wat is de beste (betaalbare)300B buis
« Gepost op: 1 april 2018, 19:05:11 »
Ik ben sinds kort  eigenaar van een 300B SE buizen versterker. (Spark 730D ) eindelijk dan na jaren geduld te hebben staat er een 300B SE  bij mij op de schap. De luidsprekers waarmee ik speel zijn swr 175A sonido breedbanders in een br kast. een mooie combinatie!
Inmiddels de koppelcondensatoren 0,47uf en 0,33uf vervangen door Audyncap true copper. Dit was een grote vooruitgang tov de Xindak caps die er in zaten.
De eindbuis is de full music 300B/n. De vv buis is de ecc81 Sylvania (groen) en de stuurbuizen zijn de 6l6 van Svetlana.
Ik hoorde van triple m audio dat de Emissionlabs 300B de mooiste 300B is en dat dit echt een grote verbetering is. Echter van weer iemand anders hoor is dat de Sophiaelectric 300B de beste buis is. Maar triple m audio beschrijft de Sophia electric weer als grof.
Ik wil eigenlijk nog wel zo'n 500-600 euro investeren in betere eindbuizen. Wie kan mij een goed advies geven over de "beste" 300B buizen?
 Is er ook nog winst te behalen met betere ecc81 buizen en betere 6L6 buizen?
« Laatst bewerkt op: 1 april 2018, 20:10:15 door audiofilosoof »

Re: wat is de beste (betaalbare)300B buis
« Reactie #1 Gepost op: 1 april 2018, 19:20:52 »
De beste buis bestaat niet.
Hoe een versterker klinkt heeft te maken met hoe dat ding in elkaar steekt, en met welke onderdelen die gebouwd is. Je hebt hele goede 300b versterkers, maar ook mindere...

Daarom is er geen zwart wit antwoord te geven.
Unison Research - Auralic - North Star Design - Oppo - Focal - Vibex - audioquest

*

Buell

• 661
« Reactie #2 Gepost op: 1 april 2018, 19:44:11 »
Ik ben tevreden met de 300BGoldLion van Genalex, was een aanzienlijke muzikale verbetering tov de standaard aanwezige Fullmusic in mijn LineMagnetic.iets warmer van toon , veel detail enz enz
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Line Magnetic LM219ia | Audio GD R2R 7 dac| Magna Hifi_Mano Ultra streamer | TvW Erres(Philips) CD104 | PrimaLuna 8 cdspeler | Franco Serblin- Accordo monitoren| Suzy Wong tegels | Audio lamp | stroom alles M-Way

*

richard

• 3899
« Reactie #3 Gepost op: 2 april 2018, 11:30:24 »
... Maar triple m audio beschrijft de Sophia electric weer als grof.
Wij van wc-eend.
Genoeg is beter.

*

geerd

• 5539
  • scheun ja
« Reactie #4 Gepost op: 2 april 2018, 11:41:34 »
een dure buis is niet de beste , kan goed zijn dat in je versterker een goed kopen buis veel mooier is , en smaak is er ook nog .
ik kan wel zeggen dat iets mooi is maar jij kan daar anders over denken pas daar dus mee op .
het is ook zo dat in mijn ervaring een 10 x duurdere buis niet 10 x beter is meestal nog niet 10 %  .
voor een paar euro is proberen nog wel leuk maar als het een paar honderd wordt zou ik eerder voor dat geld de bron of luidspreker aanpakken, met na mijn ervaring meer resultaat dan de buis
les is more

*

211audio

• 1360
    • Buizen DIY site
« Reactie #5 Gepost op: 3 april 2018, 13:35:57 »
Een 300B is vooral een smaakdingetje. Ik kan je op zijn best vertellen wat ik mooi vind.

- Emission Labs 300B-XLS (maar dat is dan ook geen gewone 300B)
- TJ FullMusic 300B/n  Meshplate
- Svetlana (oude productie)
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (Albert Einstein)