*

Helmuth

• 1574
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
Imovie een gratis video editor voor apple.

Elke keer ga je wat importeren dat duur eeuwig. Wat er toe leid dat je dubbel aan klikt en die nogmaals een clip importeert of exporteert om gek van te worden want je ziet vaak niet waar die mee bezig is.

Maar de oorzaak van al het gezeik is dat Imovie clips gedeeltelijk importeert terwijl jij denkt dat de clip geïmporteerd is.

Wat gebeurt er dan jij gaat uren editten aanpassen opnieuw kijken uiteindelijk ben je klaar, de hele dag gespendeerd aan je film. Hehe exporteren naar een file die je gaat branden of opslaan. Dan komt de Imovie duivel uit de mouw.

Imovie is nog bezig zegt die, of kan niet exporteren je moet eerst de bron verwijderen (camera of usb stick). doe je dat kan dat niet hij is nog bezig je gaat wachten hij blijft eeuwig bezig je kan 24 uur wachten hij is nog steeds bezig. Je will iemand straffen voor deze ellende die ze je aandoen.

Oorzaak is dat tijdens het begin de clip niet volledig geïmporteerd werd, om mij nog onduidelijke reden. Ik denk dat je meerdere dingen kort achter elkaar doet waardoor Imovie tijdens  het importeren vast loopt.

Wat moet je doen:
Let op tijdens het file importeren in je project. In die file zie je een wit cirkeltje die word tijdens het laden helemaal wit. als die helemaal wit is geweest verdwijnt die weer. Zo laad je clip voor clip in. ERG BELANGRIJK!
Dan verwijder je de bron om te zien of de clips zichtbaar blijven want dan zijn ze in je project geïmporteerd.
Worden ze zwart dan haalt Imovie ze nog steeds op van je bron zonder dat het klote programma het geïmporteerd heeft.

De ellende is ook dat Imovie je niet waarschuwt of je zegt wat zijn probleem is en je achteraf je project niet kan exporteren na al die uren.

Maar ik heb ontdekt dat dit het probleem is. Je kan je project repareren door de bron te verwijderen. Kijken welke clips zwart worden. Delete die en in je project. En importeer deze clips opnieuw in je project en film dan hoef je slechts een gedeelte opnieuw te doen.

Als Imovie zegt dat je moet wachten omdat die bezig is gebruikt dan forced Quit. Onder de apple knop te vinden links bovenin het scherm. Want hij wil niets meer niet stoppen niet afronden, slechts de gebruiker laten wachten op de dag dat pasen en pinksteren op de zelfde dag vallen.
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2018, 21:10:59 door Helmuth »
Met vriendelijke groet, Helmuth              Goed geluid is héééél belangrijk.
PSE KT66, UCD180, Wega VFET, Thorens TD124,Sony DVP 930ov QS, Technics SL1700, Philips Bi-Ampli,Greatz PROFI 306

*

Opa S.

• 7091
  • O<erveendfant terrible, presumed preppy
    • Second Life Audio
Re: Eindelijk ontdekt waarom Imovie elke keer niet werkt, Import / Export
« Reactie #1 Gepost op: 27 mei 2018, 21:30:40 »
Ik ben geen Apple fan, maar ik moet zeggen dat dit soort geneuzel bij Windows software ook frequent voorkomt.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

Helmuth

• 1574
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
Re: Eindelijk ontdekt waarom Imovie elke keer niet werkt, Import / Export
« Reactie #2 Gepost op: 27 mei 2018, 22:01:12 »
Ik ben geen Apple fan, maar ik moet zeggen dat dit soort geneuzel bij Windows software ook frequent voorkomt.
Ja daarom heb ik een apple gekocht. Bij apple dus al het zelfde gedoe.

Maar de alternatieven voor Imovie waren ook niet handig.
Er is een chinees programma wat er sprekend op lijkt van Wondershare .

Maar Imovie moet een boze programmeur aan het werk gehad hebben en deze shit ingebouwd. Wel apart dat mac het wel in de appstore heeft terwijl het echt niet werkt of je hebt geluk gehad tijdens het importeren.
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2018, 22:04:06 door Helmuth »
Met vriendelijke groet, Helmuth              Goed geluid is héééél belangrijk.
PSE KT66, UCD180, Wega VFET, Thorens TD124,Sony DVP 930ov QS, Technics SL1700, Philips Bi-Ampli,Greatz PROFI 306