*

luxman

• 1117
  • Indy
Receiver stopt ermee
« Gepost op: 26 maart 2018, 09:50:13 »
Hallo allemaal ,misschien dat mij iemand al kan adviseren . 
Gisteren had ik mijn Receiver de Nikko 7075 wat korter bij mijn luidsprekers geplaats en aangesloten
Zoals altijd probeer ik dan alles eerst even via mijn koptelefoon uit ,of er geen storingen zijn,met name mijn radio-ontvangst,alles werkte perfect. nu dan maar gewoon over de speakers,op dit moment een en al kabaal ,en weg valt alles ,het enigste wat mijn Receiver nu nog doet is oplichten en de schaalverdeling blijft gewoon aan dus stroom krijgt hij wel ,maar ik krijg er geen geluid uit ,en ook alle andere ingangen werken niet meer ,stereoweergave rode lampje  werkt dus ook niet .
Ik heb de speaker via een andere versterker uitgeprobeerd en die werken,hebben dus geen schade opgelopen . Het enigste wat ik mij kan voorstellen is dat misschien tijdens het aansluiten van de  luidsprekerkabel op de speakers is foutgegaan ,deze waren gewoon blank,misschien heb ik ergens kortsluiting gehad,is dat mogelijk dat dit de oorzaak van het uitvallen van mijn Receiver heeft veroorzaakt .    Ik heb ook de cd speler op de andere versterker uitgeprobeerd die werkt ook normaal .
Even toelichten ben zelf niet zo een techneut ,dus misschien dat iemand mij kan helpen ,heb de kap van versterker afgehaald en zag in in ieder geval twee kleine zwarte kastjes ,die volgens mij als zekeringen fungeren ,ik dit wijselijk nog niet opengemaakt. Elk advies is welkom alvast bedankt .
« Laatst bewerkt op: 26 maart 2018, 09:52:09 door luxman »
Pioneer A 7. amplifier
NAD D3020. Hibryde Digital amp.
Onkyo. DX. 7555  cd player
Pro-ject. Debut Carbon.
Sony PS 2250 .

Fostex FE206 E Fullrange .
Visonik Convection 1
Wharfdale Glendale 3 XP

*

geerd

• 5456
  • scheun ja
Re: Receiver stopt ermee
« Reactie #1 Gepost op: 26 maart 2018, 11:01:20 »
denk dat als ik je stukje door lees het beste wat je doen kunt is de kap erop schroeven en de versterker laten na zien door iemand die er verstand van heeft .
wie weet is er iemand in je buurt die er even naar wil kijken al klinkt het als sluiting en dan kunnen de eindtrapjes er wel uit liggen
les is more

*

luxman

• 1117
  • Indy
« Reactie #2 Gepost op: 26 maart 2018, 11:15:06 »
Hallo Geerd alvast bedankt voor je reactie ,maar ik denk dat het euvel al heb gevonden .
Ik heb hem maar eens geopend en kwam 2 stuks doorgebrande 5A /250 V  tegen ga er maar eens meer dan 2 stuks bestellen ,voor het geval van :) en hopelijk is hiermee het probleem dan opgelost .

Zoals gezegd iedereen bedankt voor meelezen ,en e.v.t reactie(s) ik laat wel weten hoe het afloopt ,in geval ik nog hulp /advies nodig heb zal ik dat kenbaar maken .
Pioneer A 7. amplifier
Pro-ject. Debut Carbon.
Sony PS 2250 .

Visonik Convection 1
Wharfdale Glendale 3 XP

*

Opa S.

• 7288
  • Visionaar
    • Second Life Audio
« Reactie #3 Gepost op: 26 maart 2018, 14:36:44 »
Als het 't zelfde model is als deze, dan ben ik bang dat er wel wat meer aan de hand is dan alleen defecte zekeringen; http://www.good-old-hifi.de/nikko-7075/.

Als je handig genoeg bent om er een testlamp in serie tussen te fabrieken, dan heb je minder kans op schade als je de receiver opnieuw probeert met nieuwe zekeringen.
Die testlamp moet een gloeilamp zijn, 60 tot 150 Watt en moet dus in serie tussen een van de netstroomdraden zitten.

Als bij het opstarten de gloeilamp fel oplicht heb je intern kortsluiting, waarschijnlijk een defecte eindtrap. Als hij bij opstarten even kort fel oplicht en dan weer uitgaat (of heel licht blijft branden), dan kan je de lamp er veilig tussen uit halen.
« Laatst bewerkt op: 26 maart 2018, 14:39:30 door Opa S. »
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

Heintje

• 1485
« Reactie #4 Gepost op: 26 maart 2018, 23:06:30 »
En ALS je dan toch zekeringen bestelt: kijk goed op de zekeringen of ze traag zijn (dan staat er een letter T of een schildpadje op) of snel (dus met de letter F van "Fast"), anders heb je er niets aan.

*

luxman

• 1117
  • Indy
« Reactie #5 Gepost op: 27 maart 2018, 08:51:55 »
En ALS je dan toch zekeringen bestelt: kijk goed op de zekeringen of ze traag zijn (dan staat er een letter T of een schildpadje op) of snel (dus met de letter F van "Fast"), anders heb je er niets aan.

Zo de zekeringen zijn besteld ,en ja ik had al gezien dat er een T op stond ,maar toch bedankt voor de tip . Als ze binnen zijn dan ga ik te werk zo als Opa S heeft geadviseerd ,ook hij bedankt voor zijn info   
Ik zal hier laten weten hoe het verder afloopt .
Pioneer A 7. amplifier
Pro-ject. Debut Carbon.
Sony PS 2250 .

Visonik Convection 1
Wharfdale Glendale 3 XP

*

luxman

• 1117
  • Indy
« Reactie #6 Gepost op: 9 april 2018, 18:25:40 »
Vandaag eindelijk tijd gevonden om de nieuwe zekeringen in mijn Nikko 7075 te plaatsen, en ik kan jullie nu vertellen dat mijn receiver het weer doet .Gelukkig geen kapotte eindtrapjes ,of andere schade opgelopen ,nu staat  hij weer als voorversterker op mijn  JBL LSR 305 (active ) aangesloten .

Pioneer A 7. amplifier
Pro-ject. Debut Carbon.
Sony PS 2250 .

Visonik Convection 1
Wharfdale Glendale 3 XP

*

Opa S.

• 7288
  • Visionaar
    • Second Life Audio
« Reactie #7 Gepost op: 9 april 2018, 20:51:01 »
Cool, je hebt geluk gehad!

Houd hem wel in de gaten, hij mag vooral niet te warm worden, anders is er toch wat aan de hand.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

luxman

• 1117
  • Indy
« Reactie #8 Gepost op: 11 april 2018, 09:31:08 »
Cool, je hebt geluk gehad!

Houd hem wel in de gaten, hij mag vooral niet te warm worden, anders is er toch wat aan de hand.
.   

OK. Ik zal het in de gaten houden ,bedankt voor de tip . Ik zou er echt niet aan gedacht hebben ,nu staat hij sowieso al op een sidetable voor het raam/verwarming ,direct bij de tuindeur die gelukkig nu weer bijna de hele dag open kan staan.

Pioneer A 7. amplifier
Pro-ject. Debut Carbon.
Sony PS 2250 .

Visonik Convection 1
Wharfdale Glendale 3 XP