*

groovy.

• 11400
  • Looking for fun and feelin.
Re: Bye Bye Facebook
« Reactie #30 Gepost op: 11 april 2018, 11:58:34 »
Dan mis je wel de vriendschapverzoeken van onbekende dames ;D
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1.  Luxman l507s. Yamaha M2. Elipson 1404 Jerry mod.  Elipson  Rodec sm200.
Elementen.At12s-Goldring Eroica-At-f5occ.
 Tapedeck Akai 201d. Cassettedeck Jvc dd5. Sme 3009. Burn & Jones super 90 mk2 tonearm.

Kennis is niet hetzelfde als wijsheid

*

Tom!

• 5102
  • Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.
« Reactie #31 Gepost op: 11 april 2018, 12:28:59 »
Helaas heb ik wel LinkedIn, daar krijg ik weer vriendschapsverzoeken van onbekende recruiters die hun netwerk willen vergroten maar niets voor je doen.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

*

jpio

• 4267
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #32 Gepost op: 11 april 2018, 14:12:17 »
Kreeg onlangs een verzoek van een vriend, dacht ik , om hem weer eens te mailen.
Bleek het te gaan om adressen e.d. die via FB en TWOO bij hem vandaan gehaald waren.
Hoewel ik daar niets mee gedaan heb loopt mn spambox vrijwel dagelijks vol met "dames in de buurt die graag.. enz".
En dan is bovenstaande omschrijving nog zwaar gecensureerd.
Lekker hoor die gekoppelde diensten... NOT :(
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

Benco

• 5541
  • Music was my 1st love and it will be my last !
« Reactie #33 Gepost op: 11 april 2018, 15:37:57 »
De actie  Bye bye FB heb ik een half jaar geleden al ondernomen ...
Ik blijk nu een ziener :)

Morgen op teambuilding met Jolanda ;D

*

Opa S.

• 6800
  • O<erveendfant terrible, presumed preppy
    • Second Life Audio
« Reactie #34 Gepost op: 11 april 2018, 15:46:09 »
Helaas heb ik wel LinkedIn, daar krijg ik weer vriendschapsverzoeken van onbekende recruiters die hun netwerk willen vergroten maar niets voor je doen.

Ik ben echt totaal niet interessant op LinkedIn en niemand wil dan ook vrienden met me worden.

Heerlijk, zo'n vrij gevoel.

;D
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

J.B.L

• 3428
« Reactie #35 Gepost op: 11 april 2018, 16:12:48 »
Als werkzoekende vond ik LinkedIn niet meer een site waar je door recruiters gespamd wordt met connectieverzoeken of vacatures die totaal niet op je profiel aansluiten  :)
Whatsapp gebruik ik altijd maar inderdaad voor nutteloos gebabbel, niet meer dan dat.

*

seoman

• 967
  • No Comment
« Reactie #36 Gepost op: 11 april 2018, 16:17:00 »
Alleen omdat die knurft van een KT zo nodig op FB moest heb ik me dan per abuis ook een keer aangemeld. Wel de boel een beetje misleid. De eerste keer ging dat mis en kreeg ik gelijk een block. De tweede keer was ik iets minder obviously nep en dat zou in principe nog steeds moeten werken. Maar na twee keer been there done that, de groeten en nie wieder, wat een geneuzel.

Ik word letterlijk onpasselijk van dat gesjor aan mijn gegevens.

Facebook neemt zichzelf veel te serieus. En helaas hebben anderen FB ook serieus genomen.
Net als linkedin. What the Fuck. Bij het UWV eisen ze dat je Linkedin neemt.
Echt het is allemaal en helemaal ontspoort
Als je aan een baan wilt komen is Linkedin wel een serieus kanaal tegenwoordig. Dus het is niet gek dat de instantie die je uitkering betaalt van je verlangd daar gebruik van te maken.

Of vind je de sollicitatieplicht ook onzin?

Het feit dat Microsoft Linkedin heeft overgekocht is puur en alleen met het oog op big-data.
Microsoft heeft geen flikker te maken met mijn arbeidsverleden.

Verder vind ik dat 'netwerken' via linkedin zwaar overschat wordt.
Als er nou 1 persoon geweest zou zijn die mij een werk gerichte vraag zou hebben gesteld dan......... wellicht.
Wat ik ervan gemerkt heb is dat recruters en soms individuen probeerden hun netwerk te verbreden.
Wat dat betreft is het net zo'n inhoudsloos kankergezwel als FB

Dat maatschappelijke logistieke functies als arbeidsplaatsen verruilen overgelaten wordt aan de commercie is mij al een doorn in het oog. Maar dat extreem grote corporaties dit in de hand hebben is gewoon een flink aantal stappen te ver!
En de doelstelling is niet eens het faciliteren van 'de ruil in arbeidsplaatsen' maar data verzameling!

Als een gebrek aan social media betekend dat ik geen uitkering krijg dan moet het maar zonder.
Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

*

Tom!

• 5102
« Reactie #37 Gepost op: 11 april 2018, 17:58:42 »
Dat is de VVD, alles kan commercieel opgelost worden. Vooral niet zelf investeren in mensen aan het werk helpen maar geloven dat iedereen dat zelf kan regelen (omdat hun eigen vrinden allemaal op linkedin zitten en ze zo aan een commissariaatje helpen). Als je nooit zelf écht een baan nodig hebt gehad, is het blijkbaar onmogelijk om je voor te stellen dat iemand anders daar moeite mee heeft...

