*

itcb

• 210
Sony (pre)amp versus Marantz (pre)amp
« Gepost op: 29 juni 2018, 23:39:14 »
Geachten,
Dat wil zeggen TAE-5450/TAN-5550 versus SC-80/SM-80.
Ik heb nu (nog) de Sony's maar denk over te gaan op Marantz.
Is dat een verbetering/vooruitgang vinden jullie ?
Gaarne jullie mening cq advies ?
Mvg.

*

J.B.L

• 3762
Re: Sony (pre)amp versus Marantz (pre)amp
« Reactie #1 Gepost op: 29 juni 2018, 23:41:46 »
Niet doen! Die Marantz 80's zijn erg doorsnee apparaten, niet slecht maar ook zeker niet bijzonder vergeleken met jouw mooie V-FET Sony's.
Ik zou eventueel de Sony's laten reviseren maar sowieso de Marantz setup overslaan.
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2018, 23:44:42 door J.B.L »

*

Wim72

• 1774
« Reactie #2 Gepost op: 30 juni 2018, 00:42:43 »
Citaat
Re:Over Sony eindversterkers -TAN5550 of N55-
Reactie #34 Gepost op: 20 mei 2010, 01:10:44
Hallo,
ik heb de 5450 en 5550 laten reviseren door een forumlid (?)
naar mijn aller tevredenheid,
TOP !

Sony V-FET omruilen? ???
Zoals ik dit lees heeft u een prachtige Sony V-FET voor en eindversterker en deze set 8 jaar geleden laten reviseren...
Deze set van elkaar scheiden, omruilen voor iets minderwaardig of verkopen zou bij wet verboden moeten worden en zou gevangenisstraf op moeten staan! >:(
« Laatst bewerkt op: 30 juni 2018, 00:47:40 door Wim72 »

*

itcb

• 210
« Reactie #3 Gepost op: 3 juli 2018, 13:27:11 »
Zijn er dus geen voorstanders van Marantz ?

*

J.B.L

• 3762
« Reactie #4 Gepost op: 3 juli 2018, 13:34:20 »
Laat ik het zo zeggen, 1:1 KAN de Marantz beter klinken maar de Sony is mijn inziens een leukere en meer waardevaste combinatie. Zeker als je het keurig laat reviseren met nieuwe caps etc.

*

Opa S.

• 7459
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
« Reactie #5 Gepost op: 3 juli 2018, 13:44:22 »
Hij was al gereviseerd naar het schijnt.

Dat moet dan wel goed gedaan zijn.

De Marantz lijkt mij ook geen bijzonder ding, daarbij, als die nog nooit onderhoud heeft gehad wordt dat nu ook wel tijd (soldeerverbindingen!).

Het lijkt me overigens dat ze elkaar in sound niet zoveel zullen ontlopen, maar een VFET versterker is daar natuurlijk wel geroemd om.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

« Reactie #6 Gepost op: 3 juli 2018, 16:14:35 »
Versterkers klinken niet, alleen als je ze laat vallen, luidsprekers daarentegen.

*

i2Paq

• 3132
  • Beleving is puur persoonlijk
« Reactie #7 Gepost op: 3 juli 2018, 18:19:02 »
Ik was zeer gecharmeerd van deze Marantz combi.

Echter wel na een volledige revisie.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

*

richard

• 3918
« Reactie #8 Gepost op: 3 juli 2018, 19:30:03 »
Versterkers klinken niet, alleen als je ze laat vallen, luidsprekers daarentegen.
Ze kunnen anders behoorlijk brommen.
Genoeg is beter.

*

J.B.L

• 3762
« Reactie #9 Gepost op: 3 juli 2018, 19:30:36 »
Zullen we gelijk een einde maken van deze wel/niet klinkende versterkers offtopic? Daar gaat het in deze topic niet om.

*

morph

• 14013
« Reactie #10 Gepost op: 3 juli 2018, 19:33:29 »
Er zijn meldingen van slechte soldeerverbindingen bij sommige Marantz-apparaten. Dus daar sowieso even op controleren.
Maar als ik destijds het geld had gehad dan was er zo'n combinatie in huis gekomen.
Het werd een PM-82. En dat is het nog steeds. In originele staat.

Voor het folderplaatje is het leuk, maar ik zou de SC-80 nooit bovenop de SM-80 zetten. Dat lijkt me beter voor de levensduur.
« Laatst bewerkt op: 3 juli 2018, 19:36:33 door morph »

*

richard

• 3918
« Reactie #11 Gepost op: 3 juli 2018, 20:28:35 »
In de tijd dat ik mijn eerste serieuze versterker kocht was de Marantz PM80 toch wel je-van-het in de voor mij bereikbare prijsklasse.
Voor een vergelijkbare investering kon ik ook een Cyrus One en Creek versterker kopen, dat Britse spul sprak me toen ook wel aan.

Ik was er vrij snel uit wat de Marantz betreft; die ging heel snel aan de kant. De Creek heb ik inmiddels al jaren en vervult vrijwel dagelijks zijn rol.

Marantz was in die tijd wel goed met de cd-spelers. Dat was m.i. afgelopen toen ze ook met bitstream gingen knoeien.
« Laatst bewerkt op: 3 juli 2018, 20:30:22 door richard »
Genoeg is beter.

« Reactie #12 Gepost op: 3 juli 2018, 20:46:19 »
Grappig. Ik ben zelf met een TA-5450 bezig. Ik sprak daar gisteren met een bekende tovenaar uit Tilburg (ex) over. Was er best positief over en dat is voor mij reden genoeg om het na de revisie als vv aan een Ta-5650 te hangen. Je weet het niet. Kortom niet wegdoen.

*

itcb

• 210
« Reactie #13 Gepost op: 4 juli 2018, 00:45:38 »
Ik heb de Sony-set 30 jaar geleden 2e hands gekocht op het Waterlooplein bij een verkoper die alleen audio verkocht.Er zat ook een tuner bij,de ST 3950.Daar heb ik er later nog een van gekocht.Ook heb ik er  twee bijbehorende cassette-decks bij gekocht,de TC 209 SD.
De laatste 4 apparaten zijn niet (helemaal) goed meer en buiten gebruik geraakt.De (pre)amp zijn 8 jaar geleden gereviseerd door
Sander,misschien wel bekend bij jullie.Nu toch weer problemen met instabiele funktie-schakelaar op de 5550 en verminderde output
over re-kanaal (tov links).Echter blijft het een verbluffend geluid en die verliefdheid is nog niet over.
Onlangs stond er een complete set van Marantz op Catawiki ter veiling.De set was met (pre)amp/tuner/CD/SD.Opbrengst 950euro.
Ik was even geinteresseerd.

*

Opa S.

• 7459
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
« Reactie #14 Gepost op: 4 juli 2018, 08:12:40 »
Als dat Sander KT was, ja, die is hier wel bekend. Misschien meer berucht zelfs  ;D

In positieve zin hoor :)

Als je nu kanaaluitval hebt en een verminderde output, goede kans dat het aan een schakelaar of potmeter ligt.
Als het destijds echt een volledige revisie is geweest, dan zou dat nu nog steeds goed moeten zijn.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/