internet radio
« Gepost op: 28 maart 2018, 00:10:52 »
Hallo

Ik ben op zoek naar een internetradio die je kan aansluiten op een hifi installatie. Liefst met wifi mogelijkheid. Het budget is beperkt tot 150 euro. Liefst een soort tuner met afstandsbediening. Wie kan mij helpen?

Re: internet radio
« Reactie #1 Gepost op: 28 maart 2018, 21:17:51 »
Niemand met ideetjes?

*

Roots

• 1817
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #2 Gepost op: 28 maart 2018, 21:28:30 »
Laptopje?
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

fusion

• 190
    • Audio Page
« Reactie #3 Gepost op: 28 maart 2018, 21:58:06 »
Er is op dit gebied heel veel te koop, kijk voor een lenco radio-tje met line-out. Een simpele hoeft niet duur te zijn, onder de honderd euro heb je er wel een. Op de hobby kamer heb ik een Sangean, leuk apparaat met usb en dab+. en line out. Als je een beetje verstand van computers heb, is misschien een raspberry-pi ook wel wat. Met freeware volumio software, heb je uitgebreide mogelijkheden.
kijk eens bij conrad en zoek naar internet radio. of.... google is 'your best friend' (soms)

« Reactie #4 Gepost op: 28 maart 2018, 22:22:18 »
Het is voor m'n vader en die is niet zo computer aangelegd daarom dat ik voor hem graag een soort tuner wil met display of dergelijks. Beetje plug and play

*

B. Gehakt

• 7354
  • Ik post niet op woensdag.
« Reactie #5 Gepost op: 28 maart 2018, 22:26:30 »
Zoiets als een Eminent EM3710 lijkt mij, maar geen idee of die nog gemaakt wordt. Die kan je via de wireless en dankzij de ingebouwde speaker ook echt als keukenradio door het huis slepen en heeft een ab.
Deskundige

*

Heintje

• 1418
« Reactie #6 Gepost op: 29 maart 2018, 15:48:13 »
Ja hoor: de Inakustik Wifi Media streamer: https://www.in-akustik.de/en/cables-and-accessories/multimedia/bluetooth-wifi/wifi-audio-streaming-receiver-00415007-1/

Hoe doe je dat?
Eenmalig configureren als volgt:
- Aansluiten op een ingang van je versterker met het analoge tulp-snoertje en op stroom
- de app installeren op je telefoon of tablet
- met je telefoon of tablet inloggen op de wifi die het streamertje uitzendt en in de instellingen jouw wifi-gegevens instellen
- herstarten van het streamertje totdat je een juffrouw hoort praten uit je versterker
- en dan zenderzoeken op internet: je kunt meteen luisteren naar internetradio over je versterker.

Ik ben overgestapt op een Node2 (kost 550 Euro ...) en die van mij kan je (nog met garantie) overnemen voor 80 Euro incl. verzendkosten.

« Reactie #7 Gepost op: 29 maart 2018, 23:33:26 »
De renkforce ir 1600 lijkt me wel wat, beetje boven budget maar ziet er een fijn toestel uit.

*

Frits

• 414
  • HiFi is emotie
« Reactie #8 Gepost op: 30 maart 2018, 10:40:55 »
Op MP even intoetsen bij zoeken: Denon dnp. Kom je ook wel wat tegen. Is wel iets boven genoemd budget.
Oude(re) spullen van Scott, Denon, Hepta en Rel.

« Reactie #9 Gepost op: 29 april 2018, 17:38:33 »
Al aan de chromecast audio gedacht? Prima geluid, goedkoop en eenvoudig aan te sluiten.

*

Heintje

• 1418
« Reactie #10 Gepost op: 29 april 2018, 18:50:23 »
Helaas, een streamer streamt en een cast-apparaat cast. En een Google ChromeCAST is een cast-apparaat.
Het verschil:
Streamen: de bitjes van de internetzender worden door de streamer rechtstreeks van internet gehaald, je bedient het geheel alleen met een app
Casten: de bitjes van de internetzender worden door de Chromecast uit je app gehaald, dus de tablet of telefoon waarop je de app draait, moet dat kwa verbinding en kosten daarvan wel aankunnen.

Maar vooruit: in veel gevallen maakt het niets uit.  ;D 

« Reactie #11 Gepost op: 30 april 2018, 11:40:00 »
Helaas, een streamer streamt en een cast-apparaat cast. En een Google ChromeCAST is een cast-apparaat.
Het verschil:
Streamen: de bitjes van de internetzender worden door de streamer rechtstreeks van internet gehaald, je bedient het geheel alleen met een app
Casten: de bitjes van de internetzender worden door de Chromecast uit je app gehaald, dus de tablet of telefoon waarop je de app draait, moet dat kwa verbinding en kosten daarvan wel aankunnen.

Maar vooruit: in veel gevallen maakt het niets uit.  ;D

De Chromecast haalt zijn bitjes van internet. De app is alleen voor de bediening. Ze zouden inderdaad een betere naam kunnen geven.

*

a.b.

• 8853
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #12 Gepost op: 30 april 2018, 19:44:59 »
Een SQBT? :) Ik heb er een te koop. Squeezebox Touch.
Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

« Reactie #13 Gepost op: 2 mei 2018, 23:53:26 »
Kun je een SQB Touch draaien zonder server? (Edit) Oh ja... Inderdaad. Dat kan :-) Was ik even vergeten :-)
... When in troubles, when in doubts, run in circles, scream and shout...

*

Heintje

• 1418
« Reactie #14 Gepost op: 4 juni 2018, 22:19:22 »
Ja, je kunt er rechtstreeks internetstations mee afspelen.
En als je een externe harddisk (bv. 2 TB) met daarop je muziek in FLAC of WAV aansluit op je PC met op die PC Squeezebox Server (gratis!) draaiend, kan je op de Touch k al die muziek net zo gemakkelijk afspelen.