Rainbow Beat 4
« Gepost op: 16 juni 2018, 21:15:15 »
dag,

in de achterbak van mijn nieuw aangekochte auto vond ik onderstaand. Ik ken dit niet, het lijkt in de auto ook niet aangesloten te zijn. Wat stelt dit voor, is het wat waard, kan ik die kabels gewoon verwijderen?

Bij voorbaat dank Bindibar

Re: Rainbow Beat 4
« Reactie #1 Gepost op: 17 juni 2018, 23:25:07 »
De Rainbow Beat 4 is een 4 kanaals versterker voor de radio, 4x 100w continu. Nieuwprijs ca 225 euro. Als je 'm niet wil gebruiken dan inderdaad kabels weghalen en alles verkopen als setje misschien?

« Reactie #2 Gepost op: 18 juni 2018, 00:03:50 »
dag 12vhifi,

dank je vriendelijk voor je reactie.

De versterker was aangesloten op 1 pool van de accu, misschien had mijn voorganger 'm half losgekoppeld. Ik zag het powerlampje niet branden toen ik het autocontact en de reguliere radio aan had. Ik weet dus niet of hij goed werkt. Kan ik daar eenvoudig achter komen?

Waar zijn die blauwe en die grijze kabels voor? En zijn die plastic behuizingen met dat oranje erin zekeringen?

Gegroet! Bindibar

« Reactie #3 Gepost op: 18 juni 2018, 20:22:35 »
Testen van de Rainbow versterker:
rode kabel op de +12V
grijze kabel op de massa
dunne blauwe kabel op de remote aansluiting, OF een kort kabeltje tussen de +12V en de remote aansluiting plaatsen. Als er +12V op de remote staat, dan gaat de versterker "aan"

Ik weet niet of de rest van de luidprekerkabels en RCA kabels nog zijn aangesloten, als je dat niet kan checken kan je ze beter niet aansluiten.
Een telefoon of iets dergelijks als bron gebruiken en er een losse speaker op aansluiten, dan zou je wat moeten horen.

« Reactie #4 Gepost op: 18 juni 2018, 21:25:18 »
Hi 12vHifi,

tnx voor je reactie weer.

De luidspreker- en rca-kabels waren aangesloten aan versterkerzijde, maar ik heb ze losgemaakt. Ik weet niet waar ze in de auto naartoe gaan. Ik zal dat eens nalopen.

Ik heb geen remote gevonden in de auto, ik denk dus dat die er niet meer is. Dat maakt de Rainbow onbruikbaar?
En die oranje dingen in plastic, zijn dat zekeringen?

Veel dank! Bindibar

« Reactie #5 Gepost op: 20 juni 2018, 21:27:28 »
Met "remote" bedoel ik aleen dat dunne blauwe draadje (dus geen afstandsbediening). Daarmee schakel je de versterker aan en uit met de radio. Daarbij ga ik er wel van uit dat dat blauwe draadje nog op de radio zit aangesloten.
Die oranje dingen zijn inderdaad zekeringen.

« Reactie #6 Gepost op: 20 juni 2018, 22:36:20 »
very helpful indeed 12vhifi bedankt.
ik ga eens op onderzoek uit waar die kabels heengaan, ik heb nog niks kunnen vinden.

groet!