Re: XFI Premium Audioshow 2018
« Reactie #15 Gepost op: 25 september 2018, 09:28:08 »
Dat is heel simpel - audiofiele tingeltangel moeten ze draaien, anders valt 95% van de sets direct door de mand als je er rock of zwaardere klassiek (Mahler bijv.) op zet.

Deels komt het doordat de speaker het niet lust en deels doordat de akoestiek voor 'drukkere' muziek near perfect moet zijn en dat is zelden zo op shows. In een ruimte met veel reflecties klinkt zulk muziek afschuwelijk, je oren gaan er van vollopen.
« Laatst bewerkt op: 25 september 2018, 09:36:00 door J.B.L »
I is liking Technics meuk best a lot.
Amps: SU-VX800, V470, 8044K, 8055
CD: PS900, P320, P222, P210
Tuners: G70, G50, 8044K, 8055K, 8055
Speakers: SB-2
Decks: RS-B605, RS-B50
EQ: GE70, GE90

*

jpio

• 4538
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #16 Gepost op: 25 september 2018, 10:57:17 »
D-Audio zet sws wel een goed geluid neer vrijwel ongeacht de opstelling en lokatie is mijn indruk.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, HK cdspeler, Nakamichi deck, Philips 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

geerd

• 5727
  • scheun ja
« Reactie #17 Gepost op: 25 september 2018, 11:10:55 »
mensen gaan ervan uit dat de spullen die tijdens zoon demo gebruikt worden gelijk zijn aan dat wat je in de winkel koopt .
en ook dat ze geen trucjes gebruiken [extra luidsprekers houten klankkasten onder de luidsprekers ]om het wat beter te laten klinken .
mijn luidsprekers zijn een demo set geweest komen van een beurs af normaal zijn ze 8 ohm mijn set is 4 ohm ?? .
nee niet alles is zoals het lijkt ook in de winkel lijkt het door trucjes soms mooier dan het in wezen is .
alleen thuis is dus de graadmeter die echt telt  :laugh: :laugh:
extra voor die het missen ,,,,  .....  ???? !!!!
zelf plaatsen waar nodig bvd of b,v,d

*

jpio

• 4538
« Reactie #18 Gepost op: 25 september 2018, 12:30:01 »
Tis dat me die speakers gewoon te duur zijn voor wat ik er mee doe maar anders..
Zullen hun prijs waard zijn maar mij niet ;D
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, HK cdspeler, Nakamichi deck, Philips 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

geerd

• 5727
  • scheun ja
« Reactie #19 Gepost op: 25 september 2018, 13:51:47 »
ja de luidspreker , het is wel hetgeen dat het geluid vormt .
hoe kiezen we dat is heel verschillend .
de prijs het model wat andere zeggen wat de vrouw nog pikt past het bij de meubelen komen meestal eerst .
maar er wordt niet aan gedacht dat je luistert naar je luidsprekers die dus bepalend zijn voor een groot deel van het eind resultaat .
je kunt nu eenmaal met een goede luidspreker een slechte versterker beter maken dan hij werkelijk is maar zelfs met de beste versterker van de wereld blijft een slechte luidspreker slecht klinken

*

groovy.

• 11786
  • Old school audio.
« Reactie #20 Gepost op: 25 september 2018, 14:58:54 »
Als de akoustiek slecht is dan klinkt het met goede speakers en versterkers nog niet.
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1. Acoustical 2800 All Balance. Lenco b51 Burn & Jones Super. Lenco l70v. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404 Jerry mod.  Cabasse Prao.

Be fair to each other. True love,mean no harm. The human touch means so much.

*

a.b.

• 9467
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #21 Gepost op: 25 september 2018, 15:02:17 »
Precies.
Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

jpio

• 4538
« Reactie #22 Gepost op: 25 september 2018, 15:09:59 »
Er zijn werkelijk prachtige en goed klinkende apparatuur en/of systemen te koop. Zou ze (bijna) allemaal wel willen hebben ;D
M'n ratio denkwijze staat hier diametraal op. Kortom.. hoewel eea best mogelijk qua aanschaf gebeurt het daardoor niet.
Zoals mn onderschrift al aangeeft: dik tevreden met dunne vliezen.
De rest spendeer ik liever aan andere zaken.
Maar ieder zn ding uiteraard :)

