Re: meer rms vermogen geven dan sub heeft
« Reactie #15 Gepost op: 23 mei 2018, 17:16:48 »
Mijn kofferklep trilt veel harder dan de jouwe en mijn raam gaat veel meer op en neer jij haalt maar 130 db ik minstens 140 :P  Met muziekweergave heeft het inderdaad weinig meer te maken dat carhifi gebeuren ...

ik haal straks met mijn mtx ook makkelijk 140

« Reactie #16 Gepost op: 23 mei 2018, 17:17:40 »
Ik kan die DD515 uberhaupt niet vinden. ???

https://www.youtube.com/watch?v=xOawAliFqqk dit is hem en deze versterker geeft 900 watt op 4 ohm. in dat filmpje gaat het nog wel ff wat harder dan bij mij  en ik speel met 410 watt

Ik kan hem niet vinden op de site van de fabrikant. Youtube zegt me niks, kan ook een aliedexpress imitatie ding zijn. Op de site van Digital Designs heb ik geen enkele 15" sub kunnen vinden.

hahahaahah nou sorry hoor maar mijn dd sub is een aliexpress woofer het is een hoogwaardige woofer met meer kwaliteit dan jbl of pioneer dd audio is gemaakt in de usa en zijn handgemaakt

Aliexpress handgemaakt in de US? Dream on  ;D

ja nee sorry typ fout mijn sub komt juist niet van aliexpress maar komt uit de usa en is handgemaakt..

*

Opa S.

• 7439
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
« Reactie #17 Gepost op: 23 mei 2018, 18:13:23 »
Ah, ok, that makes more sense  ;D
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

Wim72

• 1772
« Reactie #18 Gepost op: 23 mei 2018, 19:58:56 »
Ik heb een adres-link gevonden...

https://www.carhifitwente.nl/Digital-Design-DD1515-D4

Is dit jouw supwoever?

*

Wim72

• 1772
« Reactie #19 Gepost op: 23 mei 2018, 20:07:24 »
Heel vreemd staat inderdaad niet op site van de fabrikant zelf...

*

seoman

• 1164
  • No Comment
« Reactie #20 Gepost op: 23 mei 2018, 23:47:09 »
Dus  ::)

aangezien je amp ook 555 rms kan leveren aan 2 ohm zou je dus kunnen overwegen om de 2 spreekspoelen parallel te zetten.

Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

« Reactie #21 Gepost op: 29 mei 2018, 14:45:05 »
Of je sub het vermogen aankan hangt ook heel erg van je kist af. Je hebt een gepoorte kist en onder de poortfrequentie wordt de uitslag van de woofer snel veel groter en kan je 'm met teveel vermogen tegen de Xmax of Xmech aan laten lopen. Dat is dus de maximale uitslag die mechanisch mogelijk is.

Spreekspoel slaat dan tegen de poolplaten aan en dat hoor je wel ;-) Of de spider scheurt los, of litzedraden breken af.
Kortom, kan wel met die MTX op 2 ohm (2000w rms), maar stel het wel goed af en draai met verstand aan de volumeknop. Dan blijft het heel.

Digital Designs is een gerenomeerd merk, zal ongetwijfeld net als heel veel home hifi in China worden geproduceerd. En daar is niks mis mee.
« Laatst bewerkt op: 29 mei 2018, 14:51:05 door 12vhifi »