Yamaha CA800 II
« Gepost op: 20 mei 2018, 21:09:04 »
Hallo allemaal

Snel vraagje even.

Zou bovenvermelde versterker een vooruitgang betekenen tov een Yamaha CR610 reveiver? Algemeen genomen zonder rekening te houden met de staat enzo.

Thanks en prettige zondagavond nog.

R.
Vergelijking is de dief van de vreugde (T. Roosevelt)

*

Opa S.

• 7242
  • Grote audiokrijger
    • Second Life Audio
Re: Yamaha CA800 II
« Reactie #1 Gepost op: 20 mei 2018, 21:40:35 »
Hij is cooler.

Oh nee, hotter!

;D

't Is natuurlijk een (schakelbare) klasse A, wat 'm wel een tikje aantrekkelijker maakt. Maar misschien ook wel gevoeliger voor slijtage. Wel een mooi ding.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

« Reactie #2 Gepost op: 21 mei 2018, 15:41:49 »
Hij is cooler.

Oh nee, hotter!

;D

't Is natuurlijk een (schakelbare) klasse A, wat 'm wel een tikje aantrekkelijker maakt. Maar misschien ook wel gevoeliger voor slijtage. Wel een mooi ding.

Ok, bedankt voor de info.

Ik kan eentje kopen voor niet te veel geld. Als het niet wo veel scheelt, denk ik dat ik het voorlopig maar zo laat.

Anderzijds wou ik altijd wel eens een klasse A proberen. Zal zien hoeveel de verkoper uiteindelijk gaat vragen.

« Reactie #3 Gepost op: 25 mei 2018, 14:57:52 »
Het blijft kriebelen daarmee dat ik toch nog even op het onderwerp terug kom.

Bovenvermelde versterker staat nu toch al een kleine week voor 175 euro "of een goed bod" te koop. Heeft geen problemen behalve dat het powerlampje stuk is en één balansknop een beetje los staat. redelijk eenvoudig te verhelpen problemen. Hij moet wel eens gepoetst worden en de sleet is natuurlijk een groot vraagteken met de klasse A hitte toestanden.

Maar ligt het aan mij of is dit nu toch geen slechte zaak?

*

J.B.L

• 3605
« Reactie #4 Gepost op: 25 mei 2018, 17:19:23 »
Je moet het zo zien - klasse A of niet, zo'n bak is hoe dan ook aan volledige revisie toe (€200-250?)...tenzij je niet van plan bent om hem te houden, dan loont het niet.
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2018, 17:25:33 door J.B.L »

« Reactie #5 Gepost op: 25 mei 2018, 20:33:27 »
Je moet het zo zien - klasse A of niet, zo'n bak is hoe dan ook aan volledige revisie toe (€200-250?)...tenzij je niet van plan bent om hem te houden, dan loont het niet.

Ja da's nu eens waar. Ik heb hier nog een Luxman L30 liggen waar ik hetzelfde mee van plan ben (komt er maar niet van). Ik denk dat ze qua geluidskwaliteit aan mekaar gewaagd zijn? Luxman misschien iets beter? Dacht eventueel ze eens naast elkaar te leggen en dan beslissen welke ik doe. Bedoeling is wel van 'm voor lange(re) tijd te houden. Maar ja dan zit ik natuurlijk met een aan revisie toe zijnde versterker in overschot. Alhoewel die dingen niet noodzakelijk slecht werken zonder revisie.

*

Opa S.

• 7242
  • Grote audiokrijger
    • Second Life Audio
« Reactie #6 Gepost op: 25 mei 2018, 21:03:13 »
Een Luxman L-30 is deels een cult versterker, ook een deel van de waarde zit daar in.

Een Yamaha CA-800 gaat toch wel wat meer naar een "echte" versterker.

Maar met 200-250 Euro voor de revisie daarvan ben je er niet, althans, niet als je 't echt goed wilt hebben.
Er zit heel wat meer werk in, er zitten flink wat meer onderdelen in die vervangen moeten worden waarvan een aantal ook duurder en het is waarschijnlijk geen overbodige luxe om alle soldeerverbindingen opnieuw te doen.

Dan heb je wel een hele mooie versterker. Qua geluid (de sound) zal het elkaar niet veel ontlopen, maar de Yamaha heeft natuurlijk wel wat meer pit.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

« Reactie #7 Gepost op: 28 mei 2018, 11:58:54 »
Een Luxman L-30 is deels een cult versterker, ook een deel van de waarde zit daar in.

Een Yamaha CA-800 gaat toch wel wat meer naar een "echte" versterker.

Maar met 200-250 Euro voor de revisie daarvan ben je er niet, althans, niet als je 't echt goed wilt hebben.
Er zit heel wat meer werk in, er zitten flink wat meer onderdelen in die vervangen moeten worden waarvan een aantal ook duurder en het is waarschijnlijk geen overbodige luxe om alle soldeerverbindingen opnieuw te doen.

Dan heb je wel een hele mooie versterker. Qua geluid (de sound) zal het elkaar niet veel ontlopen, maar de Yamaha heeft natuurlijk wel wat meer pit.

Heel nuttige informatie! Bedankt daarvoor. Het originele plan was van één van de twee (of eventueel zelfs allebei) te laten evalueren of zelfs reviseren en de beste te houden. Maar als voor de Yamaha dit te veel gaat kosten, heb ik dan ook maar beslist van het niet te doen. Zelfs als het dan meer een échte versterker is, wat dat dan eigenlijk ook mag zijn  ;).

Maar eigenlijk ook, denk ik, omdat ik met de Luxman mijn eerste echte "hi-fi" ervaring gehad. Als ik stukken muziek speel die ik goed ken, hoor ik toch dikwijls dingen in die ik daarvoor niet hoorde. Ook veel meer aparte instrumenten dan een "brij". Alhoewel die ik vond dat die brij al goed klonk. Het scheelt in die mate zelfs dat het even wennen is. Ik zat naar Soundgarden te luisteren en op een bepaald moment speelt de gitarist mee met de melodie. Waarschijnlijk een overdubje om het geheel wat aan te dikken. Hij speelt het verre van slecht maar fraseert het een beetje anders dan de zanglijn waardoor het eigenlijk een beetje stoort.