*

B. Gehakt

• 7300
  • Ik post niet op woensdag.
Re: Welke EL34 upgrade?
« Reactie #15 Gepost op: 14 april 2018, 20:32:14 »
Verbindingen in de buisvoet correct? Iets met geloof ik pin 1 en 9 is dat soms maar het is alweer zo'n tijd geleden dat ik het niet meer precies weet.
Deskundige

« Reactie #16 Gepost op: 14 april 2018, 21:50:16 »
De originele buisjes er weer in gedaan en het speelt weer perfect.

In de buisvoet is niks mis.
Unison Research - Auralic - North Star Design - Oppo - Focal - Vibex - audioquest

*

Tdo

• 10852
  • Smurf?!
« Reactie #17 Gepost op: 14 april 2018, 22:44:35 »
Wanneer die nieuwe buisjes zó beroerd klinken zijn ze idd gewoon niet ok. Slordig..

« Reactie #18 Gepost op: 17 april 2018, 15:11:13 »
Goedendag,

Mijn ervaring met de huidig geproduceerde EL34 buizen is dat ze qua geluidskwaliteit niet op kunnen tegen NOS.

Heb EL34 buizen van RFT in mijn UL40-S2 versterker, beste koop die ik tot nu toe heb gedaan. De RFT EL34 is nog enigzins betaalbaar, rond de €250 voor een quad.

Heb EH EL34 en Gold Lion KT77 gehad, beide kunnen niet tippen aan de RFT’s.

De midrange kwaliteiten en het 3D beeld bij bijv stemmen zijn de sterke punten van de rft buizen.

Hetzelfde geldt trouwens voor voorversterker buisjes, huidige productie haalt het niet bij NOS.

Groet,

Flyingdutchman
Seas 3 way Classic mk2
VPI Traveler - Ortofon Cadenza Red - Heed Audio Quasar
Van der Veen UL40-S2 super triode NOS tubes

*

Mehari

• 166
« Reactie #19 Gepost op: 18 april 2018, 01:50:44 »
Welk buisje had je vervangen voor een 12AU7?
Dat is een vervanger voor de ECC82.
Een ECC83 heeft een hogere versterking en hogere uitgangs impedantie als ik het me goed herinner zonder toegang tot mijn buizenboekje.

« Reactie #20 Gepost op: 18 april 2018, 11:09:38 »
Goedendag,

Mijn ervaring met de huidig geproduceerde EL34 buizen is dat ze qua geluidskwaliteit niet op kunnen tegen NOS.

Heb EL34 buizen van RFT in mijn UL40-S2 versterker, beste koop die ik tot nu toe heb gedaan. De RFT EL34 is nog enigzins betaalbaar, rond de €250 voor een quad.

Heb EH EL34 en Gold Lion KT77 gehad, beide kunnen niet tippen aan de RFT’s.

De midrange kwaliteiten en het 3D beeld bij bijv stemmen zijn de sterke punten van de rft buizen.

Hetzelfde geldt trouwens voor voorversterker buisjes, huidige productie haalt het niet bij NOS.

Groet,

Flyingdutchman

Bedankt voor jouw bijdrage!
Waar koop je de NOS buizen?

Ik heb niet zoveel vertrouwen meer in The ToneFactory.
Ze doen moeilijk, en ik kan niks bij ze ruilen. Ik mag het terugsturen, en dan vervangen ze alleen het defecte buisje. Heb ook aangegeven dat ik bijbetalen geen probleem vind, maar niks is mogelijk.
Unison Research - Auralic - North Star Design - Oppo - Focal - Vibex - audioquest

« Reactie #21 Gepost op: 18 april 2018, 15:40:49 »
@ArjanR1

Heb mijn RFT’s gekocht bij jacmusic, is een adres in Duitsland.

Op de site moet je bij de NOS sectie kijken. ( weet niet of ze daar nog beschikbaar zijn ). Ik zou zoeken naar een betrouwbaar adres, om te voorkomen dat je fake rommel krijgt.

