*

Opa S.

• 7288
  • Visionaar
    • Second Life Audio
Re: Harman Kardon HK3350 balance
« Reactie #15 Gepost op: 17 april 2018, 08:50:20 »
Hij heeft een ijzertje om de uiteinden van het speakersnoer gedraaid,wat er speciaal voor is (?)
Kan dat ermee te maken hebben ?

Geen idee, eerlijk gezegd, ik zou moeten zien hoe dat er uit ziet.

Zoals op de foto te zien is, zo horen de luidsprekerdraden aangesloten te zitten voor afspelen op "Speaker system 1", zoals HK dat hier benoemt.

De ader van de plus van het rechter kanaal voorstaand links, daarnaast de min van dat kanaal, daarnaast de min van het linker kanaal en rechts voorstaand de plus van het rechterkanaal.
Het gestripte deel van de aders mag op geen enkele manier contact met elkaar maken.

Ik ga er daarbij ook vanuit dat de kabels direct naar de luidsprekers lopen en dat er niet nog iets tussen zit (schakelaar, verdeelkastje, dat soort spul).

Ander punt; sluit de draden altijd uitsluitend aan als de versterker is uitgeschakeld. Haal voor de zekerheid de stekker uit het stopcontact.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

Heintje

• 1485
« Reactie #16 Gepost op: 17 april 2018, 16:33:01 »
Wat ik nog niet heb gelezen:
Wat gebeurt er als je de versterker op Speaker 1 zet met de balansregelaar in het midden en 1 luidspreker aangesloten op Speakers1-links? Heb je dan geluid met de versterker aan?
En als je die speaker daarna aansluit op Speakers1-rechts? Heb je dan geluid met de versterker aan?

*

Wim72

• 1686
« Reactie #17 Gepost op: 17 april 2018, 17:28:49 »
Heb ik gehad met een oude Kenwood receiver, moest speaker links op A links aansluiten en speaker rechts op B rechts en dan A+B tegelijktijdig gebruiken voor stereoweergave door los contact, smerigheid of iets dergelijks maar het werkte prima! Alleen 4 speakers aansluiten lukte niet meer maar dat boeide niet...

*

Opa S.

• 7288
  • Visionaar
    • Second Life Audio
« Reactie #18 Gepost op: 17 april 2018, 18:07:21 »
Ja, zoiets kan, maar de kans dat hetzelfde probleem bij twee verschillende versterkers optreedt ligt tegen het onmogelijke.

Desondanks, in theorie kan 't.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

itcb

• 183
« Reactie #19 Gepost op: 17 april 2018, 20:30:38 »
@ Heintje e.a.
Als ik er weer ben zal ik dat proberen.Ik wil er toch weer eens naar kijken en verder testen.
Het geval is dat ik voor hem beide HK's (3350+3300) uitgezocht heb (op Marktplaats).