Unison Research Performance of Primaluna Dialogue HP
« Gepost op: 2 juli 2018, 20:41:18 »
Ik heb jarenlang met een VTL IT 85 and Jolida JD503 gespeeld. Mijn luidsprekers zijn de Alon I geloof ik... mooie luidsprekers met buizen in alle combinaties dat ik ze gehoord heb met buizen, altijd prachtig.

Nu is het tijd om de versterker te upgraden...

Ik heb vorig weekend de Primaluna Dialogue Premium HP (en ook de gewone) kunnen horen (met electrostaten als speakers) en dat was best wel mooi. Het was goed, een klein beetje vermoeiend na een tijdje (ultra linear mode) en de gewone was wat schel vond ik. De speakers waren Martin Logans (Electromotion).

Morgen ga ik de Unison Research Performance kunnen beluisteren...

Maar ik heb waarschijnlijk te veel gelezen over hoe de PL zo robust is en andere lampen versterkers niet... dat ik wel wat ongerust ben om ervoor te gaan... dus zoek hier wat ervaring...

Ik ga niet liegen, mijn partner vindt de UR erg mooi en ze passen in de living bij het interieur lol... Ze zijn wel meer dan 2 keer zo duur maar eerlijk gezegd dit maakt me minder uit. Ik heb lang gespaard en heb het budget... En ja, er zijn nog andere versterkers die ik zou kunnen beluisteren maar ik hou wel van het plaatje met een mooie versterker (letterlijk ja) vandaar dat de VTL naar de studie kamer gaat en de living een upgrade krijgt...

Ear V12 is een andere die ik op het eerste zicht wel zie zitten...

maar ja, de hele point to point discussie die PL in mijn hoofd gestoken heeft... Mijn VTL is nu al bijna 20 jaar oud en ik weet zelfs niet of het p2p is of niet (wellicht niet)

*

richard

• 3854
Re: Unison Research Performance of Primaluna Dialogue HP
« Reactie #1 Gepost op: 11 juli 2018, 19:39:53 »
... Ze zijn wel meer dan 2 keer zo duur maar eerlijk gezegd dit maakt me minder uit. Ik heb lang gespaard en heb het budget... En ja, er zijn nog andere versterkers die ik zou kunnen beluisteren maar ik hou wel van het plaatje met een mooie versterker (letterlijk ja) vandaar dat de VTL naar de studie kamer gaat en de living een upgrade krijgt...
Kies dan met het hart (en de oren).
Geen idee wat deze versterkers voor je zullen doen, een goede klank is een belangrijk aspect, maar hoe het er uit ziet en het gevoel van degelijkheid zijn mijns inziens minstens zo belangrijk.

Heb je de keuze gemaakt, kijk dan niet om.
Genoeg is beter.