*

minplus

• 7847
  • relax, don't do it
Re: Bye Bye Facebook
« Reactie #45 Gepost op: 11 april 2018, 19:39:10 »
Als ervaren complotdenker: was dit niet de bedoeling van de hele affaire? ::) ;D
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

morph

• 13861
« Reactie #46 Gepost op: 11 april 2018, 19:54:35 »
Het feit dat Microsoft Linkedin heeft overgekocht is puur en alleen met het oog op big-data.

En de doelstelling is niet eens het faciliteren van 'de ruil in arbeidsplaatsen' maar data verzameling!
Het plaatsen van een profiel op LinkedIn is, volgens mij, vooral in trek bij schoolverlaters, jobhoppers en personen die totaal geen binding met hun huidige werk(gever) hebben.
Een goudmijn voor wervers (die op LinkedIn natuurlijk human resource-manager of recruiter heten, want het moet wel een jeukwoord zijn...).
Eén van de wrang grappige kanten is bijvoorbeeld al enkele jaren op rij het verzoek van LinkedIn om een oud-collega te feliciteren met weer een jubileum bij zijn werkgever.
De man is inmiddels al een paar jaar dood. Maar niet vergeten. Dat blijkt.

Facebook begint meestal als weetjes uitwisseling tussen kennissen en familie. Pas als er gereageerd wordt op advertenties en aanbiedingen (met "liken" e.d.) zijn de rapen gaar als je daar van terug zou willen komen.

WhatsApp is voor mij een handig en goedkoop alternatief voor bellen en mailen of sms-en van korte berichtjes. Je hoeft niet direct op te nemen of je mail te openen, je kunt kijken en reageren wanneer je wilt.
Dat het je gegevens van je mobiele telefoon kan benaderen (camera aan/uit, contacten benaderen, data verwijderen etc.) is iets waar je je van bewust moet zijn.
Maar dat kan vaak je wekker of een willekeurig andere app ook, dus als dat een probleem voor iemand is dan moet die simpelweg geen mobiel gebruiken.

Twitter is een platform waar mensen hun ei spontaan kwijt kunnen. Een platform voor monolooghouders die slechts korte zinnen kunnen formuleren en vermoeden dat de wereld benieuwd is naar hun mening.

Instagram is het nóg exhibitionistischere deel van facebook geworden, voor wie dáár niet genoeg aan had of veronderstelde dat het te oubollig was geworden toen opa en oma er ook "op gingen".

Voor jezelf besluiten tot hoever je privacy noodzakelijk vindt plus wat je daaronder beschouwd en dan bedenken welke hedendaagse communicatiemiddelen je wilt gebruiken of juist niet.
En wat een ander doet valt onders diens vrijheid m.b.t. wat er zoal mogelijk is.

Dat bedrijven die iets gratis aanbieden daar toch geld aan weten te verdienen zou voor elk weldenkend mens geen verrassing mogen zijn.
Is het kwalijk? Dat denk ik niet, hoewel ik het niet aangenaam vind.
Wat ik echter volstrekt afkeur is dat er met de vergaarde gegevens slinkse maatschappelijke beïnvloeding plaatsvindt.
Maar dat dit gebeurd zou eigenlijk ook al geen verrassing mogen zijn in deze altruïstische wereld, toch?

*

B. Gehakt

• 7300
  • Ik post niet op woensdag.
« Reactie #47 Gepost op: 11 april 2018, 20:14:26 »
Jongens ... laat het los.
Deskundige

*

Tom!

• 5242
  • Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.
« Reactie #48 Gepost op: 11 april 2018, 20:19:20 »
Zolang ik leef van een uitkering, hoe weinig dat dan ook is, moet ik van het uwv op linkedin zitten.

Ik ben benieuwd of er bekend is hoeveel mensen er daadwerkelijk een baan hebben gevonden via linkedin omdat ze dat van het uwv moesten... zou het boven de 1% zitten? Ik denk het niet.

Ik zou het een sport vinden dat zoveel als mogelijk te saboteren.
Ik vermoed dat mijn profiel een van de summierste op de site is.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

*

Opa S.

• 7290
  • Visionaar
    • Second Life Audio
« Reactie #49 Gepost op: 11 april 2018, 20:56:18 »
Ik denk dat ik 'm juist zou aankleden.

Maar on topic, wordt het niet eens tijd voor een DDoS-aanval? Doldraaien Door opa S.

Niet de systemen informatie onthouden, maar ze juist compleet overvoeren met informatie tot de boel doldraait.

En om ze dan helemaal knettergek te maken geef je aan dat de informatie die ze willen hebben er ook tussen zit. Tussen de miljoenen stukjes onjuiste informatie.

Gewoon de boel met eigen wapens bestrijden, zo simpel als wat.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

Opa S.

• 7290
  • Visionaar
    • Second Life Audio
« Reactie #50 Gepost op: 11 april 2018, 20:58:35 »
Dat noem ik trouwens nou "Within the box" denken.

Out of the box doet iedereen al.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

richard

• 3858
« Reactie #51 Gepost op: 11 april 2018, 22:18:48 »
... En wie zegt dat al die bedrijven de veiligheid wel op orde hebben?
Waarschijnlijk beter dan bij een gemiddelde overheidsinstantie.
Genoeg is beter.

*

richard

• 3858
« Reactie #52 Gepost op: 11 april 2018, 22:27:53 »
Twitter is een platform waar mensen hun ei spontaan kwijt kunnen. Een platform voor monolooghouders die slechts korte zinnen kunnen formuleren en vermoeden dat de wereld benieuwd is naar hun mening.
En hét platform waar een halve zool een oorlogsverklaring kan geven.
Genoeg is beter.

*

Helmuth

• 1480
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
« Reactie #53 Gepost op: 17 april 2018, 23:30:57 »
Zolang ik leef van een uitkering, hoe weinig dat dan ook is, moet ik van het uwv op linkedin zitten.

Ik ben benieuwd of er bekend is hoeveel mensen er daadwerkelijk een baan hebben gevonden via linkedin omdat ze dat van het uwv moesten... zou het boven de 1% zitten? Ik denk het niet.
Nu zul je toch echt een baan moeten kunnen vinden tijd is er goed voor, of omscholen.
Met vriendelijke groet, Helmuth              Goed geluid is héééél belangrijk.
PSE KT66, UCD180, Wega VFET, Thorens TD124,Sony DVP 930ov QS, Technics SL1700, Philips Bi-Ampli,Greatz PROFI 306

*

Tom!

• 5242
  • Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.
« Reactie #54 Gepost op: 18 april 2018, 08:29:19 »
Ik ben er druk mee bezig.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

*

Helmuth

• 1480
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
« Reactie #55 Gepost op: 18 april 2018, 18:20:08 »
Met vriendelijke groet, Helmuth              Goed geluid is héééél belangrijk.
PSE KT66, UCD180, Wega VFET, Thorens TD124,Sony DVP 930ov QS, Technics SL1700, Philips Bi-Ampli,Greatz PROFI 306