Op zoek naar modale 'alleseter' (BD, SACD, netwerkstreaming)
« Gepost op: 26 april 2018, 07:22:36 »
Sinds mijn oude Denon-speler de geest heeft gegeven ben ik op zoek naar een modale (high-end niet nodig met oren uit 1964) multispeler met in elk geval SACD- en Blu-ray-opties, USB-ingang en netwerkstreaming. De allergoedkoopste is van Pioneer; voor 199 euro heb je de BDP-180. Interessante kandidaten vind ik verder de:
-Yamaha BDS681: alle opties en 192/32 bit capaciteit en een indrukwekkende lijst compatible media/netwerk-opties voor 379 Euro
-Marantz UD 7007 (599)
-Pioneer BDP-X310 (359)
-Denon DBT 3313UD (helaas geen USB) (599)
Hebben jullie andere opties die ik over het hoofd zie of springt er hier n uit die een 'must-buy' is?
Alvast bedankt!

*

seoman

• 1052
  • No Comment
Re: Op zoek naar modale 'alleseter' (BD, SACD, netwerkstreaming)
« Reactie #1 Gepost op: 26 april 2018, 07:38:57 »
Sinds mijn oude Denon-speler de geest heeft gegeven ben ik op zoek naar een modale (high-end niet nodig met oren uit 1964) multispeler met in elk geval SACD- en Blu-ray-opties, USB-ingang en netwerkstreaming. De allergoedkoopste is van Pioneer; voor 199 euro heb je de BDP-180. Interessante kandidaten vind ik verder de:
-Yamaha BDS681: alle opties en 192/32 bit capaciteit en een indrukwekkende lijst compatible media/netwerk-opties voor 379 Euro
-Marantz UD 7007 (599)
-Pioneer BDP-X310 (359)
Hebben jullie andere opties die ik over het hoofd zie of springt er hier n uit die een 'must-buy' is?
Alvast bedankt!

Jammer dat je budget beperkt is want ik zou de Oppo udp 203 willen aanraden.
Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

« Reactie #2 Gepost op: 26 april 2018, 19:55:59 »
-Marantz UD 7007 (599)
-Pioneer BDP-X310 (359)
Alvast bedankt!

Jammer dat je budget beperkt is want ik zou de Oppo udp 203 willen aanraden.

Snap ik en Oppo-producten hebben prachtige specs, maar om nou iemand die op zoek is naar een VW polo een Jaguar F-pace aan te raden....
Ik heb niet echt de middelen/set-up voor iets ''audiofiels''....

*

Bloom

• 621
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
« Reactie #3 Gepost op: 27 april 2018, 10:35:57 »

In dat geval zou ik de Cambridge Audio CXUHD aanraden.
Kost met €799 een paar honderd euro meer dan de spelers in het lijstje hierboven, maar deze CXUHD is zeer zeker wel minstens de evenknie van de Oppo UDP-203. Oppo stopt trouwens met het maken van audioapparatuur. Als het echt goedkoper moet zou ik voor de Marantz of de Denon gaan.

« Reactie #4 Gepost op: 27 april 2018, 11:26:16 »

Kost met 799 een paar honderd euro meer dan de spelers in het lijstje hierboven, maar deze CXUHD is zeer zeker wel minstens de evenknie van de Oppo UDP-203. Oppo stopt trouwens met het maken van audioapparatuur. Als het echt goedkoper moet zou ik voor de Marantz of de Denon gaan.
Die Cambridge Audio ziet er ook wel mooi uit. En hier en daar te koop voor 699,-  Ik heb alleen een analoge versterker en ik zie geen analoge aansluit-optie; is dat een probleem?

*

seoman

• 1052
  • No Comment
« Reactie #5 Gepost op: 27 april 2018, 12:04:38 »

Kost met 799 een paar honderd euro meer dan de spelers in het lijstje hierboven, maar deze CXUHD is zeer zeker wel minstens de evenknie van de Oppo UDP-203. Oppo stopt trouwens met het maken van audioapparatuur. Als het echt goedkoper moet zou ik voor de Marantz of de Denon gaan.
Die Cambridge Audio ziet er ook wel mooi uit. En hier en daar te koop voor 699,-  Ik heb alleen een analoge versterker en ik zie geen analoge aansluit-optie; is dat een probleem?
Dan kun je er niet zoveel mee, nee.

Wat heb je al in huis? Alleen een stereo set en een TV. Of heb je al iets surround?
Groeten Simon

« Reactie #6 Gepost op: 27 april 2018, 15:54:38 »

Dan kun je er niet zoveel mee, nee.

Wat heb je al in huis? Alleen een stereo set en een TV. Of heb je al iets surround?
Meen je dat nou? Geen koppelingsmogelijkheid HDMI/toslink -->analoog? Mijn setup is verder modaal; een degelijke Denon-versterker, een aardige (geen top of the line) Philips flatscreen en een paar goede compact Dynaudio speakers....

*

Bloom

• 621
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
« Reactie #7 Gepost op: 28 april 2018, 10:12:02 »
Je kunt er wellicht zoiets achter hangen: https://www.conrad.nl/info/product-tests-and-reviews/hdmi-audio-extractor
Dat kost niet veel geld. En als je in de toekomst ooit eens een surroundversterker koopt (zelfs als je die alleen maar in stereo gebruikt), dan heb je zo'n extractor niet meer nodig.

*

seoman

• 1052
  • No Comment
« Reactie #8 Gepost op: 28 april 2018, 11:14:42 »
Je kunt er wellicht zoiets achter hangen: https://www.conrad.nl/info/product-tests-and-reviews/hdmi-audio-extractor
Dat kost niet veel geld. En als je in de toekomst ooit eens een surroundversterker koopt (zelfs als je die alleen maar in stereo gebruikt), dan heb je zo'n extractor niet meer nodig.

Ik vind het wel een optie maar een beetje een zotte.
Koop dan een sacd/BR/netwerk speler met analoge audio. Die van 199 zal waarschijnlijk vergelijkbare prestaties hebben als dat kasje.
Groeten Simon

« Reactie #9 Gepost op: 28 april 2018, 14:27:41 »

Ik vind het wel een optie maar een beetje een zotte.
Koop dan een sacd/BR/netwerk speler met analoge audio. Die van 199 zal waarschijnlijk vergelijkbare prestaties hebben als dat kasje.
Het is inderdaad wel raar om het geluidssignaal na zo'n hoogwaardige verwerking het geluidssignaal uiteindelijk door een kastje van 33 euro te jagen, maar misschien is het gevoelsmatig. Grote kanshebber op dit moment is de Denon DBT 3313 UD.
Het grote voordeel van de Cambridge audio is dat-ie wat meerr ''forward compatible" is, maar dan zou ik er eigenlijk een andere versterker bij aan moeten schaffen, en dat wordt me wat te gortig, denk ik nu....

*

seoman

• 1052
  • No Comment
« Reactie #10 Gepost op: 28 april 2018, 17:21:25 »
forward compatible?
Dat is een gevaarlijke valkuil.
met hdmi 2.1 en 8k in het vooruitzicht ga ik me daar niet aan wagen.
Dan koop ik nooit iets moderns.

Mocht je ooit iets van surround gaan doen zou je iets in blue ray mogen investeren maar sacd is dood, cd is dood.
Koop dan een chrome cast (oid) en een 2de hands SACD/blueray/cd speler.
Groeten Simon

« Reactie #11 Gepost op: 29 april 2018, 12:00:39 »
Ik hou Marktplaats in de gaten!  ;)
Mijn cd- en SACD-collectie is op zich nog interessant genoeg voor een goede speler (en zelfs een nieuwe!), maar zodra het boven de 'modale' prijsklasse komt duizelt het me qua opties en vage claims....

« Reactie #12 Gepost op: 29 april 2018, 17:10:15 »
Dag Yovra, ik heb zelf een Oppo en kan die alleen maar aanprijzen al weet ik dat het boven budget is. Verder ben ik niet bekend met de modellen die op je lijstje staan. Ik heb wel wat ervaring met een Marantz alleseter. Prima apparaat, zolang het werkt. De interface is dramatisch en als hij een keer vastloopt op een onbekend format dan moet hij volledig nieuw opstarten. Dat is alles wat ik bij kan dragen. Heb je al een keuze gemaakt?

« Reactie #13 Gepost op: 29 april 2018, 18:03:22 »
Dag Yovra, ik heb zelf een Oppo en kan die alleen maar aanprijzen al weet ik dat het boven budget is. Verder ben ik niet bekend met de modellen die op je lijstje staan. Ik heb wel wat ervaring met een Marantz alleseter. Prima apparaat, zolang het werkt. De interface is dramatisch en als hij een keer vastloopt op een onbekend format dan moet hij volledig nieuw opstarten. Dat is alles wat ik bij kan dragen. Heb je al een keuze gemaakt?
Ik heb nog niet gekozen.... Ik hoor meer mopperverhalen over de Marantz. Het wordt denk ik f een nieuwe Denon (DBT 3313UD) of een tweedehands Oppo (met eventueel later netwerk-opties).

« Reactie #14 Gepost op: 2 mei 2018, 23:49:27 »
Ik heb de (iets) duurdere broer van de Pioneer, de BDP-X300. Iets betere specs (dacht ik  ;D) en een extra coax uit. (Ik heb er eigenlijk twee, en eentje is te koop, maar dat is een heel ander verhaal.)

Werkt verder goed, maar ik mis de bedieningsknoppen van een reguliere CD speler, en net als bij de goedkopere alternatieven zie ik het niet als een volwaardige media speler. Daar staat tegenover dat geluid en beeld dik in orde zijn.

Wil je UHD dan zou je de Sony X800 kunnen overwegen.
... When in troubles, when in doubts, run in circles, scream and shout...