*

a.b.

• 9187
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: DIY audiostreamer
« Reactie #15 Gepost op: 28 juni 2018, 21:32:00 »
Oja, Ubuntu. Vroeger weleens mee gestoeid. Ik heb dus dezelfde hardware gekocht Bloom. Fijn dingetje en goed snel.
Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

Bloom

• 632
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
« Reactie #16 Gepost op: 28 juni 2018, 22:26:36 »
Ik heb in feite Debian gebruikt ipv Ubuntu omdat ik een rolling release wou en geen herinstallaties om de twee jaar of zo.

*

J.B.L

• 3743
« Reactie #17 Gepost op: 28 juni 2018, 22:52:10 »
Ik probeer nu nog een keer JRiver uit, kan prima met BubbleUPNP Tidal in FLAC er naartoe streamen via DLNA van JRiver.
Heb er wat jaartjes terug al mee gespeeld dus in no time weer opgezet en ingesteld met library op een externe HDD.
Afstandsbediening via Gizmo/Bubble op Android oogt al veel beter dan die van Daphile(al kun je Daphile waarschijnlijk ook mee bedienen als het DLNA is).

Draait ook verrekte snel op een Pentium G620/8GB DDR3/SSD, ik laat alles preloaden in RAM.

Ik vraag mij af of er kwaliteitsverschil is wanneer ik Bubble gebruik om Tidal af te spelen tov. de Tidal app? Op die computer audiophile fora word je echt hersenspoeld met al die tweaks :x

« Laatst bewerkt op: 28 juni 2018, 23:10:57 door J.B.L »
Accuphase E-600 | LKS DA-004 2018 | Avalon Eidolon Vision | Kimber KS-1130 / Supra Sword LS  / Supra USB | SoTM SMS-200 Ultra Neo + Roon

*

i2Paq

• 3122
  • Beleving is puur persoonlijk
« Reactie #18 Gepost op: 29 juni 2018, 08:14:08 »
Is er ook een App. die je kunt gebruiken om deze te sturen?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

*

J.B.L

• 3743
« Reactie #19 Gepost op: 29 juni 2018, 09:31:16 »
JRiver kun je vanaf de telefoon/tablet bedienen met BubbleUPNP of met Gizmo. Er is nog Jriver remote maar die is betaald.
Dat zijn dan de Android oplossingen, met iOS ben ik niet bekend.

Je kunt ook je laptop als afstandsbediening gebruiken - servernaam/IP in je webbrowser invoeren.
Accuphase E-600 | LKS DA-004 2018 | Avalon Eidolon Vision | Kimber KS-1130 / Supra Sword LS  / Supra USB | SoTM SMS-200 Ultra Neo + Roon

*

Opa S.

• 7383
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
« Reactie #20 Gepost op: 29 juni 2018, 09:43:57 »
Is Foobar ook een audiostreamer?
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

J.B.L

• 3743
« Reactie #21 Gepost op: 29 juni 2018, 09:48:11 »
Foobar is meer een speler, met extra plugin kan hij wel naar een DLNA server afspelen en dus in feite streamen.

*

Opa S.

• 7383
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
« Reactie #22 Gepost op: 29 juni 2018, 10:38:31 »
Aha, er is in ieder geval wel een remote voor beschikbaar.

Voor mij is zoiets zat, streamen vanaf de pc, radio en spotify doe ik toch niet aan :)
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

Bloom

• 632
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
« Reactie #23 Gepost op: 7 juli 2018, 12:25:02 »
Is er ook een App. die je kunt gebruiken om deze te sturen?
Als de vraag over JRiver ging, heb je een positief antwoord gekregen. Mijn oplossing werkt met mpd en daar bestaat inderdaad ook een app voor. Zowel voor Android als IoS. Zoek naar mpdroid in de appstore.