Onkyo TX-SR444 HDMI/handshake-probleem
« Gepost op: 21 maart 2018, 08:14:49 »
Beste allen,

Ik heb een probleem met mijn Onkyo waar ik niet uitkom. Ik heb (sinds de reparatie die geen soelaas bood) Onkyo al vier keer een bericht gestuurd via de supportpagina op de website, maar ik krijg geen reactie (waarmee het de laatste keer is dat ik Onkyo of Pioneer aanschaf, maar dat terzijde).

Het bericht is in het Engels omdat ik dat naar de support heb gestuurd, zodat de internationale support mee kon lezen. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn? Ik heb nu een 'workaround' door de Blurayspeler via een digitale tulpverbinding op de receiver aan te sluiten voor audio, maar dat is onhandig en eigenlijk van de zotte.

Bedankt vast!

I have a problem with my TX-SR444 in relation to HDMI. When using a source such as my Pioneer Bluray player or my Macbook Pro (HDMI input), it irregularly starts a handshake with the TV and/or the source mentioned. The ‘HDMI’ letters in the display blink for a few seconds and sound is interrupted. This is VERY annoying to me when I am enjoying music.
This problem only occurs with audio, such as a cd (on the Pioneer) or music (on my laptop), never with video. I have tried many things to overcome this problem, but none have succeeded. I think a firmware update is necessary. The things I have done (to rule these out):
-   Replacing all cables
-   Having the HDMI unit replaced at Onkyo Netherlands under warranty
-   Updating the Philips TV to the latest firmware
-   Adding a CEC killer to the TV out cable (a piece of hardware)
-   Adding a HDMI switch in order to kill the signal to the TV whenever listening to music (a switch between TV out on the receiver and the TV, set to ‘2’ whereby the connection is interrupted)
-   Contacting Philips and ask for advice, they advised the following:
-   Setting both the receiver and TV to CEC on (with or without CEC killer installed), no effect. And then another problem arises: I cannot select HDMI throughput (with receiver in standby mode) to CBL/SAT, to which input I have connected the TV decoder. Thus I must always turn the receiver on if I want to watch TV, and I don’t want this.
I do not want to turn on CEC because then the TV will switch on if I want to listen to music and turn on the Bluray player. I only want the music to be played on my speakers, not the TV. So please do not advise me to turn CEC on, but instead update the firmware.

*

Heintje

• 1521
Re: Onkyo TX-SR444 HDMI/handshake-probleem
« Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2018, 20:07:00 »
Kan je in de Pioneer (die de veroorzaker is van het vervelende verschijnsel) niet CEC uitzetten?
Of de CEC killer tussen de Pioneer en de Onkyo opnemen?

*

seoman

• 1086
  • No Comment
Re: Onkyo TX-SR444 HDMI/handshake-probleem
« Reactie #2 Gepost op: 22 maart 2018, 23:44:01 »
Dat klinkt als een 100% full featured HDMI setup! :(

Ik kan maar 1 oplossing bedenken leer er mee leven en hoop mee dat ze ooit iets beters kunnen maken als HDMI.

Er is eigenlijk maar 1 workarround al je beeldschermen aan laten. wat natuurlijk waanzin is
Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"