Bass van de speakers weg, en naar de subwoofer?
« Gepost op: 27 maart 2018, 15:30:13 »
beste forum gebruiker,

Ik zou graag mijn bass van mijn speakers af willen hebben en deze alleen afspelen op de subwoofer in de kofferbak.
Dit heb ik in mijn auto zitten:
- Autoradio: Pioneer DEH-S5000BT, mosfet 4x50watt
- Speakers: 2 voor en 2 achter, MTX TX250C, 2-weg coax 55Wrms 13cm
- Subwoofer: Renegade RXV1000, 25cm, 250watt RMS
- Versterker: Renegade RXA550

Mijn autoradio heeft talloze settings, de meeste weet ik ongeveer wel wat ze doen maar geen idee hoe ik ervoor kan zorgen dat de bass zoveel mogelijk over de sub gaat.

« Laatst bewerkt op: 27 maart 2018, 15:33:28 door Basjevdt »

Re: Bass van de speakers weg, en naar de subwoofer?
« Reactie #1 Gepost op: 27 maart 2018, 20:00:48 »
Op de Pioneer kan je het crossover voor de voor- en achterspeakers op HIGHPASS 63Hz zetten, en de subwoofer op LOWPASS 63Hz bijvoorbeeld. Op de versterker zou er ook filters kunnen zitten maar, indien mogelijk schakel je deze uit (bypass of full).

« Reactie #2 Gepost op: 28 maart 2018, 00:49:20 »
Op de Pioneer kan je het crossover voor de voor- en achterspeakers op HIGHPASS 63Hz zetten, en de subwoofer op LOWPASS 63Hz bijvoorbeeld. Op de versterker zou er ook filters kunnen zitten maar, indien mogelijk schakel je deze uit (bypass of full).

Super bedankt voor de snelle en duidelijke reactie! Ik ga het morgen meteen proberen!

*

Wim72

• 1501
« Reactie #3 Gepost op: 28 maart 2018, 10:00:00 »
Ik lees:- Autoradio: Pioneer DEH-S5000BT, mosfet 4x50watt

Als deze in Duitsland is gekocht is het dan mofset 4x50watt???

*

Opa S.

• 7007
  • O<erveendfant terrible, presumed preppy
    • Second Life Audio
« Reactie #4 Gepost op: 28 maart 2018, 11:03:44 »
Huh watt?
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

« Reactie #5 Gepost op: 28 maart 2018, 14:52:40 »

Ik was ff vergeten dat mijn rca kabel kapot is... moet k ff repareren. K laat wel iets van me horen als hij gemaakt is.

« Reactie #6 Gepost op: 11 april 2018, 14:01:44 »
uhm je kan ook bij de eq settings de bass op -6 zetten en dan de subwoofer op +6  dan hou je dus de speakers bass op -6 en de subwoofer gaat dan ook zachter maar doordat je de subwoofer op +6 zet word het weer helijk :-* ;)

« Reactie #7 Gepost op: 11 april 2018, 23:31:34 »
Filteren doe je niet met de equalizer, maar met de crossover lowpass / highpass.