*

J.B.L

• 3740
Bescherming speakers tegen stofzuiger/huisdier
« Gepost op: 10 mei 2018, 13:20:40 »
Wellicht een 'apart' probleem maar wel serieus :) Ik wil graag iets om het onderste gedeelte van mijn JBL's doen om lakschade door wilde huisdier en stofzuiger te voorkomen....Hoe wordt het bij jullie gedaan?

Ik zat te kijken naar dit soort spul maar dan in het zwart en dan veel groter uiteraard, kon alleen niks vinden dat groot genoeg is.

https://nl.made-in-china.com/co_lzglpacking/product_Colorful-Fruit-Packing-Plastic-Foam-Tubular-Net-for-Apple-Protection_eusoohhey.html
Accuphase E-600 | LKS DA-004 2018 | Avalon Eidolon Vision | Kimber KS-1130 / Supra Sword LS  / Supra USB | SoTM SMS-200 Ultra Neo + Roon

*

seoman

• 1127
  • No Comment
Re: Bescherming speakers tegen stofzuiger/huisdier
« Reactie #1 Gepost op: 10 mei 2018, 14:10:31 »
Wellicht een 'apart' probleem maar wel serieus :) Ik wil graag iets om het onderste gedeelte van mijn JBL's doen om lakschade door wilde huisdier en stofzuiger te voorkomen....Hoe wordt het bij jullie gedaan?

Ik zat te kijken naar dit soort spul maar dan in het zwart en dan veel groter uiteraard, kon alleen niks vinden dat groot genoeg is.

https://nl.made-in-china.com/co_lzglpacking/product_Colorful-Fruit-Packing-Plastic-Foam-Tubular-Net-for-Apple-Protection_eusoohhey.html

Ik heb mijn speakers op betontegels staan. Zodat A mijn houten vloer minder snel meetrilt en B de stofzuiger er niet bij kan.
De beton tegels liggen op rubber tegels. Voor extra ontkoppeling.

Je zou ook eens kunnen kijken bij een tapijt winkel of die nog restantjes hebben liggen. Dempt het afstralen van de speaker en beschermt je lak.
Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

*

groovy.

• 11650
  • Old school audio.
« Reactie #2 Gepost op: 10 mei 2018, 14:48:21 »
Hoe ik dat doe.Rabobank
Opletten met stofzuigen en de hond zeer ernstig toe spreken.
Volgens mij heeft hij het begrepen ;D
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1. Acoustical 2800 All Balance. Lenco b51 Burn & Jones Super. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404 Jerry mod.  Cabasse Prao. Rodec sm200.

Focus on the good.

*

seoman

• 1127
  • No Comment
« Reactie #3 Gepost op: 10 mei 2018, 15:46:39 »
Oh ja
Ik heb krab-palen voor mijn speakers staan.

Onder de betontegel van 60x40 ligt een halve 50x50 tegel
https://www.gamma.nl/assortiment/rubbertegel-zwart-50x50x3-cm-per-pallet/p/B192958

Groeten Simon

*

minplus

• 8021
  • relax, don't do it
« Reactie #4 Gepost op: 10 mei 2018, 17:59:50 »
Het zal om de 250TI gaan, denk ik zo.
Ze zijn hier in 1999 gekomen bij de 3e eigenaar. De eerste (had ze weg gedaan voor een paar 5x zo dure JBL's) had hond en katten, de 2e weet ik niet. Hier kwamen ze bij 2 wilde Dalmaten en 3 katten, waarvan 2 zeer jong tuig.
Bij allen stonden en staan ze op de grond. Zonder bescherming bij hen en voor het onderstuk bij mij ook niet. Op de onderhoek van 1 van beide is hier in huis een lichte beschadiging ontstaan (een cirkeltje van 3mm lak eraf) doordat iemand er een schoenleest tegenaan knalde. Je kunt het zien als je er speciaal op let; als ik er wat pianolak op smeer of het onderhoudsspul wat hier ergens staat of even een viltstift gebruik ziet geen hond er meer wat van.