Helaas heb ik dus ook linkedin. Nutteloze site, als ik kon zou ik de boel meteen dumpen.
--- E. Schönberger

*

Frits

• 408
  • HiFi is emotie
« Reactie #38 Gepost op: 11 april 2018, 18:16:38 »
Facebook even gehad om eventueel vindbaar te zijn voor vroegere klasgenoten. Toen ik allerlei vriendschapsverzoeken kreeg van dames met bepaalde bedoelingen heb ik het account maar opgezegd. Ik mis niks en het is een stuk rustiger in mijn inbox. Wel zo fijn.
Oude(re) spullen van Scott, Denon, Hepta en Rel.

*

minplus

• 7425
  • relax, don't do it
« Reactie #39 Gepost op: 11 april 2018, 18:19:10 »
Dat is de VVD, alles kan commercieel opgelost worden. Vooral niet zelf investeren in mensen aan het werk helpen maar geloven dat iedereen dat zelf kan regelen (omdat hun eigen vrinden allemaal op linkedin zitten en ze zo aan een commissariaatje helpen). Als je nooit zelf écht een baan nodig hebt gehad, is het blijkbaar onmogelijk om je voor te stellen dat iemand anders daar moeite mee heeft...

Helaas heb ik dus ook linkedin. Nutteloze site, als ik kon zou ik de boel meteen dumpen.

Kan dat niet?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Tom!

• 5102
« Reactie #40 Gepost op: 11 april 2018, 18:24:19 »
Zolang ik leef van een uitkering, hoe weinig dat dan ook is, moet ik van het uwv op linkedin zitten.

Ik ben benieuwd of er bekend is hoeveel mensen er daadwerkelijk een baan hebben gevonden via linkedin omdat ze dat van het uwv moesten... zou het boven de 1% zitten? Ik denk het niet.
--- E. Schönberger

*

Opa S.

• 6800
    • Second Life Audio
« Reactie #41 Gepost op: 11 april 2018, 19:06:03 »
Alleen omdat die knurft van een KT zo nodig op FB moest heb ik me dan per abuis ook een keer aangemeld. Wel de boel een beetje misleid. De eerste keer ging dat mis en kreeg ik gelijk een block. De tweede keer was ik iets minder obviously nep en dat zou in principe nog steeds moeten werken. Maar na twee keer been there done that, de groeten en nie wieder, wat een geneuzel.

Ik word letterlijk onpasselijk van dat gesjor aan mijn gegevens.

Facebook neemt zichzelf veel te serieus. En helaas hebben anderen FB ook serieus genomen.
Net als linkedin. What the Fuck. Bij het UWV eisen ze dat je Linkedin neemt.
Echt het is allemaal en helemaal ontspoort
Als je aan een baan wilt komen is Linkedin wel een serieus kanaal tegenwoordig. Dus het is niet gek dat de instantie die je uitkering betaalt van je verlangd daar gebruik van te maken.

Of vind je de sollicitatieplicht ook onzin?

Het feit dat Microsoft Linkedin heeft overgekocht is puur en alleen met het oog op big-data.
Microsoft heeft geen flikker te maken met mijn arbeidsverleden.

Verder vind ik dat 'netwerken' via linkedin zwaar overschat wordt.
Als er nou 1 persoon geweest zou zijn die mij een werk gerichte vraag zou hebben gesteld dan......... wellicht.
Wat ik ervan gemerkt heb is dat recruters en soms individuen probeerden hun netwerk te verbreden.
Wat dat betreft is het net zo'n inhoudsloos kankergezwel als FB

Dat maatschappelijke logistieke functies als arbeidsplaatsen verruilen overgelaten wordt aan de commercie is mij al een doorn in het oog. Maar dat extreem grote corporaties dit in de hand hebben is gewoon een flink aantal stappen te ver!
En de doelstelling is niet eens het faciliteren van 'de ruil in arbeidsplaatsen' maar data verzameling!

Als een gebrek aan social media betekend dat ik geen uitkering krijg dan moet het maar zonder.

Ik zou mijn bewoordingen iets eufemistischer gekozen hebben, maar verder; x2
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

Opa S.

• 6800
    • Second Life Audio
« Reactie #42 Gepost op: 11 april 2018, 19:07:02 »
Zolang ik leef van een uitkering, hoe weinig dat dan ook is, moet ik van het uwv op linkedin zitten.

Ik ben benieuwd of er bekend is hoeveel mensen er daadwerkelijk een baan hebben gevonden via linkedin omdat ze dat van het uwv moesten... zou het boven de 1% zitten? Ik denk het niet.

Ik zou het een sport vinden dat zoveel als mogelijk te saboteren.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

Opa S.

• 6800
    • Second Life Audio
« Reactie #43 Gepost op: 11 april 2018, 19:08:58 »
Klaar met de Big-data die facebook rechtstreeks verzameld via de eigen site, dan toch alleen maar.
Alle andere big-data verzamelaars tref je hier niet mee.

Ik denk dat ze toch wel schrikken.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

morph

• 13548
« Reactie #44 Gepost op: 11 april 2018, 19:34:12 »
Klaar met de Big-data die facebook rechtstreeks verzameld via de eigen site, dan toch alleen maar.
Alle andere big-data verzamelaars tref je hier niet mee.

Ik denk dat ze toch wel schrikken.
Gezien dat het aandeel facebook tijdens het "verhoor" van Zuckerberg is gestegen, valt dat tot nu toe wel mee.
En kijken zulke bedrijven nog naar andere dingen?