RCA connectoren in DT maken
« Gepost op: 21 juni 2018, 10:21:15 »
Hoi,

ik zoek wat tips en advise mbt een mod van mn draaitafel.
Er komen nu standaard RCA dropveter kabels uit de dt. Ik wil deze eigenlijk vervangen voor RCA connectors zodat ik er Eigen interlinks op aan kan sluiten.
Is dit moeilijk?
Of gewoon openschroeven, dit soort dingen aansluiten ( https://www.tripleaudio.nl/en/shop/rca-chassis-connectors ) en klaar?

*

Sterremuur

• 12550
  • Tegenwoordig niet meer druk...
    • Intuitieve begeleiding
Re: RCA connectoren in DT maken
« Reactie #1 Gepost op: 21 juni 2018, 11:50:56 »
Tapedecks?? Kijk ook eens op https://www.tapedeckforum.nl

*

tito

• 9791
« Reactie #2 Gepost op: 21 juni 2018, 12:24:37 »
Heel netjes,

maar zorg ervoor dat je de armbekabeling rechtstreeks op je rca connectors kunt solderen.
Hoe minder overgangen, hoe beter.
En hou er (evt.) rekening mee dat je `n aparte aarde aansluiting zult moeten maken.
Welke draaitafel is `t trouwens?   ???

« Reactie #3 Gepost op: 21 juni 2018, 13:01:33 »
Dank!

Welke DT? Dat durf ik op dit forum bijna niet te zeggen. Alhoewel ik weet dat er voorstanders en tegenstanders van zijn.

De Pro-ject Debut III. Dus een basic maar mi prima tafel.
Op internet heb ik wel wisselende afbeeldingen gevonden dat er ook een debut III is met RCA aansluitingen, maar de mijne heeft iig gewoon dropveters.

Nog tips over waar welke cinch connectoren aan te schaffen?
« Laatst bewerkt op: 21 juni 2018, 13:03:19 door Sevenhunt »

*

tito

• 9791
« Reactie #4 Gepost op: 21 juni 2018, 15:19:10 »
Op internet heb ik wel wisselende afbeeldingen gevonden dat er ook een debut III is met RCA aansluitingen

Zag dat er `n Pro-Ject  Essential III was met ingebouwde voorversterker enů zelfs bluetooth aptX.
Als je dan bv `n Marmitek boom 93 op de kop weet te tikken, heb geen kabeltje meer nodig..
Maar goed, de neutriks in de link uit je eerste post zijn prima.
`t Ligt er alleen aan welk systeem je wilt gaan gebruiken.
Met `n metalen plaatje zoals Sterremuur gebruikt, lijkt me de Neutrik PHONO(RCA) panelmount female red (NYS367-2)`n prima optie.
Anders de Neutrik PHONO(RCA) panelmount female red (NF 2 D 2).
Zou wel 2 verschillende kleuren kiezen..  ;)

« Reactie #5 Gepost op: 21 juni 2018, 15:31:31 »
Op internet heb ik wel wisselende afbeeldingen gevonden dat er ook een debut III is met RCA aansluitingen

`t Ligt er alleen aan welk systeem je wilt gaan gebruiken.
Met `n metalen plaatje zoals Sterremuur gebruikt, lijkt me de Neutrik PHONO(RCA) panelmount female red (NYS367-2)`n prima optie.
Anders de Neutrik PHONO(RCA) panelmount female red (NF 2 D 2).
Zou wel 2 verschillende kleuren kiezen..  ;)

Heb een NAD versterken met ingebouwde phono trap. Die wil ik gaan testen. Mocht dan niet klinken heb ik nog een musical fidelity liggen.

Toch heb ik nooit eerder gehoord dat de kleuren invloed hebben op het geluid :).

« Reactie #6 Gepost op: 22 juni 2018, 08:53:33 »
Even een aanvullend vraagje.

De aarde van mn tafel, die sluit je natuurlijk aan op de aarde van de versterker. Nu staat er specifiek bij de versterker bij geschreven in de handleiding dat dat alleen mag als de versterker op een geaard stopcontact is aangesloten.
Dat is dus niet het geval. Mijn huis heft in de woonkamer geen geaarde stopcontacten.
Maakt dat nou echt uit?

*

morph

• 13966
« Reactie #7 Gepost op: 22 juni 2018, 09:34:49 »
De platenspeler gewoon op de versterkeraarding aansluiten, dan komt het goed.
In heel bijzondere thuissituaties (die waren dan ook al op andere momenten opgevallen) kan er dan een brom in het geluid waarneembaar zijn, maar dat merk je snel genoeg.
Je beschadigt niets bij het uitproberen.
Zonder die aarding van de platenspeler aan de versterker is de kans groter dat er wat fout gaat.