Gewoon mooi zo laten als ze zijn dus.

Bezoekers hier weten dat er voor het doek een groen centimeter-gaas zit. Dit anti-nagelscherpen. Er heeft er nooit 1 van het tuig de neiging gehad, maar sinds Xavi hier is is het voor het eerst met zekerheid zinnig, want hij scheurt soms langs de voorkant omhoog om Obelix eraf te gooien... :)

Hoe bevallen ze trouwens?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Heintje

• 1551
« Reactie #5 Gepost op: 10 mei 2018, 23:03:01 »
Oh ja
Ik heb krab-palen voor mijn speakers staan.

Onder de betontegel van 60x40 ligt een halve 50x50 tegel
https://www.gamma.nl/assortiment/rubbertegel-zwart-50x50x3-cm-per-pallet/p/B192958

... en zo te zien diverse kat-warmers ...  ;D

*

J.B.L

• 3740
« Reactie #6 Gepost op: 10 mei 2018, 23:59:37 »
Hoe bevallen ze trouwens?

Goed hoor, alleen moet ik iets bedenken hoe ik ze makkelijk naar voor- en achteren kan schuiven, anders krijgen ze te veel laag omdat ze maar ~30cm van de achterwand staan, indraaien helpt wel veel.
Ik heb nu een set Accuphase M100 op reservering staan, verwacht dat ze eind deze maand hier staan, daarna komt er een C250/260 pre bij.
Accuphase E-600 | LKS DA-004 2018 | Avalon Eidolon Vision | Kimber KS-1130 / Supra Sword LS  / Supra USB | SoTM SMS-200 Ultra Neo + Roon

*

a.b.

• 9175
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #7 Gepost op: 11 mei 2018, 11:28:46 »
Ik heb de mijne op graniet gezet, zo kom je er met de stofzuiger niet tegenaan. En ook met spikes onder de LS krast het niet.

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

seoman

• 1127
  • No Comment
« Reactie #8 Gepost op: 11 mei 2018, 11:46:47 »
Ik heb de mijne op graniet gezet, zo kom je er met de stofzuiger niet tegenaan. En ook met spikes onder de LS krast het niet.

Dat is een stuk mooier dan een betontegel.
Groeten Simon

*

minplus

• 8021
  • relax, don't do it
« Reactie #9 Gepost op: 11 mei 2018, 14:32:49 »

Schuiven zou ik niet proberen. Ik wiebel ze altijd naar een andere plek, is goed in je eentje te doen.

Oeps, verkeerde quote... :-[
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2018, 19:59:08 door minplus »

*

Wim72

• 1760
« Reactie #10 Gepost op: 11 mei 2018, 18:20:55 »
Iets aanschaffen ter bescherming tegen de vandalen kan iets oplossen, vandalen zelf uitleveren aan een lokaal Chinees of Thais restaurant  en daarvoor een kleine vergoeding ontvangen kan ook een oplossing zijn... :-X

*

minplus

• 8021
  • relax, don't do it
« Reactie #11 Gepost op: 11 mei 2018, 19:19:26 »
Denk niet dat hij z'n hulp in de huishouding voor het stofzuigen e.d. wil missen.... :-\

*

J.B.L

• 3740
« Reactie #12 Gepost op: 11 mei 2018, 19:28:53 »
Kon ik het maar missen, dan heel graag....idem voor de rothond LOL :D

Mmaar helaasch, over 8 jaar misschien?

*

Wim72

• 1760
« Reactie #13 Gepost op: 11 mei 2018, 19:35:12 »
Ik bedoelde dus niet 'de hulp in de huishouding' uitleveren aan Chinees of Thai... ??? Wat ik wel bedoelde zal ik maar niet herhalen! :-X

*

minplus

• 8021
  • relax, don't do it
« Reactie #14 Gepost op: 11 mei 2018, 20:01:39 »
Oei, de vrouw des huizes, da's haast nog erger. :P