Re: Musical Fidelity A1-X repareren of vervangen?
« Reactie #15 Gepost op: 16 juli 2018, 16:17:19 »
TS: was je tevreden met de klank? Als de versterker als tweedehands een kwart eeuw naar tevredenheid heeft gepresteerd, kun je revisie overwegen, zou mijn keus zijn. Nostalgie, uiterlijk, gewenning etc spelen bij mij ook mee.  En soms beetje wars zijn van weggooien...
Groet,

« Reactie #16 Gepost op: 17 juli 2018, 23:39:11 »
Tja je wilt het niet, maar doet het wel. Ik zou me eerder willen verdiepen in het totale verbruik van iemand, voordat je met de vinger wijst mag niet, zou je niet moeten doen etc. Maar ja ook meer een mening die er verder niet toe doet in het groter geheel.

*

richard

• 3877
« Reactie #17 Gepost op: 18 juli 2018, 22:36:07 »
...Ik wil niet als een deugmens praten ofzo maar een MF A1 (het tosti ijzer) is een milieudelict aan een een stekker.
In deze tijd inderdaad een punt. Over een paar jaar als we van het gas af moeten en onze huizen elektrisch moeten verwarmen is de warmteproductie leuk meegenomen.

Bij auto's wordt gedurende zijn levensduur iets minder dan 1/3 van de CO2 uitgestoten tijdens de productie. Optimaal gebruik maken/verlengen van de levensduur loont dan eerder dan de paar procent besparing aan brandstofgebruik van het nieuwere model.

En zo'n kookplaatje moet je natuurlijk niet dag en nacht aanzetten. Tenzij je hem ook als straalkacheltje wil inzetten.
Genoeg is beter.

*

J.B.L

• 3702
« Reactie #18 Gepost op: 20 juli 2018, 01:19:01 »
Een klasse A versterker is een totaal verwaarloosbaar milieuimpact vergeleken met dit:
https://youtu.be/fueA5g7yVEY
En diduizenden cryptocoin mines.
Accuphase E-600 | LKS DA-004 2018 | Avalon Opus | Kimber KS-1130 / Supra Sword LS  / Supra USB | SoTM SMS-200 Ultra Neo + Roon

*

thanatos

• 1734
  • Cum non tum age
« Reactie #19 Gepost op: 20 juli 2018, 12:16:44 »
Ik wil niet als een deugmens praten ofzo maar een MF A1 (het tosti ijzer) is een milieudelict aan een een stekker. Er zijn hele goede alternatieven die een stuk gunstiger zijn voor deze planeet en voor je portemonnee. En nee, een MF A1 is geen bijzonder exotisch toestel, bij aankoop 30 jaar geleden niet en nog niet.

Wat een onzin.. zeer inefficiŽnte schakeling daar ben ik het mee eens Maar je krijgt er wel wat voor terug.. en een A gebakje die 2 uurtjes op een avond aan staat is verwaarloosbaar tov alle opladers, deurbellen, lampen, koelkasten enz enz die dag in dag uit energie staan te verspillen..

Discussie an sich maar zelfs als wij met heel NL aan alle normen voldoen is dat een druppel op een gloeiende plaat tegen mega vervuilende/verkwistende opkomende economieŽn als china/india/pakistan enz.. totaal zinloos en tevergeefse moeite.
DIY Tannoy 15" DMT II - Schiit Yggdrasil - Mac Mini i7 - DIY RPi streamer

*

a.b.

• 9102
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #20 Gepost op: 20 juli 2018, 13:24:13 »
Dus als je er iets voor terugkrijgt is verspilling prima?

Ik verspil me de neten maar praat dit niet goed.

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin