*

Benco

• 5541
  • Music was my 1st love and it will be my last !
Upgrade audiosysteem
« Gepost op: 9 april 2018, 13:21:20 »
Het standaard audiosysteem in de C4 Cactus is niet slecht te noemen ...
Vooral de  mainsteam muziek valt goed mee ...
Maar ga je wat specialere muziek , met bvb wat extreem laag oid draaien ... dan schiet het systeem een beetje te kort ...

Nu het ik met wat WWW gezoek een firma gevonden in Nederland die  systemen plaatsen op maat van de wagen .

Ze behouden de originele speakers , maar plaatsen onder de  voorzetel een subwoofer bij en een meerkannaals versterker ..
De lage tonen worden vooral naar de sub geleid en de rest dan naar de originele speakers , die dan een heel pak ontlast worden en zo veel meer aankunnen en zuiverder gaan spelen ...

Het systeem word kompleet onzichtbaar geplaatst en afgeregeld op de C4 Cactus.
Het systeem kost incl. plaatsing en btw  net geen 1000.

Dit systeem wordt ook in andere wagens geplaatste (met een andere afstelling uiteraard)
Heeft iemand dit systeem al gehoord ?
Ervaringen ?
Integrated sound - car audio solutions

*

Benco

• 5541
Re: Upgrade audiosysteem
« Reactie #1 Gepost op: 11 april 2018, 15:56:16 »
Match Audiotec Fischer

Bij het lezen van Fischer denk ik aan bagger ..
Maar misschien heeft deze Fischer weinig of niets te maken met de huis tuin en keuken audiobagger  die ik ken van de jaren 70 en 80...
Of hebben ze zich herpakt ?
Who knows ?

Iig bij meer zoekwerk , blijken er ook Belgische verdelers van deze systemen.
De eerste prijs die ik binnen kreeg van een verdeler / installateur in het Antwerpse ligt wel een heel stuk duurder dan de Nederlandse :/
Ik moet er dan wel 300Km minder voor rijden ...

Volgens een andere dealer / installateur  zij het wel goede spullen , zij bieden ook andere merken aan met dezelfde mogelijkheden , en iiets goedkoper , maar voor een echte prijs offerte moet ik langs gaan , wsl om me dan een veel duurder , straffer systeem  ??

Enfin we zien wel ,
Ik heb veel meer tijd dan geld :D

« Reactie #2 Gepost op: 11 april 2018, 23:27:09 »
Audiotec Fischer heeft niets te maken met het oude Fischer, de eerstgenoemde is Duitse fabrikant en ontwikkelaar van de merken Helix, Brax en dus ook Match, een merk dat upgrades speciaal voor OEM installaties levert. Plug & play en zo aan te sluiten op de standaard connectoren van de auto.
Gewoon prima componenten, vooral door de DSP kan je erg veel instellen aan het geluid (of laten instellen) m.b.v. een laptop.

Voor de prijs kan je eigenlijk weinig beters vinden, al kan je natuurlijk wel andere speakers kiezen dan die van Match. De luidsprekers en inbouw daarvan zijn de belangrijkste schakel en bepalen voor het grootste gedeelte van het geluid. Dus denk ook aan voldoende demping in de deuren en deurpanelen. Scheelt een hoop.

*

Benco

• 5541
« Reactie #3 Gepost op: 12 april 2018, 11:09:02 »
Dank voor je antwoord,
Hoe car-audio werkt weet ik ongeveer wel , enfin , hoe het ooit was ...
Er is ook weer een hoop technologie bijgekomen t.o. 20 jaar geleden ... Dsp onderandere...

Ik heb ooit mijn BX-Sport voorzien van audio ... En daarbij niet op een frank gekeken , juist ... Toen betaalden wij Belgen nog met franken :-)

ik had toen Focal kevlar en utopia composets en  subs en kickdrums , Phoenix gold amps , monster bekabeling en zekeringen , een speciale alternator , gelbatterij eneen hoop dynamat in die wagen zitten ...

Zover wil en kan ik nu zeker niet gaan .
De match amp met dsp en een subje onder dezetels zou wel eens genoeg kunnen zijn ...
De standaard stereo klinkt niet eens slecht , maar zoals ik al schreef... Bij gewaagdere muziek op een beetje volume , dat hoeft geen 120db te zijn, kunnen de gewone speakertjes niet goed mee ...
Waarschijnlijk ook omdat de originele amp het ook moeilijk krijgt.

Mochten we die originele speakers ontlasten van het diepe laag en beter versterken  denk ik dat we er zullen zijn ...

Mocht dat later toch niet genoeg naar mn zin zijn kan ik nog steeds overwegen een speaker upgrade en of een dynamat demping toe te passen.
 Mvg B.
« Laatst bewerkt op: 12 april 2018, 11:20:41 door Benco »

« Reactie #4 Gepost op: 12 april 2018, 22:09:22 »
Helaas zijn de standaard speakers meestal niet zo heel geweldig, uitzonderingen daargelaten...