*

Zeno

• *
  • 21
Re: teac x10 capstanmotor wil niet draaien
« Reactie #30 Gepost op: 11 januari 2019, 10:34:06 »
Na geduldig meten en experimenteren ben ik gestopt met deze onderdelen op MP kon ik een powerboard en motor print overnemen, na vervangen van het Pb. Sloeg de motor op hol, dus de M.print. ook vervangen en de Teac x10 speeld weer als een zonnetje, waar het niet dat er na een opname er wat rest geluiden op de nieuwe opname staat, de oude banden speeld hij mooi af. Dus nu zoek ik een compleet koppen blok van een x7 of x10, de bestaande heeft heel wat km band doorgevoerd, en zag dat de koppen vervangen zijn! Aan de zegel lak

*

Zeno

• *
  • 21
« Reactie #31 Gepost op: 24 januari 2019, 13:36:26 »
Help, mijn x10 speeld prima! Maar heb nu weer wat anders, bij het opnemen loopt het volume van het rechterkanaal langzaam terug tot 0 op de VU meter, dit gebeurt haverwegen een muziek nummer, bij het afspelen geeft het rechter kanaal aan het einde restgeluiden op het rechterkanaal, dit bij een koude machine, als hij warm is blijft het rechter kanaal nagenoeg weg, bij het opnemen dus  de opname is onbruikbaar!!

*

Heintje

• 1681
« Reactie #32 Gepost op: 24 januari 2019, 13:54:27 »
Zo te lezen heb je bandloop problemen.

*

Zeno

• *
  • 21
« Reactie #33 Gepost op: 24 januari 2019, 16:03:38 »
Dat probeer ik te redeneren, 3 minuten goede bandloop dan uit de bocht! Punch rollen zijn schoon koppen ook, bij hogere capstan druk gaat de band slingeren

*

Sterremuur

• 12610
  • Tegenwoordig niet meer druk...
    • Intuitieve begeleiding
« Reactie #34 Gepost op: 26 januari 2019, 09:56:28 »
Is het wel goed als je de linkerspoel wat tegenhoudt hij het afspelen?
Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

*

Heintje

• 1681
« Reactie #35 Gepost op: 26 januari 2019, 11:01:42 »
Voor zover ik het mij herrinner moet bij een Teac de rechter capstan harder draaien als de linker capstan, om de band op spanning te houden.
Ook moeten de "spoelmotoren" een bepaalde frictie opbouwen. Voor dat laatste had je een meetinstrument, maar als je ervaren was kon je voelen of het goed was.
Het kan dus zomaar zijn dat er iets versleten / uit balans is in jouw loopwerk.

Ik zelf zou zeggen dat als het elke keer na enkele minuten is, dat iets te hard aan de band trekt.

*

Zeno

• *
  • 21
« Reactie #36 Gepost op: 26 januari 2019, 12:41:35 »
Dank voor het spoor! Ik ben met de spanning bezig, maar de uitslag van de VU rechts blijft onstabiel soms een goede uitslag maar meestal blijft hij ver achter op linker kanaal!

*

Zeno

• *
  • 21
« Reactie #37 Gepost op: 8 februari 2019, 09:18:37 »
Het is inderdaad de bandloop, de spanning op de capstan pinch rollen en de stand van de opname en wis kop, de recorder heeft in het verre verleden nieuwe koppen gehad, en afgeregeld , maar kan geen banden van een andere Teac afspelen, dus een heel gedoe. Ik ben nu zover dat hij alle!! banden goed afspeelt en redelijk opneemt, maar dat blijft onstabiel😏

*

Beekie

• 180
« Reactie #38 Gepost op: 8 februari 2019, 11:37:13 »
Hallo Zeno.

Kijk eens op facebook naar banrecorderfans Nederland, daar gaat het alleen maar over banrecorders en is erg veel kennis te vergaren over diverse merken bandrecorders.

Beekie.
Luxman CL-38uSE | MQ-88uSE | D-380
AVM Evolution M2 mono blokken
Audio-Technica AT-33E | AT-ART9
Audio Physic Spark II | Tempo III JE
Dr. Feickert-Woodpecker + 12" Jelco
Sony CDP-X3000 | CDP-XA50ES | DTC-ZE 600
Yamaha CT-710 | T-D500 DAB+
JK Acoustics Interlink Type I & II, Reference speakerkabel

*

Zeno

• *
  • 21
« Reactie #39 Gepost op: 20 februari 2019, 09:10:01 »
Dank heb ik gedaan! Mijn Teac speelt weer super!😊 tevens nieuwe pinch roller bandjes geplaatst, rubber is er zo af met graffiti remover, grote delen afsnijden nachtje in het spul weken en klaar.