*

geerd

• 5727
  • scheun ja
« Reactie #23 Gepost op: 25 september 2018, 15:33:55 »
de beleving is voor iedereen anders .
was pas bij iemand die had een sub staan met resultaat het bekende overdreven rommelige laag .
op mijn verzoek is dat ding uitgezet hij zij ik vind het niet mooi zo en zijn vrouw zij he he nu hoor ik weer de muziek in plaats van dat bongken .
het is dan ook zo dat niemand [nee ook die niet] voor een ander kan bepalen wat goed is .
en de akoestiek ja dat blijft een probleem maar daar is niet zomaar iets aan te doen .
het is dus de kunst een set op te bouwen die past in de akoestiek van je luister ruimte .
veelal wordt er dan ook te veel gedempt en valt het geluid daardoor dood .
laag heeft iets extra de voelbaren trillingen dat laag dan overheersend wordt tegen over midden en hoog wordt blijkbaar mooi gevonden .
laag is puur ondersteunend het midden en hoog dienen meer op de voorgrond te staan en laag duidelijk op de achtergrond .
tegenwoordig is daar bij velen luisteraars geen spraken meer van en staan de ramen te trillen in de sponning .
dit benadrukt door de handel die daar graag op in speelt om div redenen vooral het geld .
en de cure is wel eens leuk om te beluisteren maar is dat wel muziek  ,geef mij maar een jazz of klassiek stukje dan luister je naar muziek analog natuurlijk  :laugh: :laugh:

*

Niemand

• 21192
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
« Reactie #24 Gepost op: 25 september 2018, 16:25:45 »
dik tevreden met dunne vliezen.
Sja ik heb toch liever goed vlees  :angel:
HvdHeide,s structuurinfo-Berret-ThvW.
Audiolamp+variac+gelijkrichter.v.v.Tegels-Berret
Tannoy15dc2838 Hornloaded DF kast-Peter GRF2+Filter Tannoyspecs -Peter GRF2,materiaal volgens ThvW)
Chaos-Bocama224bThvW
CD104-ThvW-Berret
draad-ThvW
At8000-Sander
Onbehandeld:
Div.Draaitafels

*

chansig

• 10940
« Reactie #25 Gepost op: 25 september 2018, 17:23:45 »
..........was pas bij iemand die had een sub staan met resultaat het bekende overdreven rommelige laag .....

Je gaat echt bij de verkeerde mensen op bezoek als dit het voor jouw bekende resultaat is.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

*

jpio

• 4538
« Reactie #26 Gepost op: 25 september 2018, 17:47:32 »
dik tevreden met dunne vliezen.
Sja ik heb toch liever goed vlees  :angel:

Wij ook en dat zit wel goed hier met iemand die werkt in de 'vleesverwerkende industrie'.

*

Niemand

• 21192
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
« Reactie #27 Gepost op: 25 september 2018, 18:34:16 »
aha  ;)
HvdHeide,s structuurinfo-Berret-ThvW.
Audiolamp+variac+gelijkrichter.v.v.Tegels-Berret
Tannoy15dc2838 Hornloaded DF kast-Peter GRF2+Filter Tannoyspecs -Peter GRF2,materiaal volgens ThvW)
Chaos-Bocama224bThvW
CD104-ThvW-Berret
draad-ThvW
At8000-Sander
Onbehandeld:
Div.Draaitafels

*

geerd

• 5727
  • scheun ja
« Reactie #28 Gepost op: 25 september 2018, 18:48:22 »
ja sorry hans in veel gevallen vind ik het laag zwaar op de voorgrond staan en de rest van de muziek daardoor overstemt weg duwt als het waren .
ik ben best wel veel met mijn luidsprekers bezig geweest het laag dan ook terug te krijgen naar een normale verhouding te opzichten van het midden en hoog .
laag is ondersteuning van het orkest en zelden een solo instrument en dient dus de strijkers en blazers niet te overstemmen .
elke medewerker in een orkest moet met zijn instrument als zijnde op zich staand hoorbaar kunnen zijn in de juiste verhouding en kracht .
van picelo tot vleugel elke fiool trompet trombone tuba clarinet en zo voorts zijn samen het orkest en dient ook zo gehoord te worden .                                                                                                                                     door de vervorming van de luidspreker krijg je dan rommelig laag niet meer strak .
een sub is ook zoals ik muziek wil beleven alleen nodig zoals het woord het al zegt als je luidspreker zelf geen laag heeft
en echt mijn luidsprekers hebben laag vanaf 10 hertz tot nu 60 kh +- o,5 db van 15 tot 25 kh 4 ohm 83 db max 150 wat .
sub is dus niet nodig bach grieg en anderen doen het hier keurig  :laugh: :laugh: :laugh:

*

chansig

• 10940
« Reactie #29 Gepost op: 25 september 2018, 19:29:37 »
Wat ik zeg...je luistert bij de verkeerde mensen.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers