Vreemde bijgeluiden
« Gepost op: 14 maart 2018, 19:34:54 »
Hallo Audiofreaks,

Ik heb in een Ford Focus 2017 geïnstalleerd:

- Rainbow Dream 2 klasse D versterker
- Hertz DSK 16.5 component speakers
- Originele headunit word gebruikt als bron( klonk prima al met alleen Hertz-upgrade)
- De deuren netjes ontdreunt voor de goede weergave

De amp en hu zijn beide op dezelfde plek verbonden aan het chassis onder het dashboard voor de massa.
Amp zit vlakbij verdeel kast achter dashboard-kastje. Input door speaker high level i.p.v RCA

Nu heb ik bij het afspelen van muziek met één instrument, zoals piano, een heel raar bijgeluid. Nadat de toon is gespeeld hoor je direct daarna een storing door de speakers. Dit bij elke toon die gespeeld word. Het valt bij harde muziek met veel instrumenten niet op. Echter bij rustige passages en zoals gezegd de piano of dergelijke komt dat rare bijgeluid erbij.

Ik heb de amp losgehaald en iets van de verdeelkast afgehaald, maar dat rare geluid bleef. Later een andere speaker op de amp gedaan en die gaf ook dat geluid erbij. Het zit dus niet in de Hertz-speakers. Als ik de LPF aangooit op de amp geven de lage tonen een onwijs "fart"geluid. valt bij gewoon gebruik niet op, maar vond het wel raar.

Alles loopt via fabrieks-bedrading, echter bij het aansluiten van de ander speaker bleef dat rare geluid.
Wie weet wat dit veroorzaakt ?
Ik baal als een stekker, want heb best wat uurtjes en €€€ erin zitten om een mooi strak geluid te krijgen.

Loont het de moeite om HU en amp geheel op de accu aan te sluiten en de speakerbedrading zelf aan te leggen ?
Ik hoor het graag !

Groeten,

Martien

*

seoman

• 1031
  • No Comment
Re: Vreemde bijgeluiden
« Reactie #1 Gepost op: 14 maart 2018, 23:45:20 »
Hoe klinkt het als je een telefoon/dap of andere speler aan de versterker gooit (op de RCA)?
Ik kan het nog niet onderbouwen maar vermoed iets met de high level ingang.
Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

« Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2018, 13:29:36 »
Dat heb ik geprobeerd, maar het doet hetzelfde helaas

« Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2018, 00:03:23 »
Zoals je hebt aangesloten zou het goed moeten kunnen werken. Gain / levels staan wel goed, niet te hoog?