*

a.b.

• 9206
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Subje bouwen
« Reactie #15 Gepost op: 27 juli 2018, 15:03:09 »
Heel gaaf.
Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

groovy.

• 11656
  • Old school audio.
« Reactie #16 Gepost op: 27 juli 2018, 21:41:47 »
Ziet er goed uit.
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1. Acoustical 2800 All Balance. Lenco b51 Burn & Jones Super. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404 Jerry mod.  Cabasse Prao. Rodec sm200.

Focus on the good.

« Reactie #17 Gepost op: 27 juli 2018, 23:53:22 »
Dank heren!

Ik heb besloten om met de afwerking te wachten tot het weer een normalere temperatuur is.

Morgen monteer ik alles in de kist, en ga ik lekker testen. Ben heel erg benieuwd!
Unison Research - Auralic - North Star Design - Oppo - Focal - Vibex - audioquest

*

Benco

• 5696
  • Music was my 1st love and it will be my last !
« Reactie #18 Gepost op: 28 juli 2018, 11:03:18 »
Wij ook ! :-)

« Reactie #19 Gepost op: 28 juli 2018, 23:43:59 »
Het ding speelt!

Best teleurstellend in het begin, en dan schrik je toch even  :-\

De automatische DSP er overheen laten wandelen, en dan stond er een hele subtiele sub te spelen met het volume vol open. Ook al is er een kleine overlapping met de fronts, er was minder imposant laag dan waar je vanuit gaat.

Kak, wat mis ik... Op YouTube filmpjes kijken van de versterker in de hoop iets nieuws te zien.

Gelukkig, er is met de laptop vrij makkelijk de parametrische equalizer aan te passen op een andere manier die ik al geprobeerd had! Maar het was al avond en de vrouw des huizes moest tv kijken.

Nu stream ik wat muziek op laag volume, en de sub geeft veel aanvulling. Morgen iets meer nuance er in brengen en ik ga er denk ik veel plezier aan beleven  ;D

Zal morgen ook wat foto’s posten.

Oja, het eerste geluid uit de sub was de telefoon van mijn vriendin. Die had ik als zaklamp gebruikt, en natuurlijk alles netjes dicht gebouwd  ::)
Unison Research - Auralic - North Star Design - Oppo - Focal - Vibex - audioquest

*

J.B.L

• 3751
« Reactie #20 Gepost op: 29 juli 2018, 00:24:45 »
Stuur je de plate amp hard genoeg aan? Je zou enigszins kunnen verwachten dat het ding zonder alle DSP trucage al deftig geluid zou produceren.
Accuphase E-600 | LKS DA-004 2018 | Avalon Eidolon Vision | Kimber KS-1130 / Supra Sword LS  / Supra USB | SoTM SMS-200 Ultra Neo + Roon

*

a.b.

• 9206
« Reactie #21 Gepost op: 29 juli 2018, 10:25:54 »
Ik heb vier goed ingestelde subwoofers (DSP) en het laag is subtiel te noemen: en dat maakt het indrukwekkend. Ook op hoge volumes. Het gaat de meeste subwooferliefhebbers niet om de kwantiteit in het laag maar om de kwaliteit.

Bovendien kan je als je subs gebruikt je fronts hoger afcrossen en minder belasten, waardoor je fronts minder vervormen wat leidt tot een hoorbaar betere geluidsweergave van hoog tot laag.

Ben benieuwd naar de foto's en mooi dat je je mobieltje hebt kunnen bevrijden :)

*

minplus

• 8038
  • relax, don't do it
« Reactie #22 Gepost op: 29 juli 2018, 17:34:12 »
Het ding speelt!

Best teleurstellend in het begin, en dan schrik je toch even  :-\

De automatische DSP er overheen laten wandelen, en dan stond er een hele subtiele sub te spelen met het volume vol open. Ook al is er een kleine overlapping met de fronts, er was minder imposant laag dan waar je vanuit gaat.

Kak, wat mis ik... Op YouTube filmpjes kijken van de versterker in de hoop iets nieuws te zien.

Gelukkig, er is met de laptop vrij makkelijk de parametrische equalizer aan te passen op een andere manier die ik al geprobeerd had! Maar het was al avond en de vrouw des huizes moest tv kijken.

Nu stream ik wat muziek op laag volume, en de sub geeft veel aanvulling. Morgen iets meer nuance er in brengen en ik ga er denk ik veel plezier aan beleven  ;D

Zal morgen ook wat foto’s posten.

Oja, het eerste geluid uit de sub was de telefoon van mijn vriendin. Die had ik als zaklamp gebruikt, en natuurlijk alles netjes dicht gebouwd ::)

Geen wonder, dat kutgeluid in het begin. ;D
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

« Reactie #23 Gepost op: 29 juli 2018, 20:44:12 »
Stuur je de plate amp hard genoeg aan? Je zou enigszins kunnen verwachten dat het ding zonder alle DSP trucage al deftig geluid zou produceren.

Mijn versterker heeft een sub out, daar kan ik niks aan instellen. Gaat gewoon met het volume mee.

Ik heb vier goed ingestelde subwoofers (DSP) en het laag is subtiel te noemen: en dat maakt het indrukwekkend. Ook op hoge volumes. Het gaat de meeste subwooferliefhebbers niet om de kwantiteit in het laag maar om de kwaliteit.

Bovendien kan je als je subs gebruikt je fronts hoger afcrossen en minder belasten, waardoor je fronts minder vervormen wat leidt tot een hoorbaar betere geluidsweergave van hoog tot laag.

Ben benieuwd naar de foto's en mooi dat je je mobieltje hebt kunnen bevrijden :)

Ik speel met een buizenversterker, ik kan mijn fronts niet afcrossen. Maar ik kon de sub niet eens te hard zetten, en dat is niet oke. Nu wel trouwens :)

*

Bongo

• 146
« Reactie #24 Gepost op: 29 juli 2018, 21:32:52 »
Uiteraard is een sub in eerste instantie bedoeld om het sublaag extra body te geven. Maar wat doet het in de hogere regionen?

*

a.b.

• 9206
« Reactie #25 Gepost op: 29 juli 2018, 21:50:31 »

Ik vind dat minder uiteraard :) en zet mijn subs in voor andere doeleinden.

Wat het doet in hogere regionen, heb ik boven geschreven.

Hoe bevallen jouw Kharma subs Bongo? En hoe heb je ze ingesteld?

« Reactie #26 Gepost op: 29 juli 2018, 21:50:57 »
Ik laat hem vanaf 40hz al afvallen met 12db, hij doet hoger zo goed als niks.

*

Bongo

• 146
« Reactie #27 Gepost op: 29 juli 2018, 22:15:17 »

Hoe bevallen jouw Kharma subs Bongo? En hoe heb je ze ingesteld?

De sub is nog niet klaar, maar lang zal het niet meer duren. Zodra de sub is afgeleverd, geef ik je een seintje!

*

a.b.

• 9206
« Reactie #28 Gepost op: 29 juli 2018, 23:06:37 »
Dat mag even duren, maar Kharma kennende krijg je wel wat :)

*

a.b.

• 9206
« Reactie #29 Gepost op: 29 juli 2018, 23:07:25 »
Ik laat hem vanaf 40hz al afvallen met 12db, hij doet hoger zo goed als niks.

Dat heb ik ook een tijdje gedaan met flinke fronts, maar ik had wel een crossover ingesteld.