Voorversterker buisjes heb ik bij Upscale Audio gekocht, zitten in de USA. Is een bekend adres, op YouTube heeft hij veel video’s waarin hij de karakter verschillen tussen de verschillen typen en merken beschrijft. Ze geven je via de mail advies als je naar een bepaalde klanksignatuur opzoek bent. Ik had destijds heldere speakers en had als eerste keus een 6922 die volgens hen aan de heldere kant was, ben toen uitgekomen op een Tungsram 6922 red label, productie uit de 70’er jaren.

Seas 3 way Classic mk2

« Reactie #22 Gepost op: 18 april 2018, 15:51:42 »
Een Tungsram ecc82 review:

https://youtu.be/i4GkEetBn5Q
Seas 3 way Classic mk2

« Reactie #23 Gepost op: 24 april 2018, 12:50:06 »
Bedankt voor de antwoorden  ;D

Door drukte heb ik even wat minder tijd gehad.
Het spul ligt nu bij The Tonefactory, hopelijk komen we er uit.

Upscale Audio ken ik, die hebben de Sopra No.2 eens een review gegeven die erg positief was.

« Reactie #24 Gepost op: 24 mei 2018, 22:21:15 »
Gisteren het spul retour gekregen, met een nieuwe eec83. Die bleek defect.

De nieuwe doet het ook niet goed, krijg als antwoord dat hij goed gemeten is voor verzending. Zucht... Denk dat tussen meten en klinken nogal een verschil kan zitten.

Wordt vervolgd...

« Reactie #25 Gepost op: 27 mei 2018, 14:52:04 »
Onderstaande regel staat in de start van je topic, dus het is makkelijk uit te sluiten of het mogelijk aan je versterker ligt of aan de nieuwe buis.

De EL34 wil ik vervangen, en voor de ECC buisjes kan ik voldoende lenen bij een kennis.

Dat een buis niet klink op een bepaalde plaats in je versterker, daar kan de leverancier natuurlijk niets aan doen smaken verschillen nogal.

*

211audio

• 1360
    • Buizen DIY site
« Reactie #26 Gepost op: 29 mei 2018, 14:37:02 »

De nieuwe doet het ook niet goed, krijg als antwoord dat hij goed gemeten is voor verzending. Zucht... Denk dat tussen meten en klinken nogal een verschil kan zitten.

Ik ben je verhaal aan het lezen, maar begrijp het niet helemaal. Je vertelt eerst dat er 6922 buisjes in staan/stonden (wat identiek is aan de ECC88) en dan vertel je dat je ECC83 hebt besteld en dat die het niet naar verwachting doen. Klopt het tot zover?

Het is dan niet zo gek dat het niet klinkt. een ecc88 heeft een versterking (mu) van 33 en een steilheid van 12,5 en een ecc83 een versterking van 100 en een steilheid van 1,6.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (Albert Einstein)

*

211audio

• 1360
    • Buizen DIY site
« Reactie #27 Gepost op: 29 mei 2018, 14:38:34 »

Ik ben je verhaal aan het lezen, maar begrijp het niet helemaal. Je vertelt eerst dat er 6922 buisjes in staan/stonden (wat identiek is aan de ECC88) en dan vertel je dat je ECC83 hebt besteld en dat die het niet naar verwachting doen. Klopt het tot zover?

Het is dan niet zo gek dat het niet klinkt. een ecc88 heeft een versterking (mu) van 33 en een steilheid van 12,5 en een ecc83 een versterking van 100 en een steilheid van 1,6. Het zijn 2 buistypen met een totaal ander toepassingsgebied.
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (Albert Einstein)

« Reactie #28 Gepost op: 8 juni 2018, 16:56:05 »
Ik heb ecc82 en ecc83, anderen heb ik niet genoemd.

Ik heb nu via mijn kennis Telefunken gekregen, dat speelt zoals ik heel graag wil  ;D

De buizenbezetting laat ik nu even voorwat het is, en lekker genieten nu. Wanneer het weer wat kouder wordt ga ik aan de slag met wat oorspronkelijk de bedoeling was van dit topic  :angel: