*

a.b.

• 8935
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Luister vermoeidheid
« Reactie #15 Gepost op: 28 april 2018, 18:10:47 »
Zo word ik moe van muziek van een plaat (vinyl) waar ik niets aan vind,  Dat is een feit. Maar hiermee is niet feitelijk gemaakt dat dit komt door vinyl. Er lijkt een verband te zijn, maar aangezien er ook mensen zijn die van dezelfde muziek vanaf het zelfde medium en zelfs in dezelfde ruimte en op hetzelfde moment, hier niet van moe worden.. is er geen verband.

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

« Reactie #16 Gepost op: 28 april 2018, 19:08:06 »
In dezelfde ruimte op dezelfde set merk ik het verschil, alleen met de andere speakers De (oude gelukkig nog niet verkocht) ..het betreft de WLM Diva , wat ik erg jammer vindt want deze speaker wilde ik eigenlijk altijd al eens bezitten..
Heb inmiddels contact met de heren van WLM, zij gaven aan dat het MK2 model alleen een ander filter bezit. Deze optie ga ik eerst proberen, mocht dit niet het gewenste resultaat geven dan gaan ze met een snik :( weer weg..  Dat zou erg jammer zijn want het stereo beeld en plaatsing is echt geweldig..

*

minplus

• 7678
  • relax, don't do it
« Reactie #17 Gepost op: 28 april 2018, 19:22:52 »
En welke zijn die nog niet verkochte oude (die mogelijk meer laid back zijn)?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Jeronimo

• 7055
« Reactie #18 Gepost op: 28 april 2018, 19:41:49 »
Diva MK2 toch, die nieuwe? Ik vond dit op het net, waarbij sprake zou zijn bij de WLM Diva (de oude?) dat finetuning mogelijk is door middel van een tweeter control aan de achterkant. [url]http://www.stereotimes.com/CES07cCP.shtml]http://www.stereotimes.com/CES07cCP.shtml][url]http://www.stereotimes.com/CES07cCP.shtml Misschien kan dat ook bij de MK2 versie?
AVM CD1 Plus Transport + Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Micro Seiki DD-5E + Audio Technica AT33 PTG/II MC, Dual CS-5000 + Denon DL-304 MC
Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classé CP-500, Classé CA-2100, Graham Slee Reflex C + PSU
Heil AMT Syrinx
Audioquest

« Reactie #19 Gepost op: 28 april 2018, 20:21:08 »
De regelbare tweeter heeft er helaas geen invloed op..
Mijn "oude" speakers zijn niet echt laidback te noemen met z'n hoorn tweeter ( Blumenhofer FS4.2) ze hebben wel een iets lagere gevoeligheid.

*

minplus

• 7678
  • relax, don't do it
« Reactie #20 Gepost op: 28 april 2018, 20:50:18 »
Die Blumenhofers worden als niet vermoeiend omschreven, terwijl een dual concentric Diva aan de andere kant qua timing gunstig moet zijn.
Op een buizenbak geprobeerd met z'n hoge gevoeligheid?

If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

« Reactie #21 Gepost op: 29 april 2018, 10:21:25 »
Jazeker, spelen beide op m'n Heart 300b.

Misschien is het wel gewoon niet  my cup of thea ::)
Wellicht dat de filter modificatie van WLM de oplossing kan bieden.

En anders is het een gevalletje jammer maar helaas..
Zou echt zonde zijn, ik vind ze heel mooi ( vrouwlief denkt er iets anders over  ;D )

*

groovy.

• 11524
  • Old school audio.
« Reactie #22 Gepost op: 29 april 2018, 10:31:47 »
Andere buizen proberen in de Heart 300b.
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1.  Luxman l507s. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404 Jerry mod.  Cabasse Prao. Rodec sm200.
 Tapedeck Akai 201d. Cassettedeck Jvc dd5. Burn & Jones super 90 mk2 tonearm. Acoustical Jobo 2800.
Lenco b51.

Focus on the good.

*

richard

• 3812
« Reactie #23 Gepost op: 29 april 2018, 15:32:55 »
... terwijl een dual concentric Diva aan de andere kant qua timing gunstig moet zijn.
Alleen als daar met het filter ook rekening mee is gehouden. Hoe zit het met de rest van de vervorming van de gebruikte unit?
Genoeg is beter.