W class A of 35 W classAB.

Maar dat is dan in PP, niet in SE.
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

*

fusion

• 188
    • Audio Page
« Reactie #3 Gepost op: 15 maart 2018, 14:15:40 »
zijn deze amps dan SE ? is er ergens een schema beschikbaar ?

[/quote]

Maar dat is dan in PP, niet in SE.
[/quote]

« Reactie #4 Gepost op: 15 maart 2018, 16:04:36 »
Je ziet toch maar 2 eindbuizen ipv 4 ????

« Reactie #5 Gepost op: 16 maart 2018, 17:56:04 »
vaak kan je een schema krijgen als je contact opneemt met verkoper in china, se is hij volgens fabrikant, was vergeten dat hij ook autobias doet, dus voor mij hoeft hij niet open hoor, fotoos van binnenkant zijn wel te vinden op aliexpress denk ik

*

fusion

• 188
    • Audio Page
« Reactie #6 Gepost op: 17 maart 2018, 18:15:38 »
tja, nou je het zegt, het blijkt een stereo bakkie te zijn.
Je ziet toch maar 2 eindbuizen ipv 4 ????

*

fusion

• 188
    • Audio Page
« Reactie #7 Gepost op: 17 maart 2018, 18:18:38 »
gewoon 8 ohm speakers proberen op de 4 ohm aansluitingen, je hebt kans dat het laag iets beter wordt. wel iets minder uitgangs vermogen.

« Reactie #8 Gepost op: 19 maart 2018, 10:42:34 »
het punt is dat ik met electrostaten speel, ze zijn dan wel 6 ohm nominaal, maar impedantie bij electrostaten is m.i sterk wisselend, frequentie afhankelijk, kan wellicht ook de 4 ohm aansluiting proberen, maar vermogen is al vrij laag, nog verder omlaag is misschien wat te veel van het goede

*

fusion

• 188
    • Audio Page
« Reactie #9 Gepost op: 20 maart 2018, 16:24:22 »
lijkt me geen probleem om het gewoon te proberen. ik schat in dat wat je inlevert aan kwantiteit, nauwelijks kan horen en wat je er aan kwaliteit voor terug krijgt, wel hoorbaar is.

« Reactie #10 Gepost op: 23 maart 2018, 11:50:21 »
speel nu met de 4ohm aansluiting, klink heel fraai, het laag is wat minder massief, maar misschien suggestie, op de 8 ohm aansluiting volume op 10 tot 11uur, nu bijna 12 uur, dus toch wat verschil voor de zelfde luidheid, verder natuurlijk geen probleem.